Bijwerkingen tong van de medicijnen

17-12-2005 om 16:46 uur

Ik hoop dat iemand dit herkent, zou mij weer een beetje geruststellen

Ik zit aan de prednisolon momenteel , en daarbij een antibiotica kuurtje (Amoxicilline)

Een paar maanden geleden had ik die combi ook al , samen met mijn normale astma medicijnen
Ik kreeg toen achterop de tong, waar normaal ook al 2 piepkleine bultjes zitten, die daar ook horen,  2 behoorlijk opgezwollen bultjes ! die nogal pijnlijk zijn
Als je je mond dichthebt voel je die bultjes echt liggen op je tanden  ;(

Herkenbaar??

De laatste keer is het overigens weer verdwenen toen ik klaar was met die kuurtjes, maar nu heb ik het dus weer ! Moet maandag toch weer naar de ha, maar dacht , misschien dat iemand het herkent ? Of wel eens gehoord heeft dat het door medicijngebruik kan komen ?

Overigens is de voorkant van mijn tong ook "stuk" , er is een laagje af , waar het door komt ? ik denk dat dat door de Seretide komt, dit is gelukkig gevoelloos!

Ik lees graag ervaringen !

Login of registreer om te reageren
17-05-2006 om 14:48 uur

hoi bloemenmeisje

Ik weet het niet zeker maar het kan wezen dan het een soort schimmelinfectie is/was. Ik las dat je seretide gebruik voor je astma. Je kunt van seretide schimmelinfectie krijgen als je je mond niet goed spoeld naar het gebruik van de seretide. het is vervelend en ik hoop voor je dat het gauw weer weg is ^O^.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren