Wil me ook even voorstellen

14-12-2005 om 23:26 uur

Hallo allemaal,

Ik ben Esther , 32 jaar , heb 2 dochters van 5,5 jaar en van 2,5 jaar

Ik kwam dit forum tegen toen ik aan het zoeken was naar informatie over astma en alles wat daar bij komt kijken , na een week mee te hebben gelezen , heb ik me nu geregistreerd als lid

Afgelopen voorjaar , iedere avond voor het slapen gaan, hoorde en voelde ik mijn longen piepen , en ik zat "vol" , met de week werd ik benauwder, ik dacht eerst aan hyperventilatie
Maar het werd steeds erger
Op een dag, voelde ik me grieperig, werd steeds benauwder, de ochtend erna had ik ook hoge koorts
Er was verder geen diagnose gesteld, de ha wist het niet
Ik kreeg seretide, ventolin , prednisolon en antibiotica
Met een paar dagen was ik helemaal opknapt
Daarna een longfoto gemaakt, alles was OK !

De hele zomer geen last gehad

Afgelopen oktober begon ik weer met "piepende" ademhaling, werd weer erg benauwd, met name in de avonduren en 'snachts'
Gelijk aan de bel getrokken
Begonnen met 2x daags 2 pufjes seretide en bij erge benauwdheid Bricanyl
de benauwdheid werd steeds erger, een longfunctieonderzoek laten doen, met medicijnen was mijn test zoveel beter, vorige week kreeg ik te horen dat er astma uit was gekomen

Sinds vorige week werd ik steeds benauwder, afgelopen weekend was het weer "onhoudbaar"
Niet kunnen praten, helemaal uitgeput met traplopen, continue benauwd, pijn in longen, veel (slijm) ophoesten etc.
Maandag longfoto laten maken, was niets op te zien
Dus weer een stootkuur prednisolon meegekregen voor 7 dgn
die tot nu toe helaas weinig helpt !!!  :-\

Ik ben blij dat ik dit forum heb ontdekt om zo over zaken die astma betreffen mee te kunnen lezen / praten

Groetjes Esther

Login of registreer om te reageren
15-12-2005 om 09:00 uur

  *O*  welkom op het forum  *O*

Login of registreer om te reageren
15-12-2005 om 11:22 uur

Hallo Bloemenmeisje

http://i22.photobucket.com/albums/b302/boeleke_/welcome.gif

Hoop dat je je hier thuis zult voelen en veel informatie vind maar ook kunt praten met lotgenoten die je begrijpen.

Login of registreer om te reageren