Ook ff voorstellen

08-12-2005 om 22:30 uur

hey allemaal!
ik ben Kim en ik ben nieuw hier, dus ik zal me maar ff voorstellen. Ik ben 17 jaar en studeer SPW 4.
Ik heb sinds mijn 13e astma en heb veel allergien, waaronder ook veel voedselallergien. In het begin kon ik mijn astma goed onder controle houden met de medicijnen die ik had, maar het is eigenlijk alleen maar achteruit gegaan en er kwamen en komen nog steeds meer medicijnen bij. Ik ben dit jaar van februari tot juli opgenomen geweest in het Nederlands astmacentrum in Davos, wat me erg geholpen heeft,  maar helaas ging het toen ik een week thuis kwam alweer mis. Paar keer antibiotica en prednison gehad en medicijnen komen er ook steeds weer bij. Omdat ik niet meer op de ventolin reager vernevel ik nu 2 a 3 x per dag met combivent. Helaas vond de dokter die mij in Zwitserland behandelt heeft en mijn eigen dokter dat het zo niet meer kon en wordt ik 8 januari weer voor 10 weken in Zwitserland opgenomen. Hoewel mijn vorige opname goed is gegaan zie ik er nu toch erg tegenop.

Zo nu genoeg over mijn gezondheid, ik zal nog even wat over mijn hobbys vertellen:
Eigenlijk is mijn grootste hobby toch wel sporten, eigenlijk alle sporten wel, maar vooral voetbal en mountainbiken. Helaas kan ik dit nu niet meer, maar daar komt wel weer verandering in. Verder ga ik graag uit, wat ook bijna niet kan, maar de keren dati k ga geniet ik er dan extra van. Ook al ben ik dan paar dagen ziek dr na. Verder msn ik veel en spreek ik graag wat met vriendinnen af.

Nou dit was t wel zo'n beetje over mij.

xjes kim.

Login of registreer om te reageren
11-12-2005 om 19:21 uur

Hoi Kim,

WELKOM HIER OP DIT FORUM. Ik ben Ina, getrouwd, twee zoons, twee schoondochters. helaas heb ik longemfyseem, maar op dit moment gaat het goed met mij hoor.

Groetjes Ina.

Login of registreer om te reageren
12-12-2005 om 11:36 uur

hoi kim,

welkom op het forum! gezzelig weer een jong iemand erbij!
wat jammer dat een 2 de opname in davos nodig is! snap wel dat je er tegen op ziet, je bent toch een behoorlijke tijd weg! wat ik me eigelijk afvrog wat die opnames voor gevolgen hebben voor je opleiding?

veel plezier op dit forum!

liefs susan

Login of registreer om te reageren
12-12-2005 om 20:30 uur

hey Susan,

Het heeft voor mijn opleiding op het moment waarschijnlijik niet zoveel gevolgen, zoals ik al heb verteld in mijn reactie bij astma en studeren werkt mijn school heel goed mee en kan ik gewoon verder gaan in Davos, ik ga zelfs de mentorlessen met een webcam volgen en hopelijk kan ik dan volgend jaar gewoon stage gaan lopen.

liefs,
kim

Login of registreer om te reageren