Wintersportvakantie?

08-12-2005 om 22:13 uur

Ons werd geadviseerd een wintersportvakantie te boeken. Dat is ontzettend goed voor onze zoon Thom. Ik ben zelf nooit op wintersport geweest maar we willen nu ipv zomer vakantie dan maar op de wintersport te gaan met de voorjaarsvakantie. Weet iemand toevallig nog een leuk adresje voor kinderen met astma. Laat het weten. Ook bruikbare tips wat ik allemaal moet regelen van te voren is ook handig...
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt..
Claudia

Login of registreer om te reageren
12-12-2005 om 07:55 uur

Wij zijn fanatieke wintersportgangers. In eerste instantie geloofde ik niet dat Viento er van zou opknappen. Maar het is dus wel gebeurd! We gingen er heen (hij was toen 17 maanden) toen gebruikte hij 18 puffen per dag en we kwamen terug en hij had er nog maar 4 nodig!

Ik kan het dus zeker aanraden! Het is daar natuurlijk wel zo dat je veel buiten bent, meer dan dat je in Nederland zou zijn. Wij gaan altijd naar Fieberbrunn in Oostenrijk, is ook erg leuk voor kinderen en een hoop skimogelijkheden voor beginners en inmiddels mogen we ons wel gevorderden noemen ;)

Als je nog meer dingen wilt weten, vraag maar raak!

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren
17-04-2006 om 19:29 uur

Hoi

Sikvakantie is iets waar ik altijd naar uitkijk omdat het echt oplucht! Zoveel lucht! Vaak weinig klachten, niet te snel heel hoog gaan, want met een te grote overgang kan je last hebben van de ijle lcuht. Qua skigebied maakt het volgens mij niet zo uit, want ben in veel verschillende gebieden geweest in Frankrijk en Oostenrijk. Maar was even lekker!

geniet van jullie vakantie!

Marissa

Login of registreer om te reageren
20-11-2012 om 22:52 uur

Ik heb geen ervaring met winter(sport)vakanties. Je hoort vaak hele positieve verhalen qua lucht erover, maar wat ik me ook afvraag, heeft niemand last van de overgang van een warm hotel / vrieskou buiten?

Login of registreer om te reageren
21-11-2012 om 07:45 uur

Ik ga vaak op wintersport. De eerste dag moet ik altijd even wennen, maar de rest van de week gaat het eigenlijk altijd erg goed. Ik heb alleen wel vaak een tegenslag wanneer ik dan weer in Nederland ben. Ik hoop dat het dit meer zal vallen.

Login of registreer om te reageren
21-11-2012 om 16:36 uur

Ik ga nu al vijf jaar op wintersport en mij doet het ook altijd goed. Ben er wel eens heel beroerd heen gegaan met prednison en al maar toen raadde mijn huisarts me ook aan om jĂșist te gaan omdat ik daar sneller op zou knappen. Het ligt wel een beetje aan het weer daar, het kan daar ook heel mistig zijn met laaghangende wolken en dat is dan ook lastig maar stralend zonnetje en vrieskou is top. Moet altijd wel even een nacht slapen voor ik gewend ben aan de hoogte en alles maar dan gaat het altijd wel goed. Ik ga nu over zes weken weer :)

Login of registreer om te reageren
21-11-2012 om 16:49 uur

ik moet er ook altijd wennen aan de hoogte en andere lucht, ook de kou warmte overgang kan me flink plagen. Ook het stof in deze landen (of je moet boven de 160 m zitten) plaagt me. maar de lucht, het buiten zijn, het sporten door wandelen en skiien is wel superfijn.

maar goed, ben nu toch meer voor de warmte, en ga dus nu liever naar de zuid europese landen pal aan zee in de winter. knap ik ook altijd van op, zo een tijd in de warmte schone lucht terwijl het in nl vaak nat en vochtig is

Login of registreer om te reageren
22-11-2012 om 06:32 uur

Heerlijk de wintersport, het liefst in januari
Als ik met de bus ga, kom je zaterdag in de morgen aan.
Die aankomstdag doe ik lekker rustig aan
Een wandelingetje naar het dorp en dat was het wel
Op zondag start ik met skien tot zaterdagmiddag toe
S'avonds de bus weer in en lekker pitten in de bus.

Dit seizoen ga ik met de auto (maart)
Rij zowel de heen- als terugreis in 2 dagen
Zou nu al wel weg willen gaan, na het weekend geven flinke sneeuwval af in de alpen

Login of registreer om te reageren