Ondertemp...

07-12-2005 om 22:05 uur

Ooooooh..... wat is het toch moeilijk...een kind met astma, maar die niet de "standaard" symptomen vertoont! Goed...ik weet dat Fieke als eerste gaat klagen over hoofdpijn, dan eventueel ook buikpijn en vervolgens gat ze overgeven. Zo ook vanavond dus. En dus zou je zeggen: een typisch "Fieke astama-aanval" (zo noem ik het maar voor het gemak...een aanval!) Maar daarna zag ze zo bleek en voelde ze gewoon koud aan dat ik haar eens ben gaan tempen. Had ze om 17.45 een temp van 35.7. Dus in een warme slaapzak lekker opschoot genoemen en om 19.00 uur nog eens tempen. Had toen 36.4. Wel hogen dan een uur eerder...maar nog niet goed op temp! Oke...ze zitnormaal rond de 36.8...maar toch!
Is dít nou ook een bijkomend verschijnsel van astma...of is ze "gewoon" ziek?? Wie kan mij raad geven?

groetjes Sonja

Login of registreer om te reageren
07-12-2005 om 22:25 uur

hai
er schijnt lekker virus te heersen
bij mij liggen ze plat met emmer naast het bed ,hebben het ijskoud,en klagen over hoofdpijn,en moe zijn
op school is ook de helft ziek
veel beterschap gewenst

Login of registreer om te reageren
08-12-2005 om 10:07 uur

hallo,
mijn zoontje heeft ook gauw een ondertemp.normaal haalt hij net de 36,5 maar als hij een aanval krijgt of niet lekker is schiet hij ook vaak omlaag.tot 35,5 is het niet echt ernstig volgens de huisrats./als ze daar onder komen moet je wel bellen.
groetjes tanja

Login of registreer om te reageren
08-12-2005 om 10:37 uur

Er dwaalt idd een virus rond ook die van mij is ziek.... koorts en flink hoesten...ook mick heeft nooit de normale symptomen van een astma aanval...ook zij heeft hoofdpijn en buikpijn voordat ze ziek word....haar longen klinken altijd schoon maar kunnen van het 1e op het andere moment gewoon dichtklappen waardoor ze erg benauwd word...nou het is weer het tijd van het jaar waarin kindjes met astma het erg moeilijk hebben.....STERKTE allemaal!!!!!

Login of registreer om te reageren
08-12-2005 om 18:40 uur

Het hangt er ook vanaf op welke manier je tempt. Rectaal is de betrouwbaarste manier.
Een oorthermometer geeft vaker afwijkingen aan. Het beste is dan om nogmaals te tempen.
Op mijn werk (ouderenzorg) hebben we ook vaak gekloot met de oorthermometer. Als wij verwachten dat iemand koorts heeft, geeft dat ding juist een ondertemp aan  :o

Er heerst inderdaad ook een virus. Op het werk ook veel zieken  :(

Login of registreer om te reageren
08-12-2005 om 22:46 uur

ik temp hier altijd rectaal...
vandaag zat haar temp eerst op 36.6 en liep overdag nar de 36.9 en tegen de avond weer naar 36.7 terug. Verder was ze vandaag niet meer ziek ofzo. Dronk wel er veel thee (terwijl ze er nooit zo wild van was!)Wel fijn dat er ook zijn hier die het herkennen in combi met astma...als ik het ergens anders zeg,  wordt het maar een rare link gevonden...

Groetjes Sonja

Login of registreer om te reageren