Huisinrichting

19-01-2009 om 10:51 uur

Hallo astma forum. Wij zijn van plan onze woonkamer opnieuw in te richten. Ivm allergische reactie op huisstofmijt wil ik graag weten; Kan ik beter een lederen bankstel aanschaffen ipv een stoffen. Of is er een bepaald stof die ik wel zou kunnen nemen? Zijn lamellen/luxaflex beter dan gordijnen?
Groetjes, Joline

Login of registreer om te reageren
19-01-2009 om 19:53 uur

Hoi Joline,

Wij hebben 2 kinderen die ook niet tegen huisstofmijt kunnen. Wij hebben ruim 2 jaar terug een vrouw over de vloer gehad die ons kon adviseren wat voor ons allemaal het beste was. Gelukkig hadden we al heel veel dingen die wel goed waren. Er werd ons wel verteld dat een leren bankstel beter is dan een stoffen bankstel (Gelukkig hadden wij al een lerenbankstel) en we moesten ook dichte kasten nemen, laminaat. Ook moesten we heel erg opleteen met wat voor soort bloemen/planten we in de woonkamer neerzetten. Misschien kun je ook vragen of er iemand bij jou langskomt, om je gewoon hierover te laten informeren.

Groetjes
Jolanda

Login of registreer om te reageren
20-01-2009 om 09:01 uur

Beste Joline,

Bij een huisstofmijtallergie is het zaak om het huis goed te saneren. D.w.z. het liefst een gladde vloer en een leren bank. Ook adviseren wij gladde raambekleding. Kunststoflamellen/luxaflex bijvoorbeeld zijn goed schoon te houden.
Belangrijkste saneringsmaatregelen zijn: vocht bestrijden, gladde vloeren / meubels en allergeenwerend bedmateriaal: een samenhangende aanpak is vereist: afzonderlijk hebben deze maatregelen veel minder effect.
Voor uitgebreide informatie over saneren verwijs ik je naar de site van het Astma Fonds, Alles over astma  Klachten voorkomen  Huisstofmijt bestrijden.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren