Thailand en astma

05-12-2005 om 13:55 uur Gesloten

Hallo allemaal,

ik heb een beetje rare vraag misschien. ik ben Dorine 21jaar en heb sinds mijn 16de astma. nu wil ik komende zomer een verre reis maken, de voorkeur gaat naar thailand. echter is de luchtvochtigheid daar 70-80%. mijn vraag, is iemand van jullie toevallig in augustus in thailand geweest? en kan diegeen me vertellen hoe dat gegaan is met zijn/haar astma? is het haalbaar om in die periode in Thailand te komen of erg af te raden??

ik hoop dat iemand hier info over heeft!

in ieder geval bedankt,

Doortje

De reacties zijn gesloten.
06-12-2005 om 10:53 uur

Hallo Doortje,

Ik ben nog nooit in Thailand geweest.
Ik zou het inderdaad goed nagaan hoe het daar
met de lucht zit en hoe de medische verzorging is,
mocht je toch last krijgen. Ik hoop dat je veel
info krijgt voordat je beslist om te gaan.
suc6.

06-12-2005 om 11:30 uur
Reactie op Jill

Hallo Doortje,

Ik ben nog nooit in Thailand geweest.
Ik zou het inderdaad goed nagaan hoe het daar
met de lucht zit en hoe de medische verzorging is,
mocht je toch last krijgen. Ik hoop dat je veel
info krijgt voordat je beslist om te gaan.
suc6.

Hoi Jill,

Dank je voor je reactie! Hopelijk heeft iemand ervaring met Thailand. want het zou zonde zijn als ik daar besluit heen te gaan en daar merk dat het niet kon, is ook jammer.

groetjes Doortje

07-12-2005 om 13:09 uur

heeft echt niemand ervaring met astma in Thailand? Weten jullie andere mogelijkheden om hier achter te komen? bijvoorbeeld het plaatsen onder het kopje medische vragen? (misschien dat de arts het toevallig weet)?

Ik hoop dat iemand van jullie nog tips heeft om er achter te komen.

groetjes Doortje

07-12-2005 om 13:23 uur
Reactie op Doortje

heeft echt niemand ervaring met astma in Thailand? Weten jullie andere mogelijkheden om hier achter te komen? bijvoorbeeld het plaatsen onder het kopje medische vragen? (misschien dat de arts het toevallig weet)?

Ik hoop dat iemand van jullie nog tips heeft om er achter te komen.

groetjes Doortje

Het zou al toevallig zijn als de dokter iets over Thailand zou weten denk ik... Ik zou als ik jou was even goed op zoek gaan naar informatie over het klimaat in Thailand in de periode dat je er heen wilt en vervolgens de afweging maken of je dat wel of niet kunt verdragen met het oog op je astma :).

07-12-2005 om 19:11 uur

Er zijn genoeg mensen die naar Thailand gaan, maar je
moet net iemand weten die ook astma heeft.
Misschien zou je eens advies bij je(een) longarts kunnen
vragen of je huisarts eens vragen of hij niemand kan met astma
die daar is geweest.
suc6 ermee.

07-12-2005 om 19:32 uur
Reactie op Jill

Er zijn genoeg mensen die naar Thailand gaan, maar je
moet net iemand weten die ook astma heeft.
Misschien zou je eens advies bij je(een) longarts kunnen
vragen of je huisarts eens vragen of hij niemand kan met astma
die daar is geweest.
suc6 ermee.

Dank je! ik heb 1 iemand gevonden bij mij in de straat (toevallig) die astma heeft die er in augustus is geweest, en die heeft er totaal geen last van gehad. dus dat is al fijn te horen. kijken of ik nog iemand kan vinden die er ook geweest is, krijg je iets reeler beeld.  maar in ieder geval bedankt.

groetjes Doortje

07-12-2005 om 20:37 uur

Hey Doortje,

2 jaar terug in de zomer ben ik naar Uganda geweest, en wist ook niet zeker of ik de luchtvochtigheid daar en het klimaat rond de evenaar wel prettig zou vinden ivm mijn astma. Ik heb er echter helemaal geen last van gehad! Ik werd nog gewaarschuwd voor vieze uitlaatgassen, omdat daar veel oude auto's rondrijden, katalisator bestaat er zowat niet en men rijdt veelal op goedkopere (meer verontreinigde) diesel. Als er een auto voorbij kwam, zag je vaak echt een hele zwarte walm. Dan hield ik mijn adem even in en was het geen probleem. De lucht is daar namelijk voor de rest veel schoner dan hier!! Ik zou als ik jou was inderdaad goed informeren, vooral ook voor oplossingen in het geval je het benauwd zou krijgen. Voor de rest lijkt het me een kwestie van gewoon doen! Benauwd krijgen kun je het tenslotte overal en zolang je maar voorbereid bent, lijkt het me het niet waard om zo'n mooie ervaring voor je astma te moeten missen. Succes ermee! ^O^

21-12-2005 om 11:33 uur

Hai Doortje!!
Ik heb ook vaker op het punt gestaan naar Azie te gaan, maar twijfelde dan ook vaak inderdaad in verband met de luchtvochtigheid in combi met de warmte.
Nu ben ik wel naar australie geweest en is het daar in het noorden ook erg vochtig en warm, 35graden en ondanks dat het drukkend en benauwd aanvoelde had ik zelf nergens last van, en sterker nog ik vond het heerlijk. Warmte doet mij altijd goed en kennelijk maakt het dus niet uit of het vochtig of droog is.
Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat ik er waarschijnlijk ook in Thailand wel tegen kan, omdat mijn vriend het in het noorden van Australie net zo drukkend vond als in Thailand (hij is daar namelijk wel geweest) Tevens hebben wij een stop gemaakt op Singapore en daar regende het, en daar voelde het letterlijk aan als een sauna, handdoekje om je hoofd en klaar!Ook heb ik gehoord dat Bangkok - Thailand erg vuil en benauwd is, en dat je daar zoiezo, astma of geen astma, niet langer dan 2 dagen moet verblijven. Ik wil nu wel graag naar Azie, ook al blijft het natuurlijk spannend, hoe het gaat uitpakken, maar ik zal het er niet meer om laten. Tip is om te kijken waar je hier last van hebt, heb je last van kou en vochtigheid, want ook in nederland kan de vochtigheid 80 - 90% zijn hoor! En voel je beter met de warmte? Of ligt het aan andere dingen? ik kan niet voor jou zeggen wat te doen, want mijn astma is niet de jouwe, maar hopelijk heb je wat aan mijn verhaaltje. In ieder geval succes! groetjes, bijtje

21-12-2005 om 17:27 uur
Reactie op Bijtje

Hai Doortje!!
Ik heb ook vaker op het punt gestaan naar Azie te gaan, maar twijfelde dan ook vaak inderdaad in verband met de luchtvochtigheid in combi met de warmte.
Nu ben ik wel naar australie geweest en is het daar in het noorden ook erg vochtig en warm, 35graden en ondanks dat het drukkend en benauwd aanvoelde had ik zelf nergens last van, en sterker nog ik vond het heerlijk. Warmte doet mij altijd goed en kennelijk maakt het dus niet uit of het vochtig of droog is.
Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat ik er waarschijnlijk ook in Thailand wel tegen kan, omdat mijn vriend het in het noorden van Australie net zo drukkend vond als in Thailand (hij is daar namelijk wel geweest) Tevens hebben wij een stop gemaakt op Singapore en daar regende het, en daar voelde het letterlijk aan als een sauna, handdoekje om je hoofd en klaar!Ook heb ik gehoord dat Bangkok - Thailand erg vuil en benauwd is, en dat je daar zoiezo, astma of geen astma, niet langer dan 2 dagen moet verblijven. Ik wil nu wel graag naar Azie, ook al blijft het natuurlijk spannend, hoe het gaat uitpakken, maar ik zal het er niet meer om laten. Tip is om te kijken waar je hier last van hebt, heb je last van kou en vochtigheid, want ook in nederland kan de vochtigheid 80 - 90% zijn hoor! En voel je beter met de warmte? Of ligt het aan andere dingen? ik kan niet voor jou zeggen wat te doen, want mijn astma is niet de jouwe, maar hopelijk heb je wat aan mijn verhaaltje. In ieder geval succes! groetjes, bijtje

Hoi Bijtje

dank je voor je mail. Ik heb ook gevonden dat in nederland de luchtvochtigheid zelfs nog hoger is dan in thailand. dus dat klinkt al voordelig. leuk te horen dat noord australie ook te doen is. kan die op het verlanglijstje. haha. ik was inderdaad niet van plan lang naar bang kok te gaan. vanwege de smok. maar bedankt voor je tip!!

dank je wel
groetjes Doortje