Hoe gaat het door je lijf?

15-01-2009 om 17:54 uur Gesloten

Haloo, ik ga mijn spreekbeurt houden over Allergie. Leuk om te weten. Maar ík wil graag iets weten. Hoe gaat het allergie door je lijf? Door je darmen of zo?  Ik hoop dat jullie mijn vraag optijd kunnen beantwoorden.
x Anouk ;)
ps: even wat duidelijker: Stel je bent allergisch voor een stof, dan adem je stof in. Maar gaat het dan vanzelf ofzo?

De reacties zijn gesloten.
15-01-2009 om 18:09 uur

ik begrijp je vraag niet goed

15-01-2009 om 18:17 uur

Ik zou eens google-en, er is hier veel informatie over te vinden. Ik zou me daar eerst maar eens in gaan verdiepen. Het onderwerp zelf is heel breed, dus ik zou eens gerichter kijken. Bijv. voedselallergie, eczeem, hooikoorts, allergisch astma en noem maar op.

En nee, het gaat niet door je darmen.

15-01-2009 om 18:31 uur

Ja, dat weet ik dat het een breed onderwerp is. Maar ik ga het over állergie houden. Niet over allergieen  :Y. Nog meer iemand iets?

15-01-2009 om 18:53 uur
Reactie op Anouk

Ja, dat weet ik dat het een breed onderwerp is. Maar ik ga het over állergie houden. Niet over allergieen  :Y. Nog meer iemand iets?

Ja; of je je vraag wat wilt verduidelijken... ik snap ook niet wat je bedoelt/wilt weten.
Verder is er op internet en in de bibliotheek heel veel informatie te vinden over allergie; heb je daar al naar gekeken? :?

Je schrijft: "Ik hoop dat jullie mijn vraag op tijd kunnen beantwoorden". Wanneer moet je die spreekbeurt houden? Want ik heb de indruk dat wij er op dit moment drukker mee zijn dan jij... je dus zelf nog niets/weinig gedaan hebt...maar ik kan het mis hebben :?

15-01-2009 om 18:56 uur
Reactie op Mir

Ja; of je je vraag wat wilt verduidelijken... ik snap ook niet wat je bedoelt/wilt weten.
Verder is er op internet heel veel informatie te vinden over allergie; heb je daar al naar gekeken? :?

ik heb dit ook begrijp het niet goed

15-01-2009 om 18:43 uur

volgens mij gaat elke allergie anders door je lijf bv een inhalatieallergie of een voedselallergie gaat je lijf anders reageren

15-01-2009 om 18:54 uur

Misschien kun je het astma fonds bellen, zij hebben informatie/ideeen voor spreekbeurten. succes met je spreekbeurt

Moderator
15-01-2009 om 18:58 uur

Hoi Anouk

Wil je ajb je vraagstelling verduidelijken?
Dan kunnen we je vast opweg helpen met informatie of waar je het kan vinden

15-01-2009 om 19:03 uur

Ik heb zelf ooit ook iets over allergie gedaan... Teminste... dat was toen ook mijn plan... maar ik kwam er al gauw achter dat het veelste breed was... of ik moest echt heel vaag blijven... maar daar had je dan als totaalbeeld helemaal niet zoveel aan. Ik heb het toen gericht op 'inhalatieallergie', en dat was echt kantjeboort... Want dat kon wel net hoor... was prima gegaan... maar alleen 'huisstofmijtallergie' zou achteraf bijv. nog beter zijn geweest... omdat je het dan echt over, oorzaak, leven, klachten, medicijnen, etc kunt hebben... Allergie in algemeen adviseer ik je niet te doen... je kunt het proberen maar dan kom je er ws net als mij ook achter dat het gewoon veelste breed is... ik denk dat dat zonde is van al je energie toch? Als ik jou was zou ik het hooguit op één soort allergie (ik nam toen bijv. 'inhalatieallergie') houden...

(Heb nog even voor je gekeken of ik mijn verslag nog ergens had zodat ik je een een voorbeeld zou kunnen laten zien... maar ik kan hem hier nergens meer vinden...)

Succes met je spreekbeurt!
Tip: Als je een laptop/beamer hebt is het ook erg aantrekkelijk om filmpje wat betreft je onderwerp te laten zien! Over verschillende allergiën zijn veel filmpjes aanwezig op internet...
En ik weet dat ik toen ook echt medicijnen enzo liet zien... Ik had toevallig genoeg aan de (lege evt...) medicijnen van mij en me zus, maar misschien kun je wel ergens lenen van iemand?
Ook zijn interviewtjes ook nog leuk zodat je echt vragen hebt enzo...
Of dat je discussiepunten houd met je klas...
Tenslotte: vooral ook de klas mee kunnen laten denken, of iets laten doen... niet dat ze alleen maar zitten te luisteren... Is ook altijd erg leuk!

Succes!

16-01-2009 om 11:41 uur

Voor huiswerkopdrachten en spreekbeurten zul je toch écht zelf de informatie moeten zoeken, dit topic gaat derhalve op slot. Bovendien heeft het er alle schijn van dat je (gezien de opmerking dat je 'op tijd' antwoord wilt) te laat begonnen bent met je voorbereidingen.