Niet de goede medicijnen???

04-12-2005 om 21:49 uur

hallo,
mijn zoontje van net 2 heeft al lanfe tijd flinke astma.hij krijgt hier voor seretide 25/125 1 maal daags 1 pufje en zonodig ventolin 100 tot maximaal 6 keer per dag.Zijn laatste aanval was ongeveer een maand geleden.hij hoeste toen al 3 weken en na 4 keer bij de huisarts te zijn geweest kreeg hij prednison en antibiotica mee.S'avonds werd hij met spoed opgenomen ivm zijn benauwdheid.Ze hebben hem toen in een kwartier tijd 2 keer verneveld en hij bleef toch nog redelijk benauwd.Hij werd toen opgenomen en is s'nachts nog 2 keer verneveld.De volgende ochtend mocht hij weer naar huis.Het is nu 2 weken goed gegaan en nu is hij weer flink verkouden.hoesten,snotteren(echt groen).Wat moet ik nu???

Login of registreer om te reageren
04-12-2005 om 22:03 uur

Hallo,

Ik zou eens kijken om, bij de kinderarts of astmaconsullente, langs te gaan.
Mijn zoontje is twee weken geleden opgenomen geweest(  keer 12) en de
hele nacht om het uur verneveld de volgende dag zijn ze langzaam gaan afbouwen
eerst om de twee uur, toen om de drie uur en toen weer gaan puffen met de babyhaler. Hij heeft
ook een prednisonkuur erbij gehad en z'n medicijnen verhoogd.Hij had twee keer per dag een puf
seretide 25/250 en heeft nu twee maal per dag twee pufs. Indien nodig heeft hij airomir 200.
Ben benieuwd hoelang het goed gaat.We hebben ook heel lang aangerommeld, maar als hij prednisonkuur erbij krijgt knapt hij vrij snel op. Het is altijd uittesten waar ze het beste op reageren.
Suc6 ermee

Login of registreer om te reageren
04-12-2005 om 22:22 uur

Tjee wat een verhaal?
Ik zou het echt niet weten wat je moet doen, maar ik wil je in ieder geval sterkte wensen....
Ondanks dat ik je niet kan helpen...
Nog maals sterkte hoor! Wij weten als geen ander hoe het is een kind met astma te hebben...

gr. Claudia

Login of registreer om te reageren
04-12-2005 om 22:43 uur

We zijn er langzaam aan gewend, (althans voor zover je er aan kunt wennen)
dat hij astma heeft en hier regelmatig mee sukkeld en opgenomen moet worden.
Je moet het er maar mee doen,toch?!! Het enige wat je kunt doen is hopen dat hij er
overheen groeit,al geloof ik dit niet zo...
Iedereen met een kind met astma zal dit wel hopen natuurlijk.
Groetjes Jill

Login of registreer om te reageren
05-12-2005 om 08:24 uur
Reactie op Jill

We zijn er langzaam aan gewend, (althans voor zover je er aan kunt wennen)
dat hij astma heeft en hier regelmatig mee sukkeld en opgenomen moet worden.
Je moet het er maar mee doen,toch?!! Het enige wat je kunt doen is hopen dat hij er
overheen groeit,al geloof ik dit niet zo...
Iedereen met een kind met astma zal dit wel hopen natuurlijk.
Groetjes Jill

Saskia is in haar leventje ook heel wat keren met spoed opgenomen geweest. Maar heeft dus thuis een pariboy dat er toch vaak voor heeft gezorgd dat ze gewoon thuis kon blijven. Dus misschien is dit voor jou ook een optie dat je zo'n apparaat in huis krijgt en vroegtijdig thuis kunt beginnen met vernevelen.
Verder veel sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
04-12-2005 om 22:49 uur
Reactie op conall

hallo,
mijn zoontje van net 2 heeft al lanfe tijd flinke astma.hij krijgt hier voor seretide 25/125 1 maal daags 1 pufje en zonodig ventolin 100 tot maximaal 6 keer per dag.Zijn laatste aanval was ongeveer een maand geleden.hij hoeste toen al 3 weken en na 4 keer bij de huisarts te zijn geweest kreeg hij prednison en antibiotica mee.S'avonds werd hij met spoed opgenomen ivm zijn benauwdheid.Ze hebben hem toen in een kwartier tijd 2 keer verneveld en hij bleef toch nog redelijk benauwd.Hij werd toen opgenomen en is s'nachts nog 2 keer verneveld.De volgende ochtend mocht hij weer naar huis.Het is nu 2 weken goed gegaan en nu is hij weer flink verkouden.hoesten,snotteren(echt groen).Wat moet ik nu???

Hoi Conall,

Zélf zou ik morgenochtend de huisarts bellen om een afspraak te maken. Laat maar even een arts naar je zoontje kijken. Wellicht kan zijn medicatie worden aangepast  :)

Login of registreer om te reageren
05-12-2005 om 09:35 uur

Jeetje wat een verhaal...maar het komt me maar al te bekend voor. Wat je nu moet doen is een moeilijk vraag maar aangezien hij wel opgenomen is geweest neem ik aan dat jullie nu ook terecht kunnen bij een kinderarts of kinderlongarts(als jullie daar nog niet waren geweest)....mijn dochtertje heeft bijna de zelfde medicijnen als jullie zoontje en reageerd daar goed op maar elk kind is anders...bij ons heeft het ook ruim 3 jaar geduurd( ze is nu 5) voordat de "juiste" medicijnen waren gevonden. Ook slikt ze Singulair dat is een tabletje wat vaak goed aanslaat bij kinderen met astma alleen weet ik niet of jullie zoontje daar te jong voor is.Het is wel de tijd van het jaar dat veel kinderen verkouden zijn die van mij hoest ook haar longetjes uit haar lijf alleen doe je er niks aan ze moeten er allemaal door heen hoe lastig het ook is voor kindjes met Astma... Naar een Arts gaan en jullie goed laten informeren naar de mogelijk heden is de enigste tip die ik jullie kan geven. Sterkte!!!!!

Login of registreer om te reageren
05-12-2005 om 09:43 uur

we moeten 14 december naar de astma verpleegkundige.we hebben hem al 2 keer laten testen op allergie's maar er komt niks uit.wij weten zelf wel een paar dingen waar hij op reageert,zoals schoonmaakmiddelen,sterk ruikende plastic dingetjes zoals een plastic zwembadje,nat gras,hond,en soms op melk.volgens de kinderarts waren dit dingen waar ze niet op konden testen en moet je dit dus allemaal zelf uit vogelen.vorige week zijn we nog bij de kinderarts gweest en zijn longen waren schoon.ik weet ondertussen dat dat bij conall niks zegt.vandaag klinken ze schoon en morgen is hij ontzettend benauwd.ook is hij een kind wat altijd maar door gaat.toen hij opgenomen werd in het ziekenhuis stond hij s'nachts om  2uur zijn bed als trampoline te gebruiken.ik heb het met de kinderarts wel gehad over een onderhoudskuur van bv antibiotica,maar dat vond ze niet nodig.ook gebeurt het de laaste tijd veel dat hij sávonds of s'nachts in bed begint te huilen en dan niet op zijn adem kan komen.we hebben een tijdje 2 keer per dag gepuft met de seretide maar dat vond de kinderarts te veel voor hem.hij doet het gelukkig voor de rest heel goed.hij is ruim 93 cm groot en weegt 16,5 kilo en dat voor een mannetje van net 2 dat dus vaak ziek is!!!dus je ziet het niet aan hem af!we hebben ook zijn neusamandel al laten knippen maar dat heeft niks geholpen.ook heeft hij 1a2 keer per maand een oorontsteking maar dat komt volgens de kno-arts puur door zijn astma.
wat de huisrats betreft heb ik het gevoel dat hij ons te lang laat door sukkelen.als ik daar kom met hij hoest zo leleijk,dan zegt de huisarts weer van de longen klinken schoon dus niks aan de hand.
ik weet het gewoon echt niet wat ik nu moet doen!!

Login of registreer om te reageren
05-12-2005 om 09:51 uur

Hoi

Het is bekent dat kinderen onder de twee niet te testen zijn op allergiën.
Ons zoontje is 2 jaar geleden ook getest.Hij was toen 2.
Daar kwam ook niets uit alleen dat zij  Ige waarde iets verhoogd is.Daaruit bleek wel dat hij ergens op reageert maar wat precies was toen nog niet te testen.

Nu krijgt hij in januarie weer een allergietest.
Wij weten onderhand dat hij reageert op katten en knaagdieren en op verflucht.
Ik wens jullie veel sterkte en blijf vechten voor je kind.

Wie weet wat de atsmaverpleegkundige voor jullie allemaal kan doen...

rianne

Login of registreer om te reageren
05-12-2005 om 14:32 uur

Klinkt erg bekend dit! Ook mijn zoontje (3 en half) heeft vaak in het ziekenhuis gelegen toen hij net zo oud was als jou zoontje. Vanaf dat hij 2 en half is gaat het eindelijk beter maar dat na ontelbare opnames en kuren antibiotica en prednison. Ok hij was niet klein en behoorlijk op gewicht, maar hij weegt nu al 1 1/2 jaar ongeveer hetzelfde (17 kilo, ook toen hij 2 was dus!) Ik gooi het erop dat hij door zijn astma niet goed kon ontwikkelen en dus niet erg actief was en daardoor dus ook zo groot was. Nu het beter gaat komt hij ook beter in proportie  ;)

Maar neem zeker contact op met de arts, of longverpleegkundige, desnoods allebei!

Veel sterkte!
Martha

Login of registreer om te reageren
05-12-2005 om 14:44 uur

Ook ik heb geen pasklaar antwoord.  Misschien dat een allergietest inderdaad uitkomst biest.
Veel sterkte ermee in ieder geval

Login of registreer om te reageren