pijn op de borst en wanneer naar de dokter

12-01-2009 om 22:28 uur

Hallo,
Eigenlijk heb ik twee vragen. De afgelopen week zijn mijn luchtwegen langzaam steeds dichter gaan zitten. Inmiddels behoorlijke spierpijn van het anders adem halen. Natuurlijk heb ik ook de medicijnen aangepast. Nu vraag ik mij af waar de pijnklachten/pijn op de borst bij dit soort benauwdheid vandaan komen? Wat doet er nu eigenliijk precies pijn en waardoor?
En hoe lang kun je proberen benauwdheid zelf op te lossen maar wanneer moet je toch een arts raadplegen? In het verleden heb ik vaker te horen gekregen dat ik eerder naar de arts had moeten gaan.
Ik heb geen piekstroommeter meer, dus inschatting mate van benauwdheid gaat vooral op gevoel \ mate van beperkingen. Maar hoe flink (of is het dom?) kun je zijn?
Lien

Login of registreer om te reageren
13-01-2009 om 06:36 uur

De longarts heeft gisteren hier een soortgelijke vraag beantwoord. Weet niet of je dat al gelezen hebt?

Login of registreer om te reageren
13-01-2009 om 09:35 uur

Beste Lien,

Zie het antwoord van MIR hierboven. Is je vraag met het antwoord van de longarts beantwoord? Zo niet, laat het ons dan even weten.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
13-01-2009 om 12:55 uur

Bedankt voor de reactie. Ik had die topic gemist. In combinatie met  topic Pijn tijdens ademen
« Gepost op: 15 december 2008, 09:15:08 » zijn mijn vragen goed beantwoord.
Groeten Lien

Login of registreer om te reageren