Oorpijn

17-08-2005 om 17:46 uur Gesloten

Ik kan dit niet kwijt onder de andere topics, omdat het vrij weinig met astma te maken heeft, hoewel KNO dingen ook vaak spelen bij astma-patienten... Maar goed:

Hij had al een tijdje last van oorpijn, en het ene loopoor na het andere. Nu heeft hij sinds gisteravond non stop gehuild van de pijn, dus heb ik vanmorgen de KNO-arts gebeld en we konden vanmiddag al terrecht, heel fijn! Het komt erop neer, om een langdradig verhaal te voorkomen, dat hij nieuwe buisjes moet, zijn neusamandelen weer geknip moeten worden en de bloedvaatjes in zijn neus moeten worden dichtgebrand, dit allemaal zodra de oorontsteking is genezen. De eerste keer dat dit gebeurde was hij nog geen jaar en een heus drama, kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe hysterisch hij uit de narcose kwam... Ik vind dit dus helemaal niet leuk!!!!!! Maar ja, welke keus heb je anders???

Martha

De reacties zijn gesloten.
17-08-2005 om 18:44 uur
Reactie op Teigetje

Ik kan dit niet kwijt onder de andere topics, omdat het vrij weinig met astma te maken heeft, hoewel KNO dingen ook vaak spelen bij astma-patienten... Maar goed:

Hij had al een tijdje last van oorpijn, en het ene loopoor na het andere. Nu heeft hij sinds gisteravond non stop gehuild van de pijn, dus heb ik vanmorgen de KNO-arts gebeld en we konden vanmiddag al terrecht, heel fijn! Het komt erop neer, om een langdradig verhaal te voorkomen, dat hij nieuwe buisjes moet, zijn neusamandelen weer geknip moeten worden en de bloedvaatjes in zijn neus moeten worden dichtgebrand, dit allemaal zodra de oorontsteking is genezen. De eerste keer dat dit gebeurde was hij nog geen jaar en een heus drama, kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe hysterisch hij uit de narcose kwam... Ik vind dit dus helemaal niet leuk!!!!!! Maar ja, welke keus heb je anders???

Martha

Oh bah, wat naar voor het mannetje  -O-. Ik weet uit ervaring maar al te goed hoeveel pijn een oorontsteking doet, en dat het meeste leed geleden is zodra de boel 'knapt'. Gelukkig is het wel bijna altijd zo dat ze er ontzettend van opknappen  :). In september moet Nina ook weer naar de KNO, als haar buisjes er dan niet spontaan zijn uitgevallen moeten ze verwijderd worden (ze zitten er denk ik al bijna 5 jaar in).

17-08-2005 om 20:33 uur

Wat ben je toch kwetsbaar in je kinderen. Vreselijk he'als ze wat hebben.
Leef met je mee. En wens jou en het manneke heel veel beterschap en sterkte. In gedachten ben ik bij jullie!

17-08-2005 om 21:53 uur

:(hai
jeetje zeg wat een ellende
maar wat jij zegt ik denk ook dat er veel astmapatienten met kno problemen zijn
marielle heeft vanaf dr geboorte totdat ze 9jaar was oorontstekingen gehad en drie keer buisjes de enne keelontsteking na de andere maar dr amandelen waren mooi klein en hoefde er niet uit
ik heriner me met oud en nieuw dat we ooit eens met spoed naar kno moesten dr trommelvlies stond op springen en moest worden doorgeprikt een drama
dus ik wens julli heel veel beterschap en een megaknuffel voor de kleine

maar andere vraag hebben jullie kinderen ook problemen met hun darmen?
soms dagen diaree of tegenovergestelde helemaal verstopt zitten?

de kinderlongarts heeft weleens tegen ons gezegt als je astma hebt zijn niet aleen je longen heel gevoelig maar ook de rest van je organen.

herkent iemand dit??
liefs ukkie

17-08-2005 om 22:14 uur

Hoi Ukkie,
Heb tot mijn twaalfde astma gehad in ernstige mate. Daarna ging het steeds beter met mijn astma. Maar toen ik dertien was begon ik te sukkelen met mijn darmen en na heel veel ziekenhuisopname kreeg ik de diagnose Colitus Ulcerosa. Mijn longarts toen vertelde inderdaad dat longen en darmen met elkaar in verband staan. Ook de homeopaat waar ik onder behandeling bij ben zeg dat longen en darmen met elkaar in verband staan.
Dus dat zou best mogelijk zijn dat Marielle daardoor ook meer last heeft van haar darmen.

17-08-2005 om 23:12 uur

:'( :'( :'( Mag ik even huilen???

Het arme kind heeft zoveel pijn, kan niet slapen en hij huilt bijna non-stop. Laguna wordt er zelfs wakker van...

Ik dacht ook dat wanner het was doorgebroken de pijn ook weg was! De troep stroomt eruit, is gifgroen van kleur, stinkt ontzettend, en bij het toedienen van de bruisdruppels schreeuwt hij het werkelijk uit, je moederhart breekt gewoon! De maximale dosis paracetamol heeft hij eigenlijk al gehad, maar wat moet je anders???

Zo erg heeft hij het nog nooit gehad... Als baby had hij aan de lopende band oorontsteking en kreeg nog voor hij 1 werd buisjes, maar nooit huilde hij zoveel...

18-08-2005 om 12:36 uur
Reactie op Teigetje

:'( :'( :'( Mag ik even huilen???

Het arme kind heeft zoveel pijn, kan niet slapen en hij huilt bijna non-stop. Laguna wordt er zelfs wakker van...

Ik dacht ook dat wanner het was doorgebroken de pijn ook weg was! De troep stroomt eruit, is gifgroen van kleur, stinkt ontzettend, en bij het toedienen van de bruisdruppels schreeuwt hij het werkelijk uit, je moederhart breekt gewoon! De maximale dosis paracetamol heeft hij eigenlijk al gehad, maar wat moet je anders???

Zo erg heeft hij het nog nooit gehad... Als baby had hij aan de lopende band oorontsteking en kreeg nog voor hij 1 werd buisjes, maar nooit huilde hij zoveel...

Natuurlijk mag je huilen vreselijk toch dat je kind zo'n pijn heeft. Kun je niet de dokter bellen en eissen dat er iets gebeurd in ieder geval dat hij van de pijn afkomt. Dit is toch niet normaal.
Leef met je mee hoor!!!!!

18-08-2005 om 13:09 uur
Reactie op kaatje

Natuurlijk mag je huilen vreselijk toch dat je kind zo'n pijn heeft. Kun je niet de dokter bellen en eissen dat er iets gebeurd in ieder geval dat hij van de pijn afkomt. Dit is toch niet normaal.
Leef met je mee hoor!!!!!

Hij heeft al oordruppels en antibiotica gehad, en meer is er niet te doen momenteel... Maar hij schreeuwt het uit joh! Hij heeft alleen een opleven van een uur na het krijgen van paracetamol, die hij maar 3 keer per dag mag hebben, maar hij heeft zoveel pijn! Het is echt heel zielig  :'(

26-08-2005 om 20:35 uur
Reactie op Teigetje

:'( :'( :'( Mag ik even huilen???

Het arme kind heeft zoveel pijn, kan niet slapen en hij huilt bijna non-stop. Laguna wordt er zelfs wakker van...

Ik dacht ook dat wanner het was doorgebroken de pijn ook weg was! De troep stroomt eruit, is gifgroen van kleur, stinkt ontzettend, en bij het toedienen van de bruisdruppels schreeuwt hij het werkelijk uit, je moederhart breekt gewoon! De maximale dosis paracetamol heeft hij eigenlijk al gehad, maar wat moet je anders???

Zo erg heeft hij het nog nooit gehad... Als baby had hij aan de lopende band oorontsteking en kreeg nog voor hij 1 werd buisjes, maar nooit huilde hij zoveel...

Hoi Teigetje
Heb wel een goede tip voor jou manneke, ik weet wat je mee maakt.  Mijn zoon vroeger nu een grote boy van 23 jaar en politie agentje ;-)
heeft dat ook mee gemaakt. Wat deed ik om het te verzachten, klink misschien raar dacht ik toen ook maar als het helpt ?  Neem een boterham maak die goed warm en doe er een theedoek omheen dat hij zich niet verbrand leg het op zijn oortje en dan kan het zijn dat het helpt is bij ieders verschillend maar bij mijn en mijn zoon werkte het wel.

26-08-2005 om 20:46 uur
Reactie op Internetmoedertje

Reactie op Teigetje
:'( :'( :'( Mag ik even huilen???

Het arme kind heeft zoveel pijn, kan niet slapen en hij huilt bijna non-stop. Laguna wordt er zelfs wakker van...

Ik dacht ook dat wanner het was doorgebroken de pijn ook weg was! De troep stroomt eruit, is gifgroen van kleur, stinkt ontzettend, en bij het toedienen van de bruisdruppels schreeuwt hij het werkelijk uit, je moederhart breekt gewoon! De maximale dosis paracetamol heeft hij eigenlijk al gehad, maar wat moet je anders???

Zo erg heeft hij het nog nooit gehad... Als baby had hij aan de lopende band oorontsteking en kreeg nog voor hij 1 werd buisjes, maar nooit huilde hij zoveel...

Hoi Teigetje
Heb wel een goede tip voor jou manneke, ik weet wat je mee maakt.  Mijn zoon vroeger nu een grote boy van 23 jaar en politie agentje ;-)
heeft dat ook mee gemaakt. Wat deed ik om het te verzachten, klink misschien raar dacht ik toen ook maar als het helpt ?  Neem een boterham maak die goed warm en doe er een theedoek omheen dat hij zich niet verbrand leg het op zijn oortje en dan kan het zijn dat het helpt is bij ieders verschillend maar bij mijn en mijn zoon werkte het wel.

Waar die boterham vandaan komt weet ik niet, maar ik weet wel uit ervaring dat ik mijn oor altijd zelf warm hield (hand ervoor of een doek ertegen). Als het eenmaal 'open' was, was het ergste leed gelukkig geleden (in mijn geval dan  *O* ). Blijft ontzettend naar, oorpijn  -O-.

26-08-2005 om 20:49 uur
Reactie op Esther

Reactie op Internetmoedertje
Reactie op Teigetje
:'( :'( :'( Mag ik even huilen???

Het arme kind heeft zoveel pijn, kan niet slapen en hij huilt bijna non-stop. Laguna wordt er zelfs wakker van...

Ik dacht ook dat wanner het was doorgebroken de pijn ook weg was! De troep stroomt eruit, is gifgroen van kleur, stinkt ontzettend, en bij het toedienen van de bruisdruppels schreeuwt hij het werkelijk uit, je moederhart breekt gewoon! De maximale dosis paracetamol heeft hij eigenlijk al gehad, maar wat moet je anders???

Zo erg heeft hij het nog nooit gehad... Als baby had hij aan de lopende band oorontsteking en kreeg nog voor hij 1 werd buisjes, maar nooit huilde hij zoveel...

Hoi Teigetje
Heb wel een goede tip voor jou manneke, ik weet wat je mee maakt.  Mijn zoon vroeger nu een grote boy van 23 jaar en politie agentje ;-)
heeft dat ook mee gemaakt. Wat deed ik om het te verzachten, klink misschien raar dacht ik toen ook maar als het helpt ?  Neem een boterham maak die goed warm en doe er een theedoek omheen dat hij zich niet verbrand leg het op zijn oortje en dan kan het zijn dat het helpt is bij ieders verschillend maar bij mijn en mijn zoon werkte het wel.

Waar die boterham vandaan komt weet ik niet, maar ik weet wel uit ervaring dat ik mijn oor altijd zelf warm hield (hand ervoor of een doek ertegen). Als het eenmaal 'open' was, was het ergste leed gelukkig geleden (in mijn geval dan  *O* ). Blijft ontzettend naar, oorpijn  -O-.

Nou die boterham houd het doek langer warm en maakt de ontsteking zacht en dan kan de pus er vlugger door los raken en de pijn dragelijker maken snapje.