Nieuwe zorgverzekering

29-11-2005 om 23:09 uur Gesloten

Hoi allemaal,

De offertes voor de nieuwe basisverzekering komen eraan. Hebben jullie al geshopt en beslist of wachten jullie de offerte van je huidige verzekering af?

Ik ben benieuwd wat er allemaal wel en niet vergoed zal worden. Bij mijn huidige verzekering worden bijvoorbeeld aerochambers niet vergoed, vernevelaars weer wel. Ik vind het vrij verwarrend en zal er zeker op achteruitgaan.

Hoe denken jullie erover?

groetjes
Hilde

De reacties zijn gesloten.
30-11-2005 om 09:06 uur

Ik heb toevallig maandagavond naar Radar gekeken.Dat is een programma van de Tros.Ik denk dat de meesten wel het t.v. programma kennen.
Nu bleek dat je dus via hen ook online kan vergelijken wat betreft de nieuwe zorgverzekering.Want dat er veel vragen en onduidelijkheden zijn is wel bekend.
De site word er goed bezocht en soms zijn de servers overbezet, maar misschien hebben jullie er ook wat aan om eens online te gaan kijken welke zorgverzekering goed genoeg is voor je eigen persoonlijke situatie!

Dit is de site voor de vergelijking

Zelf heb ik nog geen aanbieding gekregen van mijn eigen verzekeraar.Dus ik ben benieuwd.

30-11-2005 om 09:35 uur

Ik ga niet verzekering shoppen. Ik heb het aanbod van mijn huidige verzekering gekregen en krijg daarbij de basis- en aanvullende verzekeringen zoals ik deze al had en ik weet niet of ik dat ga krijgen bij een andere verzekering. Ik hoef ook niet meer premie te betalen dan andere mensen ondanks mijn chronische aandoening (diabetes) en vandaar dus ook dat ik niet ga shoppen... Ik vind het wel prima zoals het nu is, want ook de aanvullende verzekeringen zijn voor de kinderen gratis en met 3 stuks, is dat toch wel heel erg prettig!

Martha

30-11-2005 om 13:13 uur

Ben ook druk aan het zoeken en kijken. Wij wilden dus al jaren weg bij onze verzekering omdat die overal moeilijk over doet.
Dus eindelijk krijgen we die kans om naar een andere verzekering te kunnen gaan. We hebben nu een standaardpakketpolis en niemand wilde ons hebben met twee chronische zieke mensen.
Kregen de rekening van Heideheuvel en dat kost per dag 565 euro natuurlijk wil niemand je dan.
Maar ik hoop dat het ons nu gaat lukken om een goede verzekering te vinden. En dat je die stress in ieder geval niet meer hebt dat je steeds moet bellen en ruzie maken met je ziektekosten verzekering.

30-11-2005 om 14:25 uur

Ik blijf ook gewoon zitten waar ik zit, ik weet nu wat ik heb, en ze doen niet moeilijk over bepaalde aanvullende dingen die we wel eens nodig hebben, dus ik vind het eigenlijk wel prima zo..

30-11-2005 om 18:21 uur

hey allemaal,
ik ben ook wel aan t rondkijken maar ik heb geen idee van wat ik wil, is voor het eerst dat ik zelf moet kijken omdat ik  pas 18 ben en ik heb geen idee, wat er bij ons op dit moment allemaal vergoed wordt dus ik denk dat ik het er met mijn ouders ook maar eens over moet hebben want ik moet het zelf betalen en ik wil wel dat bepaalde dingen worden vergoed want daar maak ik veel gebruik van. dus ik zoek nog even verder  ;)

liefs susan

30-11-2005 om 18:38 uur

Hallo,

Tja ik ben ook aan het rondkijken...maar ben ook aan het wachten op het aanbod van mijn huidige verzekering. Weet nog niet wat ik doe..
Op zich ben ik wel tevreden over mijn huidige verzekering...denk dat ik uiteingelijk toch gewoon bij mijn huidige verzekering blijf. Scheelt een hoop gedoe...en kwa prijzen vind ik het allemaal niet zo heel veel uitmaken.

Groetjes Miranda

30-11-2005 om 19:46 uur

Hoi allemaal,

Ik ben op zich ook best tevreden en heb ook al bij Radar gekeken. Daar schrok ik dus van omdat mijn verzekering nu aerochambers en andere inhalators gewoon vergoed. Volgens de tabel van Radar is dat volgend jaar dus niet meer. Ik ga in ieder geval afwachten wat ze me voor aanbieding doen en daarna ga ik verder kijken, het is wel een heel fijne verzekeraar namelijk.
Veel geld ben ik toch wel kwijt, mijn premie gaat met 300% omhoog >:(

Groetjes

Hilde

30-11-2005 om 21:02 uur

Er is, gelukkig, nog voldoende tijd om goed om je heen te kijken. Nú al beslissen zal ikzelf dan ook nog niet doen. Overigens denk ik dat het 'shoppen' interessant kán zijn  :Y

Van mijn huidige verzekeraar heb ik nog geen voorstel mogen ontvangen. Ik zal daar sowieso op wachten om dan in ieder geval een en ander te gaan vergelijken. Het zal nu nog meer dan ooit voor verzekeraars interessant zijn om verzekeringsnemers naar zich toe te trekken. De premieverschillen kunnen het daarom naar mijn idee tóch interessant genoeg maken om 'om je heen' te kijken  :s)

30-11-2005 om 21:53 uur

Hoi allemaal,

Heb net een aanbieding gekregen van mijn zorgverzekering. Het lijkt me dat er best veel vergoed wordt op het eerste gezicht. Ik ga misschien nog wel shoppen, hangt echt af van wat er vergoed wordt.

28-12-2005 om 19:39 uur

hoiiiiiiiiiiiiiiiii
wij zijn bij menzis en ons rotgeschrokken van de nwe premie
en die zorgtoeslag pffffffffffffff laat me niet lachen zeg het komt erop neer dat we 80euro meer per maand gaan betalen SCHANDALIG.............................
shoppen is voor ons geen optie dat hebben we uitgebreid uit laten zoeken  >:(  >:(
liefs ukkie