Verliezen van warmte

27-11-2005 om 19:12 uur

Het weer is omgeslagen en Thomas heeft meteen ernstige huidproblemen en laat ik het maar even functieverlies noemen. Want een van de belangrijkste taken van de huid is toch wel het vasthouden van warmte. Thomas is die functie dus weer aan het verliezen en heeft het ontzettend koud, terwijl zijn huid echt gloeiend heet aanvoelt...

Heeft iemand daar ervaring mee? Hij moet natuurlijk "gewoon" naar de dokter voor ten eerste een verwijzing voor een dermatoloog en dan hoop ik voor hem op een goed middel daartegen, hoewel hij er zelf geen vertoruwen in heeft

Login of registreer om te reageren
02-12-2005 om 09:51 uur

Hi Martha,

Is hij op dat moment dan ook echt koud, qua temperatuur?

ik kan je niet echt helpen hiermee, het enige wat ik constateer is dat van mijn drie kinderen de twee met eczeem degenen zijn die altijd koud zijn. De baby wordt nogal eens 's morgens wakker met een temperatuur van 36.0, hoewel ze dan echt warm is aangekleed. Kennelijk heeft het iets met de doorbloeding te maken, vooral de jongste bij ons voelt wel warm als ze zo koud is, dat is ook de reden dat ik haar temperatuur check, maar die is dan vaak echt laag.

Login of registreer om te reageren
02-12-2005 om 12:31 uur

Ook hier is het weer eczeem tijd jammer genoeg. saskia krijgt het weer overal terug en slaapt weer in haar speciale zalfpakken. Zelf staan mijn handen krom en doen vreselijk zeer van de diepe kloven. Maar ook op andere plekken krijg ik eczeem. Bah wat die koude betreft zelf ben ik dus innerlijk ook altijd helemaal koud. heb ook een lage lichaamstemperatuuur. weet niet of het met dat eczeem te maken heeft. Misschien wel omdat je huid eigenlijk het grootste orgaan is en daar de warmte naar toe gaat, Misschien is dit wel een vraag voor onze forum dokter!

Login of registreer om te reageren
05-12-2005 om 19:27 uur
Reactie op Martha

Het weer is omgeslagen en Thomas heeft meteen ernstige huidproblemen en laat ik het maar even functieverlies noemen. Want een van de belangrijkste taken van de huid is toch wel het vasthouden van warmte. Thomas is die functie dus weer aan het verliezen en heeft het ontzettend koud, terwijl zijn huid echt gloeiend heet aanvoelt...

Wat vreemd zeg, het klinkt als verschijnselen van koorts als ik dit zo lees eigenlijk. Heeft hij het nu nog steeds of is het minder geworden ? Ik zou inderdaad bij de huisarts vragen om een doorverwijzing naar de dermatoloog. Sterkte in ieder geval !

Login of registreer om te reageren
13-12-2005 om 10:01 uur

Hij heeft het nog steeds, wel iets minder dan een paar weken terug, maar toch. Hij laat gewoon ontzettend veel warmte los en kan daardoor zichzelf niet warmhouden, maar koorts heeft hij niet.

Ik krijg hem echter niet naar de huisarts, de eigenwijs! Tja, wat moet je dan...

Login of registreer om te reageren