Beroepsastma

26-11-2005 om 14:31 uur

Ik heb door mijn werk astma gekregen en ben nu werkloos en gedeeltelijk in Wao  (25-35%) heb jaren in champignon kwekerij  met formaline, chloor en schimmels gewerkt, nu heb ik weleens gehoord dat iemand een champignonkwekerslong had, nu weet ik niet of dit hetzelfde is als astma of dat dat een andere long aandoening is, is er iemand van jullie die hier meer van weet?.

volgende vraag van mij is: zou je zo,n werkgever daar nog aansprakelijk voor kunnen stellen en een procedure kunnen starten, ik ben door deze situatie wel erg kwetsbaar geworden en heb veel vaker last van benauwdheids aanvallen en financieel ben ik er ook een stuk op achteruit gegaan. En wat betreft weer aan het werk zou ik dat niet volledig weer kunnen maar denk ook niet dat als ik dat zou kunnen ze mij als 55 plusser nog ook nog weer aan zouden nemen in deze tijd.

ben benieuwd naar reactie over dit onderwerp.

Groet, Herman       

Login of registreer om te reageren
26-11-2005 om 17:45 uur

Hoi Herman,

Ben je ook onder behandeling van een arts ? Zo ja, welke medicijnen gebruik je ?
De term 'champignonkwekerslong' heb ik overigens nog nooit gehoord :N

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je je werkgever succesvol kunt aanklagen. Een procedure beginnen kan natuurlijk altijd maar ik zou me eerst maar eens juridisch laten adviseren. Je kan anders voor een hoop kosten komen te staan en daar zal je ook niet vrolijk van worden. Heb je geen rechtsbijstandverzekering ?
Op jouw leeftijd nog een andere baan vinden zal inderdaad heel moeilijk worden. Sterkte met alles.

Login of registreer om te reageren
28-11-2005 om 16:39 uur

Hallo Herman.

Op de website van www.beroepsrisico.nl kan je wat meer informatie hierover vinden,ik weet dat je binnen  5 jaar je werkgever met een stuitingsbrief hiervan in kennis moet stellen.
Het is een heel gedoe maar laat je niet ontmoedigen,ook zijn er folders te krijgen van een arboclaim ziek door of van werk.

Sucses Truus

Login of registreer om te reageren
25-12-2005 om 21:01 uur

 
Hoi Herman,

Ben je ook onder behandeling van een arts ? Zo ja, welke medicijnen gebruik je ?
De term 'champignonkwekerslong' heb ik overigens nog nooit gehoord :N

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je je werkgever succesvol kunt aanklagen. Een procedure beginnen kan natuurlijk altijd maar ik zou me eerst maar eens juridisch laten adviseren. Je kan anders voor een hoop kosten komen te staan en daar zal je ook niet vrolijk van worden. Heb je geen rechtsbijstandverzekering ?
Op jouw leeftijd nog een andere baan vinden zal inderdaad heel moeilijk worden. Sterkte met alles.

Ik gebruik als medicijnen Symbicort  nasonex en soms Salbutamol, en ben onder behandeling bij een longarts, en binnenkort ook naar KNO arts toe voor mijn slijmvliezen.
De term Champignonkwekerslong bestaat wel en word ook wel vaak duivenmelkerslong genoemd

Login of registreer om te reageren
25-12-2005 om 21:41 uur

duivenmelkerslong zijn volgens mij gewoon stoflongen,als bewezen kan worden dat het inderdaad door je werk komt weet ik niet hoe dat hier in nederland werkt je zau gratis advies kunnen vragen bij buro voor rechtshulp
vraag het aan je longarts die zal dat best wel weten of het door je werk gekomen kan zijn

veel succes groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren