Tranende ogen

25-11-2005 om 19:37 uur

Hallo,

Ik heb last van tranende ogen. Echt heel irritant. De ene dag is het erger dan de andere dag. Vooral als ik wind in mijn ogen krijg, bijvoorbeeld tijdens het sporten of fietsen, ben ik gewoon aan het huilen lijkt het. Ook kan het opeens beginnen. Ben ik in gesprek met iemand begint mijn oog ineens te tranen  :? Mijn rechteroog is het ergst. Heb inmiddels een bril aangeschaft....dacht misschien komt het daardoor...
Nee dus. Ik zit wel heeel veel achter de computer op mijn werk. Thuis ook nog de nodige uurtjes,

Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest. Hij heeft me doorverwezen naar oogheelkunde, daar konden ze niets vinden (gelukkig natuurlijk). Alles was goed, geen droge ogen en ook geen allergieen en het computer werk kon volgens hun niet de oorzaak zijn.

Kan dit samenhangen met astma?
Het lijkt alsof mijn tranende ogen erger worden naarmate ik "snotteriger" wordt....

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes
Miranda

Login of registreer om te reageren
25-11-2005 om 19:41 uur

Hoi Miran,

Het last hebben van tranende ogen is erg herkenbaar, vooral buiten als het waait. Overigens heb ikzelf nooit de eventuele link gelegd met astma. Denk meer dat het komt door de wind en dat de ene persoon daar iets heftiger op kan reageren dan de ander. Bij mij is overigens links het ergst  ;(

Geen idee waar het van komt. Ook ik zit dagelijks vele uren achter de computer en heb er met name buiten last van. Zou het misschien komen door het verschil in de lucht soort :?

Login of registreer om te reageren
25-11-2005 om 20:43 uur

Hoi Stuart,

Ja verschil in luchtsoort zou goed kunnen  :Y
Het is inderdaad zo...als ik naar buiten of juist naar binnen ga...wordt het erger.

Maar als ik verkouden ben...of meer last heb van mijn astma (snotteriger) dan maakt het niet meer uit of ik wind in mijn ogen krijg of niet..ze tranen dan juist continu...vandaar dat ik dacht..Hee misschien door Astma :?

Hmm ik weet het niet....

Login of registreer om te reageren
26-11-2005 om 10:09 uur

hey

ik heb ook vaak last van tranende ogen, maar ik heb het vaak aan het eind van de dag, of als ik van binnen naar buiten ga. ik heb verder nooit de ling gelegd met astma en ben er nooit voor na de dokter geweest, vind het alleen soms een beetje irritant!  zou niet weten waardoor het komt.....

liefs susan

Login of registreer om te reageren