verkeerd puffen...

17-11-2008 om 19:46 uur

Geachte ...,

vandaag mocht mijn dochter voor de tweede keer proberen een NO-meting (?) te blazen. Ze is 6, een paar maanden terug mislukte de eerste pogingen met blazen. En helaas lukte het nu weer niet. Nu blijkt dat mijn dochter de lucht niet in haar longen zuigt, maar in haar wangen(?). Frustratie ten top! Ze doet flink haar best, maar dus helemaal verkeerd... Nu ben ik bang, dat haar medicatie al die tijd dus ook niet goed binnenkomt! Kan dat? Ik vond het bijv. wel vaag, dat ik vaak de medicatie rook, als ze aan t puffen is...Blaast ze dan gewoon de medicatie uit??? Hoe kan ik haar leren goed te puffen?
Voor 12 december hebben we een afspraak met de longverpleegkundige, maar tot die tijd verkeerd puffen, terwijl ze steeds zo benauwd is, lijkt me ook niet goed?
Heeft u nog raad?

groeten, Janna

Login of registreer om te reageren
18-11-2008 om 09:30 uur

Beste Janna,

De beste manier van inhaleren is inhaleren met een voorzetkamer. Hierdoor kan er weinig medicijn verloren gaan.

Apothekersassistentes kunnen vaak inhalatie-instructie geven. Informeer eens bij de apotheek, waar je de medicijnen haalt of dit mogelijk is. Je kunt je dochter dan meenemen en laten zien hoe er geïnhaleerd moet worden.

Indien er in de huisartsenpraktijk een astma/COPD praktijkondersteuner werkzaam is, kun je daar ook terecht.

Hierna kun je dan op 12 december met de longverpleegkundige nader overleggen.

Met vriendelijke groeten,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
18-11-2008 om 19:30 uur

Bedankt :Y

ik zal de apotheek proberen...
Ze gebruikt een voorzetkamer trouwens.

groeten, Janna

Login of registreer om te reageren