Lactose in de pufjes !

06-11-2008 om 18:59 uur

Hallo..

Mijn zoontje verdraag geen lactose .. Maar nu zit t wel in de ventolin en flixotide !
volgens de Ha kan dat geen kwaad ..ook de apotheek zegt dat ?

maar ik vind m nog steeds zoveel hoesten .. Zou dat van de lactose kunnen komen ?

Grt  :W

Login of registreer om te reageren
06-11-2008 om 19:09 uur

Heeft hij een diskus of een aerosol? In een aerosol zit naar mijn weten geen lactose dus dat zou geen kwaad kunnen. In een discus (of tubuhaler) zit wel lactose maar dat is zo'n kleine hoeveelheid dat het voor de meeste mensen met een lactose intolerantie geen problemen oplevert.

Login of registreer om te reageren
06-11-2008 om 19:12 uur

Hoi Daantje..

Een discus waar t ook op de verpakking staat ! De apotheker zegt ook t kan geen kwaad ..
Dankje voor je antwoord ..

Grt van mij  :W

Login of registreer om te reageren
06-11-2008 om 19:20 uur

Je zou kunnen proberen of hij minder last heeft als je overschakelt op een aerosol :)

Login of registreer om te reageren
06-11-2008 om 19:25 uur

Had ik idd ook aan gedacht .. Moet met m naar de KA ..zal haar ook eens advies vragen ..

Thanx ..  :W

Login of registreer om te reageren
07-11-2008 om 12:00 uur

Beste Wantje,

Wij horen eigenlijk nooit dat mensen van Ventolin klachten hebben door de lactose.
Als je zoontje erg gevoelig reageert of je het niet vertrouwt kan je in overleg met je arts of apotheek wellicht overstappen op een dosisaerosol oftewel een verstuiver.

De oorzaak van het hoesten kan ook door andere prikkels komen. Is bijvoorbeeld zijn slaapkamer gesaneerd? Kijk nog eens bij Saneren op onze website.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
08-11-2008 om 14:04 uur

Bedankt voor jullie antwoord .. fijn hier met je vragen terecht te kunnen  !

Grt en een fijn weekend

Login of registreer om te reageren
11-11-2008 om 11:09 uur

Dag Wantje.

Ik ben ben dus wel iemand die daar nog op reageer.
Sinds ik overgestapt ben op de aerosols gaat het beter.

Dominique

Login of registreer om te reageren