Het gaat lekker met mijn meisje!

22-11-2005 om 23:11 uur

Vandaag zijn we met Fieke terug bij de kinderarts geweest! Het gaat met haar, sinds ze Flixotide krijgt een heel stuk beter! Ze eet heel veel (als het naar haar tand is dan!), zit lekker in haar vel, is veel minder moe/niet moe, haar humeur is duidelijk opgeknapt! Kortom...heerlijk!
De KA was ook erg tevreden. Uit het laatste bloedonderzoek kwam wel weer naar voren dat Fieke "ergens" allergisch voor is, maar het wordt niet duidelijk waarvoor.(gelukkig voor mij geen, of geen ernstige, huisstofmijt allergie!!) Wel vertelde hij me aan de hand van de uitslagen van de "allergie-waarde", dat ze nu officieel het "stempel" astma meekrijgt. (gaat nu ook in een brief naar de HA) Hij legde netjes uit dat het ene kind met een allergie last krijgt van de darmen, de ander van huidproblemen als bv exceem, een ander astma en vaak ook een combi van deze 3. (maar ja...dat wist ik natuurijk ook al!) En dat dáárom nu definitief vastgesteld is dat Fieke astma heeft, en niet zoals de HA steeds zei "overgevoeligheid van de longen". (eindelijk erkenning??) We hoeven pas over een half jaar terug te komen. En tot die tijd moet ze gewoon de Flixotide blijven gebruiken en is de Ventolin die ze incidenteel krijgt, verhoogt naar Ventolin 200 ipv 100.
Over 6 maanden gaan we dan kijken hoe het gaat en of we wel of niet gaan kijken of de Flixotide er af kan...of we dat willen gaan proberen! En natuurlijk als we eerder vragen/problemen hebben, zijn we eerder welkom (moeten we eerder een afspraak maken!) Dit benadrukte hij nog eens extra! Hele fijne man, deze KA!!

groetjes Sonja

Login of registreer om te reageren
23-11-2005 om 07:42 uur

o wat ontzettend fijn nieuws zeg
goed dat je naar kinderarts bent gegaan
heel veel succes de komende tijd en geniet er van dat het nu beter gaat
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
23-11-2005 om 09:13 uur

wat geweldig zeg!!
Heel erg goed nieuws.

gr Rianne

Login of registreer om te reageren
23-11-2005 om 09:40 uur

Dat is inderdaad goed nieuws, en nu hopen dat het zo lekker blijft gaan met haar !

Login of registreer om te reageren
23-11-2005 om 09:59 uur

das goed nieuws! Nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan met je dochter!
liefs susan

Login of registreer om te reageren
23-11-2005 om 10:37 uur

Geweldig!  *O* *O*
Ik zal voor jou en Fieke duimen dat het zo blijft!

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
23-11-2005 om 13:37 uur

Heel fijn om te horen Sonja, dat is pas goed nieuws, ook erg fijn om eens een ander verhaal te horen dat het toch soms wel eens de goede kant  opgaat toch?  :Y
Groetjes Ria

Login of registreer om te reageren
24-11-2005 om 08:36 uur

Fijn hoor Sonja, dat het nu lekker gaat met Fieke!!! hopelijk blijft het zo en kot ze de winter goed door!

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren