Oplossing voor niezen/snotterigheid

22-11-2005 om 21:42 uur

Hoi allemaal,

Het lijkt erop dat ik een oplossing heb voor het probleem dat ik had met mijn neus. Ik ben zeker nu de herfst begonnen is bijna elke morgen hartstikke snotterig, veel niezen, loopneus etc. Heel vervelend en als ik een beetje pech heb gaat het de hele dag door, waardoor ik 's middags doodop ben.
Nu heb ik ontdekt dat als ik watjes in m'n neusgaten stop, ik veel minder nies en veel minder hoef te snuiten.
Het snot loopt wel in de watjes, dus ik moet ze zodra ze 'vol' zijn wel vervangen en dan vaak even snuiten, maar als ik er dan weer nieuwe watjes in stop, gaat het goed!!
Het klinkt maf, zo'n 'oplossing' en lijkt te simpel, maar ik voel me nu al een week stukken beter.
Het is ook niet zo dat het snot er nu niet uit kan, dat ik het blokker ofzo, want het loopt er toch wel uit. Maar nu dus op een veel rustigere manier en veel minder belastend.
Ik voel ook gewoon dat mijn neusgaten (meestal is het afwisselend een van de twee) minder geprikkeld worden (soort irritatie/prikkeling in je neusgat waarop vaak een niesbui volgt) als er watjes in zitten.
Dus wie weet help ik er meer mensen mee!
Ik snap ook wel dat er waarschijnlijk een allergie achter zit, maar als je die zo 1,2,3 niet kunt vinden is dit een goede tijdelijke oplossing...
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten
Neeltje

Login of registreer om te reageren
23-11-2005 om 11:29 uur

Ha Neeltje,

Misschien zou je eens nasal air guard moeten proberen. Dit zijn een soort filtertjes die je in je neus doet waardoor je minder prikkels krijgt. Ik gebruik ze nog wel eens in het voorjaar als de pollenconcentratie zo groot is dat ik ondanks de medicijnen nog steeds een loop neus heb.
Je kunt ze maximaal 24 uur in houden en voelt ze eigenlijk amper zitten.

Groetjes Ine

Login of registreer om te reageren
30-11-2005 om 08:27 uur

Hoi Neeltje

Zit dat dan niet vervelend? Ik zou het een heel benauwend gevoel vinden denk ik, zelfs al zou mijn neus verstopt zitten. Wel fijn dat het werkt voor jou. En vaak is de simpelste oplossing de oplossing waar je het laatste aan dacht.
Misschien nog een tip van mij. Ik merk nl ook dat ik in de herfst/winter vaak opsta met een loop neus. Ik heb een allergie voor huisstofmijt en dat is ook de boosdoener. Want in de herfst en winter heb ik toch minder vaak mijn raam open. Als ik dan weer beter ga ventileren gaat het met mijn allergie ook beter. Heb je het al eens in die hoek gezocht?
Succes
Yvonne

Login of registreer om te reageren
07-12-2005 om 13:06 uur
Reactie op Bumbaloe

Hoi Neeltje

Zit dat dan niet vervelend? Ik zou het een heel benauwend gevoel vinden denk ik, zelfs al zou mijn neus verstopt zitten. Wel fijn dat het werkt voor jou. En vaak is de simpelste oplossing de oplossing waar je het laatste aan dacht.
Misschien nog een tip van mij. Ik merk nl ook dat ik in de herfst/winter vaak opsta met een loop neus. Ik heb een allergie voor huisstofmijt en dat is ook de boosdoener. Want in de herfst en winter heb ik toch minder vaak mijn raam open. Als ik dan weer beter ga ventileren gaat het met mijn allergie ook beter. Heb je het al eens in die hoek gezocht?
Succes
Yvonne

HOi Yvonne,

Dank voor je tip, wat betreft de huisstofmijt, helaas niks nieuws voor mij... Ik ventileer goed, maar dat helpt kennelijk bji mij niet genoeg. Heb ook het huis gesaneerd, dus daar ligt het niet aan.
Het zit niet geweldig , die watjes, maar ik hoeft ze soms maar een half uurtje in m'n neus te doen en heb voor de rest vd dag geen last meer van niezen/snotterigheid. dus dat is het me meer dan waard.
Zeker omdat ik anders regelmatig de hele dag loop te snotteren en te niezen, zodat ik aan het eind vd dag hoofdpijn heb en gewoon compleet uitgeput ben van die dag. En hees/keelpijn van het niezen.
Groetjes
Neeltje

Login of registreer om te reageren
09-12-2005 om 19:24 uur

Hoi Neeltje,

'Niet geweldig', zoals jij zelf zegt klinkt voor mij als een enorm understatement. Buiten het feit dat het er niet uitziet en nogal 'vies' overkomt lijkt het me alles behalve prettig en vervelend kriebelen.
Het is maar goed dat het bij jou werkt, anders zou je jezelf flink straffen met deze oplossingĀ  ;DĀ  :P

Login of registreer om te reageren