Luie bijnier door ontstekingremmer??

21-11-2005 om 15:32 uur

hallo bij marielle is er bloedonderzoek gedaan naar haar schiltklier ivm haar moe zijn
nau is er net gebeld door de longarts en de waarden van haar bijnier zijn aan de lage kant en dit moet verder onderzocht worden  :?
hij had het over haar medicatie die kan er soms voor zorgen dat de bijnier lui wordt  :?
heeft iemand dat hier ook wel eens gehad??
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren
22-11-2005 om 11:45 uur

hai twee maaldaags twee pufs serevent
    twee maal daags twee pufs qvar wat waarschijnlijk de boosdoener is
    4 tot 6vernevelingen met cocktail van atrovent,salbutamol,en zoutoplossing
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren
22-11-2005 om 11:55 uur

wat ik zo kan vinden heeft dat geen werking op de bijnieren.
Ik ben apothekersassistente dus ik zal het aan mijn baas vragen morgen.
Je hoort nog van me

groetjes

Login of registreer om te reageren
22-11-2005 om 11:57 uur

Bijwerkingen: Orofaryngeale candidiasis, heesheid, droge mond, geïrriteerde keel. Zelden: overgevoeligheidsreacties met bronchospasmen, jeuk, rash, urticaria en angio-oedeem; misselijkheid. Systemische effecten als remming bijnierschorsfunctie, vermindering botdichtheid, cataract en glaucoom kunnen optreden, met name bij langdurig gebruik van hoge doseringen.

dit zijn de bijwerkingen van qvar. daar staat bij remming bijnierschorsfunctie.
Dus het kan.
succes ermee

groetjes marlies

Login of registreer om te reageren
22-11-2005 om 12:43 uur

dat het kon wisten we al maar bedankt voor het zoeken
ik zoek iemand die dit ook heeft gehad en wil graag weten hoe dit is verlopen

Login of registreer om te reageren
23-11-2005 om 09:57 uur

De bijnier maakt Cortico Steroïden aan als natuurlijke ontstekingsremmer.  Als je veel prednison gebruikt krijgen de bijnieren verminderde signalen dat ze het moeten aanmaken.  Dat was in ieder geval bij mijn vrouw het geval.  Toen ze een tijdje stopte met perdnison kwam het wel weer vanzelf op gang.

Login of registreer om te reageren
24-11-2005 om 08:44 uur

Als je veel ontstekingsremmers gebruikt krijgt dat hetzelfde effect als wanneer je prednison gebruikt, dat is mij verteld door de kinderlongarts. Dat sluit dus een beetje aan bij het verhaal van Peter.

Succes ermee Ukkie!

Login of registreer om te reageren
24-11-2005 om 08:55 uur

bedankt voor jullie reackties
morgen krijgt marielle in het ziekenhuis de synacthen-test,ze moet dan nuchter komen en er wordt een infuus ingebracht waarmee ze eerst bloed afnemen,dan de vloeistof inspuiten ,dan na een uur wordt er weer bloed afgenomen en is het onderzoek klaar.
ik kan vandaag bij de apotheek verdovingszalf halen (omdat ze moeilijk te prikken is en doodsbang dat ze weer eens misprikken)
erg spannend allemaal we hopen dat het meevalt allemaal de uitslag zullen we over 6weken pas weten
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren
24-11-2005 om 09:49 uur

Hoi ukkie,

Veel succes en sterkte morgen! Laten we hopen dat ze meteen raak prikken en dat het onderzoek niet al te vervelend wordt. Wat wordt er met het onderzoek precies onderzocht?

Login of registreer om te reageren
24-11-2005 om 10:38 uur

met het onderzoek wordt er gekeken of de bijnier zelf nog cortisol aanmaakt
als dit zo is is de bijnier aleen maar lui
is dit niet zo dan hebben we dus echt een probleem en komen er andere onderzoeken
het is voor het eerst dat dit onderzoek gebeurt
in het verleden hebben we wel een 3x 24uur urine op moeten vangen om het cortisolgehalte te bepalen maar toen waren de bloedwaarden wel goed
die zijn nu dus veel te laag
marielle ziet er vreselijk tegenop,huilt veel en zegt nu constant die rotastma ik wil een normaal leven
dit doet heel erg pijn haar zo verdrietig te zien maar kan het ook wel begrijpen
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren