Heeft er iemand ervaring met een Salin luchtreiniger?

18-10-2008 om 20:06 uur Gesloten

Ik heb een luchtreiniger met water waar men ook verschillende geurtjes kan verkrijgen maar ik ben er niet tevreden over. Nu heb ik informatie gevonden over deze Salin luchtreiniger die de lucht zou reinigen met negatieve ionen en kleine zoutdeeltjes die je dan inademt en het zou goed zijn voor je ademhalingssysteem. Ik denk dit wel beter zou zijn want als ik aan zee ben voel ik mij ook veel beter want je hebt daar die zoute zeelucht. Is er iemand die zo al een toestel gebruikt en hoe is zijn ervaring daar mee?

De reacties zijn gesloten.
18-10-2008 om 20:19 uur
Reactie op Greet.is.ok

Ik heb een luchtreiniger met water waar men ook verschillende geurtjes kan verkrijgen maar ik ben er niet tevreden over. Nu heb ik informatie gevonden over deze Salin luchtreiniger die de lucht zou reinigen met negatieve ionen en kleine zoutdeeltjes die je dan inademt en het zou goed zijn voor je ademhalingssysteem. Ik denk dit wel beter zou zijn want als ik aan zee ben voel ik mij ook veel beter want je hebt daar die zoute zeelucht. Is er iemand die zo al een toestel gebruikt en hoe is zijn ervaring daar mee?

Ik geloof al helemaal niet in het positieve effect van luchtreinigers; wel in het negatieve effect: word er benauwd van (ook zonder geurtjes) :Y Zoute lucht is overigens ook niet voor iedereen goed.

20-10-2008 om 11:03 uur

Dag Greet,

Als je ervaringen van mensen wilt m.b.t. de Salin luchtreiniger, adviseren we je je oproep op het Astma Forum, b.v. bij Algemeen te zetten.

Het is tot nu toe niet aangetoond dat luchtbehandelingsapparaten klachten aan de luchtwegen verminderen.

Luchtbevochtigingssystemen kunnen leiden tot luchtwegklachten; zeker als deze vervuild zijn met bacteriƫn en schimmels. Het is erg belangrijk deze systemen regelmatig te controleren en het water te verversen.

De technische prestaties van de meeste luchtreinigers zijn in orde; de luchtfilters halen deeltjes uit de lucht en vangen zo vrij zwevende allergenen weg. Maar de kans dat iemand de allergenen inademt voordat ze in het apparaat komen, is erg groot. Liever saneren dus en goed stoken en ventileren, zodat er gewoon zo weinig mogelijk allergenen in huis zijn.
Uit onderzoek is geen positief effect van ionisatie-apparatuur op de gezondheid van mensen met longklachten gebleken (ze kunnen ozon uitstoten, waar men dan weer extra last van kan hebben).

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

20-10-2008 om 15:41 uur

Op advies van astma fonds advies lijn heeft Greet en nieuw topic geopend, daarom sluit ik deze zodat we niet in 2 topics over hetzelfde onderwerp gaan praten.