Eczeem en luiers

16-11-2005 om 21:59 uur

:W Hallo allemaal,

Is het bekend dat wanneer baby's uitslag hebben op het gezicht in de vorm van een eczeem dit kan komen van de luiers die ze hebben.
Vooral berucht zijn de Pampers.....
Gelukkig kwamen wij er op tijd achter en na 4 maanden zijn we overgestapt naar een ander merk en binnen 14 dagen waren de klachten over..........
ze is wel erg gevoelig op de huid en nu weten we dat ze ook asmatische bronchitus heeft..
maar het is een tip  *O*

Login of registreer om te reageren
16-11-2005 om 22:06 uur
Reactie op tukkergirl

:W Hallo allemaal,

Is het bekend dat wanneer baby's uitslag hebben op het gezicht in de vorm van een eczeem dit kan komen van de luiers die ze hebben.
Vooral berucht zijn de Pampers.....
Gelukkig kwamen wij er op tijd achter en na 4 maanden zijn we overgestapt naar een ander merk en binnen 14 dagen waren de klachten over..........
ze is wel erg gevoelig op de huid en nu weten we dat ze ook asmatische bronchitus heeft..
maar het is een tip  *O*

De klachten waren ontstaan enkel bij een bepaald merk luiers ? Het klinkt toch best raar dat er uitslag in het gezicht onstond. Was er helemaal géén sprake van uitslag op de billetjes (luieruitslag) ?
Hoe oud is jullie dochter eigenlijk ? Gebruikt ze ook medicatie tegen haar astmatische bronchitus ?
Wel top natuurlijk dat de klachten nu overigens over zijn voor wat de uitslag betreft  ^O^

Login of registreer om te reageren
16-11-2005 om 22:12 uur
Reactie op Mark

Reactie op tukkergirl
:W Hallo allemaal,

Is het bekend dat wanneer baby's uitslag hebben op het gezicht in de vorm van een eczeem dit kan komen van de luiers die ze hebben.
Vooral berucht zijn de Pampers.....
Gelukkig kwamen wij er op tijd achter en na 4 maanden zijn we overgestapt naar een ander merk en binnen 14 dagen waren de klachten over..........
ze is wel erg gevoelig op de huid en nu weten we dat ze ook asmatische bronchitus heeft..
maar het is een tip  *O*

De klachten waren ontstaan enkel bij een bepaald merk luiers ? Het klinkt toch best raar dat er uitslag in het gezicht onstond. Was er helemaal géén sprake van uitslag op de billetjes (luieruitslag) ?
Hoe oud is jullie dochter eigenlijk ? Gebruikt ze ook medicatie tegen haar astmatische bronchitus ?
Wel top natuurlijk dat de klachten nu overigens over zijn voor wat de uitslag betreft  ^O^

lIk ben zelf niet bekend met uitslag in het gezicht, maar wèl met de luieruitslag (en welke ouder niet -O-).
Toen mijn kinderen nog de 'luieruitslagleeftijd' hadden heb ik ook minder prettige ervaring gehad met Pampers... Je denkt dat de toegevoegde lotion in de luiers goed voor de billen en tegen de uitslag is, maar ook mijn kinderen kregen daarvan eerder meer dan minder uitslag -O-.

Login of registreer om te reageren
17-11-2005 om 14:34 uur

Nooit van gehoord, sterker nog het luier gebied is het enige gebied van het lichaam waar Bente nog nooit uislag/eczeem heeft gehad (zelfs geen luier uitslag, ja ja Esther ze bestaan :) ).
Maar fijn natuurlijk dat het bij jou kinjde wel effect had om andere luiers te gebruiken.
Logisch nadenken zou ik overigens ook denken dat als een kind op luiers reageert dat op de plek zou zijn waar de luier zit.

Groetjes
Yvonne

Login of registreer om te reageren
17-11-2005 om 16:24 uur

Het klonk mij eerst ook vreemd in de oren.
Luieruitslag heb je op de billen.
Maar dit verhaal kwam van een kennis en zij is verpleegkundige op de kraamafdeling van het ziekenhuis.
En die deed mij dit advies aan de hand.
Toen mijn kleine onder de uitslag zat was ze 2 weken oud...... en het werd van kwaad tot erger , maar alleen in het gezicht, voornamelijk rond de ogen.........
Ik ben ermee gestopt, ze heeft nu bumbles andere luiers kan ze niet verdragen.
en toen ze 2maanden oud was was alles verdwenen en niet meer teruggekomen

Login of registreer om te reageren
18-11-2005 om 10:25 uur

Maar als het op de luierplek zit mag je het geen eczeem noemen maar een luierallergie. Want wat Yvonne al beschrijft is het vaak bij eczeem zo dat dat de enige plek op het lichaam is waar geen eczeem zit (bij Thomas trouwens niet, maar die is natuurlijk al bijna 30  ;) )

Viento had ook luierallergie, en is er nu redelijk vanaf. Hij had het trouwens met elk merk luiers, en in de zomermaanden zit hij helemaal vol met plekjes daar (dat noem ik dan weer warmteuitslag ;) )

Martha

Login of registreer om te reageren
19-11-2005 om 01:11 uur

Hier kan ik me niets bij voorstellen. Eczeem in het gezicht door het dragen van een (bepaald merk) luier maar verder géén last van luieruitslag of uitslag op de billetjes.
Je vriendin die verpleegkundige is, heeft ze geen uitleg of verklaring gegeven over hoe dit zou kunnen ? Een reactie geheel ergens anders op het lichaam, ik snap het niet  :N Wel gelukkig dat je dochter géén last meer heeft  :)

Login of registreer om te reageren