Sinterklaas en kerst spanning

15-11-2005 om 16:05 uur

Hoi allemaal....

Sint maarten is net geweest,sinterklaas en kerst komen eraan... een erg drukke tijd voor micki op school dus (groep 2) en daar kan ze heel slecht tegen het is net alsof de spanning van dit alles haar ziek maakt...ze ziet nu al extreem bleek, rode kringen om haar ogen en heeeel erg moe vorig jaar heeft ze het tot 6 december volgehouden en storte ze daarna voledig in en lag ze een week in het ziekenhuis...ik vraag me af of meerde ouders dit bekend voor komt( dat de spanning van dit alles de astma verergerd) en misschien hebben jullie wel tips...heel soms laat ik haar wel al een middagje thuis maar dat wil ze zelf eigenlijk niet want missen wilt ze niks....ik vind het moeilijk want het is allemaal zo spannend voor die kleintjes....en het niet vieren is natuurlijk ook geen optie.

Eva

Login of registreer om te reageren
15-11-2005 om 18:31 uur

hoi Eva,
wat erg! ik zou zo gauw geen goede oplossing weten, haar thuis houden af en toe kan zoiezo geen kwaad doen en lekker vroeg onder de wol!
succes de komende tijd
liefs susan

Login of registreer om te reageren
15-11-2005 om 23:02 uur

Hoi Eva,

Erg lastig en naar voor jullie en natuurlijk voor Micki. Het is echter zo dat stress / spanning inderdaad de astma kan verergeren. Hoe dit te verhelpen is lijkt mij nogal lastig. Je niet druk maken is zo'n dooddoener vind ik en zeker voor een kind eigenlijk ondoenlijk.

Dat door de stress de astma erger word is erg zielig. Ik denk dat het, ondanks dat ze dat niet wil het zaak is om te proberen ook te zorgen dat ze voldoende rust krijgt. Succes ermee, zo alle festiviteiten achter elkaar kan vervelend uitkomen zo. Sterkte  :)

Login of registreer om te reageren
16-11-2005 om 11:57 uur

Hoi Eva,

Ja, dit is voor mij heel erg herkenbaar. Mijn zoontje Dennis van 6 jaar is de afgelopen twee jaar ook van half november tot na nieuwjaar bijna constant ziek geweest en ik weet dat dit komt door de spanningen die deze "leuke" feestdagen met zich meebrengen.

Dit jaar houd ik ook weer mijn hart vast want hoe zal het nu gaan???
Ik heb me wel voorgenomen dat als Dennis rond Sinterklaas weer ziek is ik hem wel ga vertellen dat Sinterklaas niet bestaat want om van zo'n man ziek te worden vind ik wel erg ver gaan.

Ik wou dat ik een oplossing voor je had want dan had ik die zelf ook en daarom kan ik jou en je kind alleen maar heel veel sterkte wensen en hopen dat het toch leuke feestdagen worden.

Groet Callie

Login of registreer om te reageren
16-11-2005 om 14:11 uur

Mijn kinderen zijn helemaal in de ban van Sinterklaas, maar dat lijkt ze eerder een oppepper te geven dan dat het ze afmat.  Ze luisteren opeens wel een stuk beter :)

Login of registreer om te reageren
17-11-2005 om 12:59 uur

Ik denk inderdaad dat spanningen hun astma wel verergeren. Maar denk dat het grotendeels ook het jaargetijde een grote rol speelt. Mijn dochter heeft inderdaad ook al eens met sinterklaas en met mijn verjaardag in het ziekenhuis gelegen (die is dus ook vlak voor sinterklaas). Maar om het kind nu te vertellen dat sinterklaas niet bestaat weet ik niet of dat de oplossing is. Denk dat het namelijk een combinatie is van factoren. Mijn dochter is het vorig jaar ook in november verkouden geworden kreeg daarna weer last van haar astma dus ziekenhuisopname. Doordat ze nu op de middelbare school zat moest ze veel inhalen en kreeg ze het op school moeilijker. Waardoor een stukje stress ervoor zorgde dat ze niet genoeg opknapte en zo hebben we doorgesukkeld werd steeds erger met haar twee ziek thuis prednison of zieknhuisopname. Een week naar school toe. Je komt dan in een negatieve spiraal terecht. En uiteindelijk is ze dus opgenomen in Heideheuvel. Maar wat ik dus wil zeggen is dat al de dingen tesamen zorgen dat het slechter gaat en niet alleen de spanning van sinterklaas tenminste dat denk ik. Want mijn dochter is ook wel heel vaak niet ziek geweest tijdens sinterklaas en feestdagen.

Login of registreer om te reageren
17-11-2005 om 16:38 uur

hallo allemaal

ik geloof ook wel dat het idd een combinatie van factoren is en als het dan mis gaat gaat het meestal ook goed mis....ik herken het verhaal van verkouden worden ,astma krijgen ,het zieknhuis in en prednison krijgen maar al te goed en dan zijn ze eindelijk weer thuis en dan komt het volgende virusje er al weer aan....om moedeloos van te worden...de spanning zorgt er bij Micki voor dat ze juist met alles mee wil doen enzo ze kan niet stil zitten en rent zich zelf daarmee denk ik soms gewoon voorbij waardoor ze te moe word slecht slaapt  en slecht eet wat haar weerstand natuurlijk niet goed doet  verkouden word en zo kom je idd weer in die neerwaartse spiraal terecht...

Ach  het is niet anders....vertellen dat sinterklaas niet bestaat heb ik wel aan gedacht maar ik kan dat niet over mijn hart verkrijgen hoor ze leeft er zo in mee....en rond haar verjaardag (in Juli) heeft ze dit ook ..straks kan ik dat ook niet meer gaan vieren haha....

Na ja kan alleen maar hopen dat het dit jaar goed gaat ...en gun haar thuis iig zo veel mogelijk rust (ze zit nu onder een dekentje op de bank een video te kijken  :s))

bedankt voor de reacties!!!!

Login of registreer om te reageren