allergische reactie's?

15-09-2008 om 22:12 uur

Hoi,

Sinds kort houd ik bij van welke dingen ik moet hoesten.
Dat zijn tot nu toe: melkchocolade, ijs, thee, kauwgom
Ik krijg als ik melkchocolade eet het gevoel alsof mijn luchtpijp dichtklapt en moet dan vreselijk hoesten. Bij ijs werkt dat net zo. maar bij thee en kauwgom krijg ik juist een droge keel en moet ik hoesten. Zijn dit allergische reactie's? En kan het zijn dat ik het niet bij elke thee- en kauwgomsoort heb?

Kun je bij de longarts laten onderzoeken of je op deze producten overmatig reageert?

Ik hoop dat jullie hier iets van weten.

groet,
Karin

Login of registreer om te reageren
18-09-2008 om 11:15 uur

Beste Karin, het is heel goed dat je bijhoudt van welke dingen je moet hoesten. Dit opschrijven zal je sneller duidelijk maken waar je rekening mee kunt houden om de klachten te voorkomen. Bij een voedselovergevoeligheid is sprake van een ongewenste reactie op voedsel door een abnormale reactie van het immuunsysteem van het lichaam.
Het is heel goed mogelijk dat je op de ene thee- of kauwgomsoort wel klachten krijgt en op andere niet.
Dit heeft te maken met de toevoegingen of verschillende bestandsdelen waar het product van is gemaakt. De allergoloog kan onderzoeken waar je gevoelig op reageert, maar wellicht kan een diƫtiste je daar ook bij helpen. Overleg even met je huisarts die je met de keuze kan helpen.
Meer informatie over voeding kun je vinden op de websites http://www.voedingscentrum.nl en http://www.voedselallergie.nl/
Succes ermee.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
18-09-2008 om 22:15 uur

Dank je wel voor jullie antwoord. Morgen naar de huisarts, want pas sinds ik medicatie voor astma heb, ontstaan er steeds meer klachten. Ik vermoed dat dat met elkaaar samenhangt.

Login of registreer om te reageren
22-09-2008 om 21:18 uur

Dingen als ijs en thee kunnen ook een reactie oproepen doordat ze koud of juist warm zijn. Dat is volgens mij bij mij meer de oorzaak waarom ik er op reageer.

Login of registreer om te reageren