Na 12 jaar geen Ventolin meer

14-11-2005 om 09:19 uur

Op 8 november kreeg ik de uitslagen van de onderzoeken die ik allemaal afgelegd had.De reden voor die onderzoeken waren dat ik continu te benauwd ben en er zelfs voor opgenomen ben geweest in het ziekenhuis, zonder aantoonbare oorzaak, behalve dan dat ik dus Astma heb.Na een Ct scan en röntgenfoto's, bloedonderzoeken en allergietesten, verschillende longfuncties en een hyperventilatie-provacatietest,blijkt dat mijn Astma momenteel erger is geworden.
Nu blijkt ook nog dat Ventolin bij mij totaal niet werkt, ja misschien 1 uurtje maar dan werd ik weer benauwd.Nu heb ik Atrovent gekregen en ikmoet zeggen dat ik mezelf helemaal niet weer herken.Wat een opluchting! (letterlijk!)
Niet meer midden in de nacht wakker worden en gewoon kunnen fietsen zonder dat ik halverwege moet stoppen omdat ik benauwd was.
Ook krijg ik morgen de longverpleegkundige aan huis omdat ook blijkt dat ik behoorlijk heftig reageer op schimmels.Nu is mijn huis verder niet vochtig en ik ventileer goed, maar ben benieuwd wat er uit komt.
*O* ^O^

Login of registreer om te reageren
14-11-2005 om 17:57 uur

atrovent heb ik de eerste jaren gebruikt toen ik pas last kreeg van astmatische bronchitis. Naar een paar jaar bleek het niet meer voldoende te werken en ik ben toen overgestapt op oxis. Heb me de eerste jaren altijd heel goed gevoeld met atrovent.
succes ermee
gr.anna

Login of registreer om te reageren