schoonmaak middelen zonder geurtjes?

13-09-2008 om 13:31 uur

Hallo,
ik zat met een vraagje, ik merk dat ik steeds sterker en meer reageer op luchtjes(geurtjes/rook/deo's/wc-verfrisser&schoonmaakmiddelen enz..)
Zijn er bepaalde merken van
- Schoonmaakmiddelen/ deo's enz. die minder irritatie en prikkeling opwekken bij de luchtwegen.
mvg.Marion

Login of registreer om te reageren
13-09-2008 om 13:35 uur
Reactie op love18

Hallo,
ik zat met een vraagje, ik merk dat ik steeds sterker en meer reageer op luchtjes(geurtjes/rook/deo's/wc-verfrisser&schoonmaakmiddelen enz..)
Zijn er bepaalde merken van
- Schoonmaakmiddelen/ deo's enz. die minder irritatie en prikkeling opwekken bij de luchtwegen.
mvg.Marion

Hoi Marion :W

Hier staat e.e.a. beschreven. Mijn ervaring is dat je het gewoon moet uitproberen; want waar de een op regaeert; reageert de ander bijvoorbeeld niet op ;)

Login of registreer om te reageren
13-09-2008 om 14:08 uur

En als Deo gebruik ik een roller van Nivea, deze is er zonder alcohol. Misschien ook wel van andere merken maar deze ruikt dus absoluut niet scherp, vind ik :) en werkt voor mij prima.

Login of registreer om te reageren
13-09-2008 om 15:07 uur

Bedankt voor de berichtjes...
Thuis houden ze er gelukkig wel rekening mee...
- geurtjes spuiten ze meestal in een andere kamer op dan waar ik ben, of als ik pas de deur uit ben..
- wc-verfrisser zo min mogelijk, en tegenwoordig met een minder sterkere/prikkelende geur.
- na het schoonmaken, de ramen goed open om te ventileren
- Deo's spuit ik geen spray meer, maar heb dove &rexona roller, en kan hier redelijk tegen.
groetjes marion

Login of registreer om te reageren
13-09-2008 om 15:39 uur
Reactie op love18

Bedankt voor de berichtjes...
Thuis houden ze er gelukkig wel rekening mee...
- geurtjes spuiten ze meestal in een andere kamer op dan waar ik ben, of als ik pas de deur uit ben..
- wc-verfrisser zo min mogelijk, en tegenwoordig met een minder sterkere/prikkelende geur.
- na het schoonmaken, de ramen goed open om te ventileren
- Deo's spuit ik geen spray meer, maar heb dove &rexona roller, en kan hier redelijk tegen.
groetjes marion

Fijn dat er rekening mee wordt gehouden. Schoonmaakazijn is ook altijd een optie (verdund met water). Ook las ik laatst verschillende malen de tip om als wc-reiniger Coca Cola Regular (onverdund en zonder andere schoonmaakmiddelen) te gebruiken; schijnt heel goed te werken om toiletpot wit en schoon te maken. :? Maar ik heb dit niet zelf geprobeerd; drink het liever (de light variant) :P

Login of registreer om te reageren
14-09-2008 om 18:30 uur
Reactie op Mir

Fijn dat er rekening mee wordt gehouden. Schoonmaakazijn is ook altijd een optie (verdund met water). Ook las ik laatst verschillende malen de tip om als wc-reiniger Coca Cola Regular (onverdund en zonder andere schoonmaakmiddelen) te gebruiken; schijnt heel goed te werken om toiletpot wit en schoon te maken. :? Maar ik heb dit niet zelf geprobeerd; drink het liever (de light variant) :P

haha daar heb ik nog niet eerder van gehoord:p met cola je wc schoonmaken:p ik denk niet dat ze daar thuis echt op zitten te wachten haha:p maar wel leuk om te horen:p

Login of registreer om te reageren
14-09-2008 om 18:34 uur
Reactie op love18

haha daar heb ik nog niet eerder van gehoord:p met cola je wc schoonmaken:p ik denk niet dat ze daar thuis echt op zitten te wachten haha:p maar wel leuk om te horen:p

ik heb het wel eens gedaan, zelfs 2 flessen in de toiletpot gegooit... als ik huishoud doe ik het grondig :P
Het zou het kalk op moeten lossen, maar bij mij werkte het niet

Login of registreer om te reageren
14-09-2008 om 21:11 uur

Ik gebruik alleen biologische producten en af en toe een uitzondering maar echt heel zelden.
Met onze oudste mag ik trouwens niet in de winkelrij met poets- en wasproducten, indien nodig wacht ze de rij verderop, de rij inwandelen is gegarandeerd een aanval uitlokken. Enkel in de biowinkel  heeft ze daar geen last van.

Caro

Login of registreer om te reageren
15-09-2008 om 14:03 uur

Als allesreiniger gebruik ik vaak afwasmiddel, dit ruikt vaak minder sterk dan allerlei allesreinigers en het maakt ook prima schoon. Verder gebruik ik wel eens Blue Wonder of AH citroen allesreiniger. Voor de wc gebruik ik ook gewoon AH wc-reiniger en ook schuurmiddel (zowel voor de keuken als voor de douche) is AH huismerk. Normaalgesproken gaat dit goed, als m'n longen erg gevoelig zijn werkt niet is mijn ervaring.

Als deodorant gebruik ik nivea spuitbus zonder alcohol. Dat gaat prima, ook als m'n longen wat gevoeliger zijn. Ik heb een tijdje Dove of Femex (kruidvat huismerk) gebruikt maar vooral die laatste prikkelt nu teveel.

Login of registreer om te reageren
15-09-2008 om 18:13 uur

Ik gebruik om te kuisen van die speciale doeken (hara) en water geen zeep of zo en dit gaat heel goed en heb honden dus het is hier echt vuil!!!

Login of registreer om te reageren
16-09-2008 om 10:10 uur

Hallo Marion,

Er zijn speciale prikkelarme produkten voor mensen met een allergische of overgevoelige huid. Hierin zitten geen fosfaten, parfums, kleurstoffen, witmakers, enz. Allergiewinkels hebben vaak goede produkten op voorraad. Veel schoonmaakmiddelen hebben een irriterende geur. Alternatief: groene zeep, soda of niet-chloorhoudend bleekwater. Elk product kan een prikkel bevatten; er is dus geen product waar iedereen bij gebaat is!

Ecover : fabrikant van biologisch afbreekbare was- en schoonmaakmiddelen. Er worden geen synthetische parfums toegevoegd; wel etherische oliën. Hierdoor wordt wel een geur afgegeven.

Neutral is geurloos, maar heeft wel chemische toevoegingen.
http://www.neutral.nl/

Lichaamsverzorging: Dermolin,  Eucerin en Vanderbend (apotheek of drogist).
Zonnebrandmiddel voor mensen met eczeem en zonneallergie: Penetraze gel en Universol faktor 25. Verkrijgbaar bij de apotheek.
http://www.eucerin.nl/
http://www.dermolin.nl/
http://www.vanderbend.nl/

Vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren