Kun je van noten/pinda`s ook benauwd worden.

30-08-2008 om 16:28 uur

Hoi,

Bij mij is er nog maar net bekend dat ik astma heb...(afgelopen woensdag pas na heel wat onderzoeken)Maar nu heb ik vandaag ijs gehad met noten...en nu heb ik het weer zo benauwd kan dat komen door die noten?

Over een maand moet ik een prikkelheids test doen en dan gaan ze geloof ik kijken van op welke prikkels ik heftig reageer...

Ik ben nog niet zo bekend met astma is er ook iets dat je een folder kan aanvragen?Ik heb er wel een mee gekregen van de longarts maar daar staat niet veel over in....

Groetjes,

Login of registreer om te reageren
31-08-2008 om 14:19 uur

Dat kan heel goed als je hier allergisch voor bent :Y Zelf krijg ik het van ijs ook vaak benauwd omdat ik slecht tegen melk (producten) kan en ook niet tegen hele koude of warme dingen (ijs/thee, etc) dus dat zou het ook kunnen zijn.

Login of registreer om te reageren
31-08-2008 om 16:37 uur

Oke,nou ik zal het zelf eens in de gaten houden.
Alleen ik ben benieuwd als ze dat met die prikkelheids test ook kunnen zien.

Login of registreer om te reageren
31-08-2008 om 21:23 uur

Ik weet niet precies wat voor test je krijgt dus daar kan ik weinig over zeggen.

Je vroeg ook nog naar folders. Op de website van het Astmafonds: www.astmafonds.nl staat heel veel informatie en daar kan je ook folders en boekjes enzo aanvragen :)

Login of registreer om te reageren
02-09-2008 om 09:27 uur

Beste Laura,

Voedingsmiddelen met een sterk verhoogde kans op allergische reacties zijn koemelk, kippenei, vis, schaal- en schelpdieren, tarwe, soja, PINDA'S EN NOTEN, zaden en pitten (zoals maanzaad, sesamzaad, pijnboompitten en zonnebloempitten.)

Het antwoord op je vraag: je kunt wel degelijk een allergische reactie krijgen van noten, waardoor je het benauwd krijgt.

Uitgebreide informatie over astma vind je in het boekje “Alles over astma”  die je kunt bestellen via de website van het astmafonds www.astmafonds.nl , de webwinkel of telefonisch via onze afdeling klantcontact, te bereiken ma t/m do van 09.00 – 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 033-4341295.
Natuurlijk vind je ook alle informatie op onze site onder het kopje “Alles over astma”.

Vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
25-09-2008 om 06:55 uur

Hoi!

Het klinkt heel logisch. Toen ik anderhalf was had ik mijn eerste astma-aanval, die kwam doordat ik noten had gegeten. Ik ben er allergisch voor, en buiten de gewone symptomen krijg ik iedere keer dat ik ze eet een astma-aanval. Wees er maar voorzichtig mee, het kan heel gevaarlijk zijn. Zorg dat je je laat testen door de dokter.

Groetjes, Indira :)

Login of registreer om te reageren
25-09-2008 om 08:40 uur

Verder geeft deze site duidelijke informatie over voedselallergie waaruit bijvoorbeeld astma-aanvallen kunnen voortkomen.

Login of registreer om te reageren