Symbicort en virusinfectie

30-08-2008 om 11:33 uur

Als gevolg van waarschijnlijk een virusinfectie speelt mijn astma erg op. Kan ik nu wel Symbicort gebruiken? In de bijsluiter wordt een vermoedelijke virusinfectie als contra indictatie genoemd. Zijn er risico's? Zo ja welke?

Login of registreer om te reageren
30-08-2008 om 21:46 uur

Hoi justus,

Ik heb geen idee waarom je geen symbicort zou kunnen gebruiken. Zoiezo als je last hebt van een virus infectie.
Misschien dat je het deel waar het in wordt vermeld intypen? Ik gebruik namelijk ook symbicort maar kan het niet vinden in de bijsluiter  :?. En zou ik mogen weten of de huisarts iets heeft veteld wanneer je symbicort moet gebruiken?

Bij astma kan budesonide/formoterol ook ‘zonodig’ gebruikt worden als respons op benauwdheidsklachten, naast de dagelijkse onderhoudsbehandeling.

bron

Groetje's troetel

Login of registreer om te reageren
02-09-2008 om 09:31 uur

Beste Justus,

Symbicort is een combinatiemedicijn, ontstekingsremmer en luchtwegverwijder, speciaal te gebruiken bij astma. Juist als je het benauwder krijgt moet je het blijven gebruiken.
Het verhaal van de bijsluiter is bij ons niet bekend. Hierover kun je contact opnemen met je huisarts of de Landelijke Geneesmiddel Infolijn.

Vriendelijke groet,
de Advieslijn

Login of registreer om te reageren