Op vakantie: Waar rekening mee houden?

19-07-2008 om 10:48 uur

Hallo allemaal,

Ik ben nu net terug van vakantie, en probeerde tijdens het boeken van de vakantie al met verschillende dingen rekening te houden. Daarnaast ook bij voorbaat al voor bep. dingen gezorgd. Toch liep ik tegen een aantal dingen aan waar ik blijkbaar niet goed genoeg over na heb gedacht of vergeten ben..

Ik begon me af te vragen waar ik nog meer rekening mee moest houden maar vond 't best lastig of ik nu wel alles had. Een topic om te vragen waar iedereen rekening mee houdt (puur op gebied van astma) of wat iedereen uit voorzorg regelt/doet leek me misschien wel handig, misschien kom je door elkaar nog op ideeën. Natuurlijk is 't allemaal heel persoonlijk en voor iedereen weer anders, maar misschien kom je toch nog dingen tegen die voor jou ook handig zijn en waar je nog niet aan gedacht had. Het kan zijn waar je tijdens de reis rekening mee houdt, tijdens verblijf zelf, vooraf bij 't boeken, etc.

Zelf had ik rekening gehouden met 't volgende:
- Extra hoeveelheid van mijn medicijnen mee
- Mijn allergiehoezen (huisstofmijt) mee
- Antibiotica en prednison uit voorzorg mee
- Medisch paspoort
- Niet naar een land met veel luchtvervuiling
- Medicijnen in handbagage en niet in koffer
- Vooraf bekeken: waar naar toe voor medische hulp

Login of registreer om te reageren
19-07-2008 om 12:51 uur
Reactie op Evi.v

Zelf had ik rekening gehouden met 't volgende:
- Extra hoeveelheid van mijn medicijnen mee
- Mijn allergiehoezen (huisstofmijt) mee
- Antibiotica en prednison uit voorzorg mee
- Medisch paspoort
- Niet naar een land met veel luchtvervuiling
- Medicijnen in handbagage en niet in koffer
- Vooraf bekeken: waar naar toe voor medische hulp

- Bij voorkeur naar een land gaan met rookvrije horeca
- Of in ieder geval rookvrije openbare gebouwen
- Een talenboekje, staan vaak handige dingen in als je naar de dokter moet en je spreekt de taal niet  ;)
- warm land: koeltasje met koelelementen + zoek camping/huisje met vriezer
- waterdichte herafsluitbare plastic zakje(s) voor medicijnen onderweg
- medische verklaring arts ivm met medicijnen invoeren (is bij sommige landen verplicht)
- piekstroommeter

Login of registreer om te reageren
19-07-2008 om 13:48 uur

(leuke topic)

Ik verdubbel de medicatie ook altijd:
3 dagen voordat ik op vakantie ga, en ook op vakantie zelf. Dit in overleg met de longarts.

Slaapzak mee (in huisjes hotels zijn vaak stoffige dekens/dekbedden)

Login of registreer om te reageren
20-07-2008 om 01:33 uur

Een extra kopie van je medische paspoort in een andere tas!
Die ene tas zou maar net in t vliegtuig naar Siberie zijn gezet en jij zit in spanje..
Ook al draag je het in je handbagage... ik zorg altijd dat er een kopie van bv mijn paspoort en medische paspoort in een andere tas zit.. (Het is me wel eens gebeurt dat al onze belangrijke papieren gestolen waren... wat waren wij giga blij met onze kopieeen...)

Login of registreer om te reageren
21-07-2008 om 13:50 uur
Reactie op melanie

Een extra kopie van je medische paspoort in een andere tas!
Die ene tas zou maar net in t vliegtuig naar Siberie zijn gezet en jij zit in spanje..
Ook al draag je het in je handbagage... ik zorg altijd dat er een kopie van bv mijn paspoort en medische paspoort in een andere tas zit.. (Het is me wel eens gebeurt dat al onze belangrijke papieren gestolen waren... wat waren wij giga blij met onze kopieeen...)

Zo zorg ik ook dat ik in de handbagage een handvoorraad medicatie, zalven en hypoallergene melk heb zitten voor de kinderen ;)

Groetjes Wendy

Login of registreer om te reageren
20-07-2008 om 10:54 uur

Wat een boel reacties al, echt fijn hoor, omdat te horen waar iedereen nog meer rekening mee houdt, heb ik echt wat aan! ^O^

Login of registreer om te reageren
21-07-2008 om 21:00 uur

Dat is een goede Wendy, die had ik zelf inderdaad ook al, maar erg fijn dat je zo meedenkt. :)

--> Hebben jullie vooral nog tips of dingen waar je rekening mee moet houden qua land/accomodatie zelf?

Login of registreer om te reageren
21-07-2008 om 21:53 uur
Reactie op Evi.v

--> Hebben jullie vooral nog tips of dingen waar je rekening mee moet houden qua land/accomodatie zelf?

Bergen en zeelucht doen goed. Als je last hebt van bloeiende grassen, bomen e.d kun je ook met het bloeiseizoen in dat land rekening houden. Dat verschilt met het seizoen in Nederland.

Verder:
- rookvrij
- huisdiervrij
- zoveel mogelijk gladde oppervlakken
- zo stofvrij mogelijk of makkelijk stofvrij te maken
- liefst synthetisch beddengoed
- zo min mogelijk tapijt, kleden e.d.

Bedoel je dat :)?

Onze voorkeur met onze kinderen gaat naar Spanje aan de kust: zon, zee, strand en relatieve droge luchtvochtigheid. In Spanje is goede medische zorg, hebben appartementen, ziekenhuizen, kroegen ;) etc. allemaal tegelvloeren en het leven speelt zich voornamelijk buiten af.

Login of registreer om te reageren
21-07-2008 om 22:42 uur

Dankjewel Wendy!

Reactie op wdolfijn

Onze voorkeur met onze kinderen gaat naar Spanje aan de kust: zon, zee, strand en relatieve droge luchtvochtigheid. In Spanje is goede medische zorg, hebben appartementen, ziekenhuizen, kroegen ;) etc. allemaal tegelvloeren en het leven speelt zich voornamelijk buiten af.

Toevallig ben ik zelf in Spanje geweest, aan de kust ook, maar de stad zelf is niet zo'n gezonde lucht (denk dat ik daar voornamelijk de meeste last van had..), dat was net weer jammer, is juist hetgeen waar ik de volgende keer beter rekening mee moet houden.

Login of registreer om te reageren
02-08-2008 om 15:46 uur

Ik ga hopelijk ook naar lowlands als ik mag.
aangezien ik nog in het ziekenhuis lig.

ik heb er wel zin in het word me eerste x en er komen super gave bands dus :D

Login of registreer om te reageren
02-08-2008 om 20:33 uur

evi, ik heb er eens flink over nagedacht, misschien een idee om de vraag om te draaien: waar werd je benauwd van op vakantie.....

bij mij:
- wandelen in het voorjaar in de bergen (stuifmeel)
- in een huisje geweest waar net geverfd was
- varen/slapen op een zeilschip (benauwd door de moterolie)
- vakantie terschelling, waar allemaal hooibalen rondom de (stoffige) caravan lagen

Login of registreer om te reageren