Werken in een laboratorium

06-11-2005 om 23:13 uur

Hoi,
Ik ben op dit moment student milieukunde en wil graag de onderzoekskant op gaan. Alleen zal ik daan een groot deel van mijn tijd in een lab doorbrengen waar ik vaak last krijg van astma. Ik heb nu vaak pratica die regelmatig moeizaam gaan door astmaklachten. Ik kan slecht tegen vluchtige stoffen, ethanol waarmee alles wordt schoongemaakt in een lab en ik krijg last van de droge lucht die vaak in zo'n lab hangt. Hiervan word ik kortademig, duizelig, trager en minder geconcentreerd.
Heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?
De vraag of ik wel of niet in en lab uit de voeten kan bepaald deels de studierichting die ik hierna ga kiezen. Ik heb gepraat met de studentenarts, maar die komt niet verder dan af en toe de ruimte verlaten of vaker werken in de zuurkast. Zijn er opties als (gas)maskers die dit verhelpen?
Het kan me weinig schelen om met zo'n ding rond te moeten lopen als ik daardoor kan doen wat mij het leukste lijkt, onderzoek.
Lidewij

Login of registreer om te reageren
06-11-2005 om 23:40 uur

Hoi Lidewij,

Is het geen idee om voordat je naar practica gaat een luchtwegverwijder als ventolin neemt ?
Een gasmasker lijkt mij overigens niet makkelijk ademen hoor. Volgens mij gaat dat zwaarder dan 'normaal'  en ik kan me niet voorstellen dat je je daar goed bij voelt :N
Zelf zou ik dus ventolin proberen voordat ik naar die les zou gaan. Misschien helpt het. Succes ^O^

Login of registreer om te reageren
07-11-2005 om 10:28 uur

Het lijkt me sowieso een lastige combinatie.  Is er niets in die studierichting dat je wat minder in een LAb werkt, maar meer bezig bent met het verwerken van onderzoeksresultaten ?  Dat lijkt me een stuk prettiger in jouw situatie..

Login of registreer om te reageren
07-11-2005 om 11:07 uur