Eindelijk naar de kinderlongarts geweest

18-10-2005 om 11:50 uur

Hoi Allemaal

eerder heb ik al eens geschreven over mijn zoon van 8 met hoestklachten waarbij de medicatie niets deed.
Gisteren zijn we naar dr.van aalderen in het Amc geweest, de kinderlongarts. Geweldig geholpen en er werd meteen actie ondernomen. Allerlei onderzoeken longfunctie, bloedonderzoek en een zweettest. Allemaal zonder afspraak en meteen geregeld, PERFECT!
De arts heeft verder nog niets gezegd over wat nu verder eerst de uitslagen afwachten zodat hij een totaal plaatje krijgt van Stijn. Maandag 31 oktober weer terug komen voor de uitslagen en verdere berrichten.
Ik ben reuze benieuwd wat er uit komt en of hij wat voor onze Stijn kan doen.

Groetjes

Login of registreer om te reageren
18-10-2005 om 13:04 uur

Spannend hoor Jantine! Ik hoop echt dat Stijn daarna gaat opknappen en ben benieuwd naar de uitslagen!

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren
22-10-2005 om 01:39 uur

Hoi Jantine,

Gelukkig zijn jullie zo goed geholpen in het AMC. Het is erg belangrijk dat er goed naar je wordt geluisterd, dat er onderzoeken plaatsvinden en bovenal, dat het straks beter gaat met Stijn  :Y

Zo te lezen zijn er al flink wat onderzoeken gedaan. Super zeg en dat zonder eerder gemaakte afspraken.
Ben benieuwd naar de uitslag over 9 dagen en het vervolgplan.

Heel veel succes in ieder geval, en hou ons op de hoogte over hoe het gaat met Stijn  ^O^

Login of registreer om te reageren
22-10-2005 om 10:21 uur

Je hebt geluk dat je in een academsich ziekenhuis terecht bent gekomen.  Ik heb daar zelf ook heel goede ervaringen mee (wij lopen zelf in het VU).  Ik hoop dat ze een goede behandelmethode vinden voor Stijn !  Houd ons op de hoogte !

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 14:15 uur

Hoi Allemaal

Hier zijn we weer. Gisteren weer met Stijn naar dr.van Aalderen (AMC) geweest.Uit de zweettest is gelukkig niets gekomen. De longfunctie uitslagen gaven een echt astma beeld zoals de dr. zei. En het lab had om een tweede bloedmonster gevraagd want ze hadden een of andere infectie gevonden. Als ik het goed heb gehoord iets van chlamydia pneumoniae ,er is weer bloed geprikt en 14 november moeten we weer terug komen. Ook klonken zij  longen weer zo beroerd dat hij wederom een prednisolonkuur heeft gekregen. De volgende keer wordt een uitgebreide longfunctietest gedaan .Iets met stofjes die hij moet inademen of zo. Zijn er mensen die dat chlamydia gebeuren kennen en die uitgebreide longfunctietest? Stijn ondergaat alles zonder veel problemen wel kan ik merken dat hij de laatste tijd nog vermoeider is dan anders. Hij vraagt soms 's avonds of hij naar bed mag !! En dat voor een jongen van bijna 9 om 7 uur 's avonds !!

Groetjes

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 14:49 uur

Ik kan je vooralsnog niet helpen aan meer informatie over Chlamydia Pneumoniae, een zoektocht zal wat meer tijd in beslag nemen :).

Ik wil je alleen wel aanraden (hoewel het een hele mond vol is -O- ), het niet simpelweg af te korten tot 'Chlamydia', dat staat nl. in de volksmond bekend als een geslachtsziekte. En daar gaat het in dit geval duidelijk niet over...

Edit (toch even wezen rondsnuffelen :) ):
Je zou deze link kunnen bekijken, maar heel veel duidelijkheid verschaft die naar mijn mening niet echt -O-.
Misschien dat dr. Krouwels een voor leken duidelijker antwoord kan verschaffen :).

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 19:18 uur

Ook ik heb op google Chlamydia pneumoniae voor jullie ingetikt en kwam dit tegen : Chlamydia pneumoniae. Bacterie die zich via de luchtwegen verspreidt. Ze veroorzaakt longontsteking, sinusitis en keelontsteking. Ze speelt mogelijk ook een rol bij astma. De aanwezigheid van chlamydia pneumoniae wordt overigens vermoed bij coronair lijden (angor, myocardinfarct).

je kunt er iets meer over lezen op http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschrift_gezondheid/sante_gezondheid_z…

hopelijk hebben julllie er wat aan!!!!

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 23:04 uur

Hoi Jantina, 

Je had het erover dat je het erg vond dat je je zoon om 7 uur op bed stopt omdat hij moe is. En ook omdat hij al bijna negen is. Gerrit-Jan is 9 en gaat ook om 7 uur op bed en soms ook nog tussen de middag. Als je het benauwd hebt of zoals gerrit-jan het noemt een beetje moeillijker kunt ademen dan vergt dat nogal wat van zo'n lichaampje. Schaam je er maar niet voor want ze hebben het gewoon nodig. Gerrit-Jan slaapt ongeveer 12 uur per dag.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren
05-11-2005 om 10:53 uur

Hallo

Gisteren alweer met Stijn naar de kinderlongarrts geweest. Maandag waren we er ook al en toen heeft hij een prdenisonkuur gekregen. Hierop reageerde hij helemaal niet. Hij werd alleen maar slechter. Dus woensdag dr.van Aalderen wer gebeld en afgesproken dat wanneer hij vrijdag niet was opgeknapt we weer moesten komen. Dus gistermorgen waren we alweer in het AMC. Gelukkig waren de bl;oeduitslagen van maandag ook binnen. Hij blijkt een microplasma pneunomiae bij zich te hebben. Zijn waarde in het bloed was 128 en moet normaal onder de 5 zijn. Dit microplasma geeft de klachten die Stijn heeft; veel hoesten. Hij wordt op dit moment behandelt met Klacid( antibiotica) maar de kans dat dit werkt is klein zijn de arts al. Het gaat ook vanzelf over maar dit duurt 4-5 maanden. Dus dat wordt nog een lange weg. Als hij hiervan is herstelt gaat de arts verder kijken, want hij is niet helemaal zker of het wel astma is. Tot die tijd wordt hij wel als astmapatient behandelt. De kinderlongarts denkt dat het misschien ook wel restverschijnselen van zijn neonatale periode zijn. Het is erg moeilijk omdat te onderzoeken omdat de symptomen erg op elkaar lijken. We zullen zien hoe het verder loopt het is in iedergeval nog een lange weg. En het belanrijkste is dat Stijn zich beter gaat voelen. Kent iemand dit microplasma en/of heeft er mee temaken gehad? Hoe is dat afgelopen?

Ik hoop echt dat het snel wat beter met hem gaat want vandaag heeft hij zelfs niet kunnen voetballen wat zijn lust en leven is.

Groetjes Jantine

Login of registreer om te reageren
05-11-2005 om 11:15 uur

hoi Jantine,
wat erg voor jou en voor je zoontje! Ik hoop dat hij reageert op de antibiotica!
heel veel sterkte en succes
liefs susan

Login of registreer om te reageren
05-11-2005 om 11:27 uur

Hoi

Even snel wat verbeteren. Het is geen microplasma maar een Mycoplasma pneumoniae. Sorry voor de fout. Ben benieuwd of mensen dit kennen!!!

groetjes JAntine

Login of registreer om te reageren