Andere medicijnen dan die ik hier steeds lees

04-11-2005 om 22:14 uur

hallo allemaal
ik ben nieuw op deze site en ben al een paar dagen aan het rond neuzen
Nu valt het mij op dat ik steeds dezelde medicijnnaam hoor maar die van mij nog niet ben tegengekomen.
Ik gebruik zelf al jaren beclometason en oxis. Nu heb ik astmatische bronchitis heeft dat hier misschien mee te maken. Wie weet hier meer over???

Login of registreer om te reageren
04-11-2005 om 22:23 uur

Ik heb ook lange tijd beclometason gebruikt :Y. En Oxis is hier op het forum zeker weleens langsgekomen, tik maar eens in bij de zoekfunctie, dan zul je de posts vinden waarin het genoemd wordt.

Login of registreer om te reageren
04-11-2005 om 22:25 uur
Reactie op anna

hallo allemaal
ik ben nieuw op deze site en ben al een paar dagen aan het rond neuzen
Nu valt het mij op dat ik steeds dezelde medicijnnaam hoor maar die van mij nog niet ben tegengekomen.
Ik gebruik zelf al jaren beclometason en oxis. Nu heb ik astmatische bronchitis heeft dat hier misschien mee te maken. Wie weet hier meer over???

Hoi Anna ik gebruik wel oxis dat is een langdurig werkend medicijn, is een lucht verwijderaar en die duurd 12 uur. Maar die beclometason ken ik helaas niet want ik gebruik Pulmicort erbij. En dat is een medicijn om te voorkomen dat je ontstekingen krijg aan de lucht wegen.  
Groetjes Ria

Login of registreer om te reageren
04-11-2005 om 22:34 uur

beclometason is ook ter voorkoming van ontstekingen. Ik zal zeker kijken of ik iets over oxis kan vinden.

Login of registreer om te reageren
05-11-2005 om 09:43 uur
Reactie op anna

beclometason is ook ter voorkoming van ontstekingen. Ik zal zeker kijken of ik iets over oxis kan vinden.

Waar wordt Oxis® voor gebruikt?

Oxis® wordt gebruikt voor de onderhoudsbehandeling van astma, chronische bronchitis en emfyseem. Zo nodig mogen extra inhalaties gebruikt worden ter verlichting van de klachten. Bij astma dient Oxis® samen met een ontstekingsremmend geneesmiddel zoals budesonide (zie Pulmicort®) gebruikt te worden om te zorgen voor een betere controle van astma.

Hoe werkt Oxis®?

Oxis® is een luchtwegverwijder, die de luchtwegen in de longen openzet. Oxis® werkt door de spieren in de luchtwegen te ontspannen, zodat de luchtwegen wijder worden. Dit wordt bereikt door het stimuleren van de zogenaamde bèta-receptoren in de luchtwegen. Deze regelen het ontspannen van de spieren in de luchtwegen. Oxis® is een snelle en langwerkende luchtwegverwijder. Geïnhaleerde luchtwegverwijders zoals Oxis® kunnen worden gebruikt wanneer de patiënt ze nodig heeft (zoals bij toegenomen benauwdheidsklachten) en wordt  zo nodig medicatie genoemd. Na het inhaleren biedt Oxis® binnen enkele minuten verlichting en dit effect houdt ruim 12 uur aan. Luchtwegverwijders verlichten hoest, een piepende ademhaling, kortademigheid en ademhalingsproblemen door te zorgen dat de doorstroming van lucht door de longen toeneemt.

Hoe wordt Oxis® toegediend?

Oxis® wordt geleverd in een inhalator onder de naam Turbuhaler®. Door Oxis® via deze inhalator in te ademen, komt de medicatie in de longen terecht.

Login of registreer om te reageren
04-11-2005 om 22:49 uur

Aloha

Ik gebruik ook oxis,  het is zoals al gezegd werd een langwerkende luchtwegverwijder. Verder gebruik ok ventolin en tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik pulmicort erbij gekregen op gegeven moment omdat mijn astma steeds erger werd. Nu 7 maanden later ben ik weer terug op het astma nivo van voor mijn zwangerschap dus gebruik ik geen pulmicort meer.

Groetjes
Yvonne

Login of registreer om te reageren
05-11-2005 om 16:27 uur

Beclometason is de stofnaam bij het merk Qvar. Zoals vele andere medicatie is het ook in merkloze variant verkrijgbaar.

Login of registreer om te reageren
09-11-2005 om 21:52 uur
Reactie op Famke

Beclometason is de stofnaam bij het merk Qvar. Zoals vele andere medicatie is het ook in merkloze variant verkrijgbaar.

Zelf heb ik in het verleden Becotide gebruikt waarin ook deze stof zit. Mijn arts gaf echter aan dat dit inmiddels redelijk verouderd is en zodoende gebruik ik nu Flixotide. Naast Qvar zit deze stof overigens ook in Aerobec  :Y

Login of registreer om te reageren
06-11-2005 om 13:23 uur

Hoi Anna,

Ik gebruik idd ook beclometason en de aerosol van oxis. Dus zo raar zijn je medicijnen niet.  *O*

Login of registreer om te reageren
06-11-2005 om 14:58 uur

Ik gebruik ook oxis samen met pulmicort in 1 apparaatje(turbuhaler) genaamd symbicort.

Login of registreer om te reageren