ondanks medicijnen meer last.

03-06-2008 om 21:12 uur Gesloten

wie kan mij vertellen hoelang het duurt voordat nieuwe medicatie aanslaat?
Mijn dochter van 6 gebruikt nu een week seretide 25/250 (weet het ook pas een week dat ze astma heeft)

voor ik wist dat ze astma had had ze, naar mijn idee niet zoveel last, nu ze aan de medicijnen is, lijkt het erger te zijn.

gisteren afgehaakt met de avondvierdaagse, ze kon echt niet meer, vorig jaar liep ze hem vlekkeloos...
vandaag schoolreisje, ze was alleen maar moe,speelde haast niet, wilde geen patatjes eten...niks voor haar.

hoe kan dit nou ineens, moet ik afwachten, of contact opnemen met de la?

De reacties zijn gesloten.
06-06-2008 om 15:26 uur

Beste Mamalau,

Gewoonlijk duurt het 2 tot 4 weken voordat een dergelijk medicijn het optimale resultaat geeft. Voor blijvende bescherming dient dit medicijn volgens de dagelijkse voorschriften gebruikt te worden.
Wij gaan ervan uit dat uw dochter de Seretide gebruikt met een voorzetkamer. Dit is namelijk de beste manier van inhaleren.

Er is nu astma bij haar geconstateerd. U beschrijft haar klachten die wellicht in het afgelopen jaar toegenomen zijn.

Het is de bedoeling dat deze medicijnen haar klachten wegnemen. Mocht dit na 4 weken gebruik niet het geval zijn, dan lijkt een bezoek aan de behandelend arts gewenst.
Al met al zullen uw dochter en u nog even geduld moeten hebben.

Met vriendelijke groet,
Team Astma Fonds Advieslijn