Fluimucil/acetylcysteine

27-04-2008 om 12:28 uur

Hallo Allen,

Ik heb een vraagje voor de fluimucil/acetylcysteine gebruikers onder ons.
Sinds mijn buikoperatie begin april kan mijn maag erg slecht over bruis/koolzuur. Vermoedelijk door bijwerkingen van andere medicatie. Nu heb ik een tijdje de acetylcysteine 600mg bruis laten staan, maar dat bleek geen oplossing te zijn. Mijn longen zitten nu weer erg vol met taai slijm wat moeilijk op te hoesten is.
Nu kreeg ik van de apotheek 600mg acetylcysteine poeder om op te lossen in water. Dit is van ratiopharm Nederland. En wat is dit mier en mierzoet, :X het smaakt naar pure frambozen limonade. Ik krijg er rillingen van bij het opdrinken van dat zoete chemische spul.

Mijn vraag aan jullie: is er een variant van 600mg, zonder bruis, wat niet zo zoet is??

Login of registreer om te reageren
27-04-2008 om 13:52 uur

Hoi Famke,

Ik heb geen idee, maar wat ik doe met zulke vieze drankjes is dat ik ze oplos in 1 slok water en daarna drink ik dan nog 1 vol glas gewoon water er gelijk achter aan.... Dan ben je van het vieze in 1 slok af.

Groetjes Janneke

Login of registreer om te reageren
27-04-2008 om 14:43 uur

Ik weet dat er ook Fluimicil kant en klare drank is, maar ik heb geen idee of dat een betere smaak heeft en of dat vergoed word, het is in ieder geval wel te bestellen ook als je apotheek het niet op voorraad heeft..

Groeten, Tea

Login of registreer om te reageren
27-04-2008 om 16:24 uur

Hoi Famke,

Je hebt ook een variant in een citroensmaak. Die bevalt waarschijnlijk beter!
Ik had dat ook met de frambozen smaak :)
Bij mij viel die citroen goed! succes,
Lara

Login of registreer om te reageren
23-05-2012 om 12:06 uur

Ik heb even een vraagje over Fluimucil: weet iemand waarom je dit nou perse 's avonds moet nemen? Nam het gisteravond voor het eerst, en het duurde een tijd voor ik kon slapen omdat er zoveel troep loskwam. Zou toch handiger zijn dit overdag te veroorzaken?

Login of registreer om te reageren
23-05-2012 om 16:20 uur
Reactie op schmutzi

Ik heb even een vraagje over Fluimucil: weet iemand waarom je dit nou perse 's avonds moet nemen? Nam het gisteravond voor het eerst, en het duurde een tijd voor ik kon slapen omdat er zoveel troep loskwam. Zou toch handiger zijn dit overdag te veroorzaken?

s morgens lijkt me idd veel handiger! Dan neem ik het ook.

Login of registreer om te reageren
23-05-2012 om 16:30 uur
Reactie op emsepems

s morgens lijkt me idd veel handiger! Dan neem ik het ook.

Ik ook (vernevelen, maar is t zelfde uiteindelijk). Als ik dat savonds doe ga ik de hele avond en nacht liggen hoesten, en wordt vooral erger als k ga liggen. s Morgens heeft t slijm de hele dag tijd om naar boven te komen en mijn ervaring is dat het ook de hele dag ongeveer nodig heeft...
Ik snap die bijsluiter dan ook niet, heb t zelfĀ  nog nooit gelezen, maar gebruik geen bruistabletten of poeder of wat ook, alleen van die (stink)ampullen.
Succes!

Login of registreer om te reageren
24-05-2012 om 10:54 uur

Vreemd ja, las net de Nederlandse bijsluiter en daarin staat weer 's ochtends innemen (voor bejaarden). Heb t gisteren wat vroeger genomen, vandaag maar weer wat vroeger. Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden!

Login of registreer om te reageren
24-05-2012 om 16:32 uur

Ik vind het ook handiger 's morgens (hihi, en dan snel opdrinken en meteen een pepermuntje erachter, helpt tegen de rotte-eierenwalm :+)

Login of registreer om te reageren
05-12-2014 om 13:00 uur

Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit nog regelmatig gebruiken. Het is een ouderwets, maar best probaat middel. Het is nu overal te koop, zelfs bij de Lidl en AH.
Ik heb ook altijd een fles in huis, de bruistabletten vinden wij vies, dus ik koop gewoon een flesje met aardbeiensmaak.
Ik ben benieuwd naar de positieve en negatieve ervaringen, van de astmaatjes, de COPDers en andere longziektepatiƫnten.
Wordt het nog wel eens voorgeschreven door een arts?

O en wat betreft de vraag wanneer je het moet innemen/sprayen, ik heb altijd gehoord in de loop van de ochtend. Dan is het oude slijm er grotendeels uit en je hebt de hele dag om de rest lekker uit te hoesten. Dan kun je met "redelijk" schone luchtwegen gaan slapen.

Login of registreer om te reageren
05-12-2014 om 13:05 uur

Ik gebruik het vooral met verkoudheden waarbij ik last heb van (gekleurd) sputum. Dan helpt het me soms goed. Ik heb het nu een tijdje op proef gebruikt tegen hoog slijm in mijn keel maar ben er niet over uit of het daar ook goed voor helpt. Volgens een van mijn collega's (medisch opgeleid) werkt het ook niet bij iedereen omdat het alleen werkt als je een bepaalde genetische variant hebt.

Login of registreer om te reageren