Jacqueline , 35 jaar en copd

31-10-2005 om 22:08 uur

hallo allemaal , mijn naam is jacqueline , ik ben een moeder van twee kids {jongens} 14 en 10 jaar , zelf ben ik 35 jaar en weet ik sinds twee maanden dat ik lijdt aan longemfyseem , ik rook 25 sigareeten per dag en wil hier vanaf maar na vele pogingen lukt het maar niet , wie heeft dat zelfde probleem en kan mij hier wat bruikbare informatie over geven , ik schaam mezelf diep dat ik nog steeds rook maar het likt gewoon maar niet om te stoppen , ik heb nog een longinhoud van 40% dat is niet normaal op mijn leeftyd maar veranderen kan ik dat helaas niet meer , wie heeft ook ervaring met toch door roken en het verloop van de long emfyseem , ik hoop dat ik veel aan tips heb en wil zelf ook tips geven over emfyseem als ik dat kan , ik weet dat veel mensen zeggen , ach stop toch gewoon met roken , doe je dat niet zegt men dan ben je niet ziek genoeg. wie o wie wil me helpen aan informatie en ook zou ik graag fotoos van longen met emfyseem willen zien , hoe zien je longen er nu uit en hoe kunnen ze het via fotoos ook vinden. al vast bedankt voor de reakties en ik wens een ieder een makkelijk leven met veel lucht toe , want de hele dag het gevoel hebben dat je onder water zwemt is niet fijn , succes en ik geef zelf graag informatie door want niemand begrijpt mij, groetjes jacqueline

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 07:55 uur

hallo Jacqueline,

ik kom hier voor t eerst, heb mezelf ook net geregistreerd, en lees als allereerste jouw berichtje.

jouw verhaal is erg herkenbaar, snap er alles van, mijn vader had  ( had !!) copd en uitgerekte longen en is nog heel lang, lees veel te lang, door blijven roken. zelf heb ik inmiddels hetzelde ziektebeeld en weet dus aardig over "de hoed en de rand" mee te praten.

en toch heb ik een lichtpuntje voor je!!

mij is het n.l. sinds kort gelukt om te stoppen, en wel met de soft-laser behandeling!!

het kost 153,- waar je er 100,- van terug krijgt van de verzekering.

ik wil niet generaliseren maar ik heb zoiets van... als het mij lukt.... lukt het vast een ander ook...

het ziekteverloop van het wel blijven roken is niet prettig kan ik je verzekeren, ik heb mijn vader tot op het eind zien lijden, hij werd maar 1 week 65.... lijden met een hele lange ij. hij is ook in mijn armen overleden, nadat hij door het vele medicijngebruik hele zwarte benen kreeg en zijn aderen het hadden begeven !! welke dan ook hadden moeten worden geamputeerd als hij was blijven leven... dat kan n.l. ook nog he..vreselijk om van dichtbij te zien. foto's van longen heb ik niet voor je, zoiezo geen foto's maar die benen staan op mijn netvliezen gegrifd en ik kan me zo voorstellen dat die longen er niet veel anders uit zullen hebben gezien.

en nu ik zelf ook sinds kort naar de longarts moet voor behandelingen/controles kan ik je alleen maar zeggen.... probeer het!!

ik wens je het allerbeste toe, en als je besluit een poging te wagen... SUCCES!!!!!

christina

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 09:40 uur

beankt voor je lieve antwooordt , ik ga er zeker alles aan doen om het toch te proberen, ik hoop dat het lukt en zeker na jou reaktie gelezen te hebben , ik vindt het heel erg wat jij meegemaakt hebt en ik wens jou dan ook erg veel sterkte toe , ik wil graag mijn kids groot zien worden , ik bedank jou nogmaals voor je reaktie en heel veel goede gezondheid toegewenst en ik hoop dat de longarts jou zeer goed zal helpen waar nodig is, veel geluk en als je ergens mee zit of ergens over wil praten kan je me ook gewoon toevoegen op jou msn lijst , groetjes jacqueline

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 13:57 uur

Hallo Jacqueline, van harte welkom op het forum.  Het klinkt best heftig wat je hier vertelt, en ik weet uit eigen ervaring dat stoppen met roken niet makkelijkis.  Maar ik denk dat voor mezelf de keuze toch niet heel moeilijk zou zijn.  Ik zal van de week eens kijken of ik wat informatie over stoppen met roken kan vinden (althans manieren om dat te vergemakkelijken)

Login of registreer om te reageren