xyzal

Ik gebruik voor de allergie xyzal.
Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat het op dit moment heel slecht met de allergie. Pijnlijke ogen, neus zit dicht enz.
Merk dat die xyzal weinig doet.
Wat slikken jullie en helpt het?
Heb al een arius van mijn dochter gepakt die werkte volgens mij beter.

Reacties

• Evi_Evi_ Gebruiker
    Als je denkt dat de Aerius beter werkt dan de Xyzal dan zou ik overleggen met je arts of 't niet slim is om tijdelijk over te stappen naar de Aerius tabletjes. Merk je dan na verloop van tijd dat het echt beter gaat (want 1x een tabletje Aerius kan natuurlijk ook toeval zijn, je weet niet hoe 't die dag geweest zou zijn met Xyzal..) dan is 't wellicht slim om over te stappen naar de Aerius tabletjes.
    Volgens mij zijn zowel Xyzal en Aerius goede medicijnen. Mijn zus heeft bijvoorbeeld Xyzal en ik Aerius en beiden bevalt 't ons goed. 't Kan zijn dat jij meer profijt hebt van Aerius dan Xyzal... dat is voor iedereen verschillend.
  • gerdigerdi Gebruiker
    Ik heb voor mijn allergie( huisstofmijt) ceterizine en eigenlijk ook rhinocort,maar die gebruik ik al een tijd niet...Ik heb ook xyzal geslikt en het werkt bij mij allebei goed. Volgens mij is ceterize ook de stofnaam van zyrtec, ken je dat middel? Sterkte met het zoeken naar de juiste keuze
    gr gerdi
  • AngeliqueAngelique Gebruiker
    Hoi Kaatje,

Wat jij zegt heb ik ook gehad. Ik heb jaren lang naar volle tevredenheid elke dag Xyzal gebruikt, alleen kreeg ik op een gegeven moment weer alle klachten, ondanks het gebruik ervan.
    Naar de huisarts gegaan en ook gevraagd om Aerius tabletjes, omdat ik weleens het Aeriusdrankje van mijn zoon had geprobeerd, waarbij ik het wél merkte dat het snel effect had. Was trouwens geen enkel probleem.

Ik heb nu dus al een tijdje Aerius tabletjes en ben er erg tevreden mee.

Ik hoop dat het jou ook lukt.
    Groetjes, Angelique ;)
  • snotneusjesnotneusje Gebruiker
    Telfast (junior want anders reageer ik te sterk) werkt bij mij goed.
  • vlindertjevlindertje Gebruiker
    bij mij hielpt aerius juist voor geen meter..ik slik nu ceterizine..dat helpt beter..alleen word ik er zo suf van en wordt ceterizine niet vergoed en aerius wel.. :?
    Maar je moet gewoon je dokter bellen hoor..dat je dan naar een ander pilletje over wil stappen..om te proberen.. volgens mij doen ze daar niet moeilijk over..die van mij iig niet..
  • gerdigerdi Gebruiker
    Hoi ceterizine wordt bij mij wel vergoed, altijd al, maar ben vrijdag overgegaan van ceterizine naar Xyzal....waarom is me een raadsel, dacht dat de middelen toch zeer sterk overheen kwamen. gelukkkig geen last van sufheid want slik de xyzal voor het naar bed gaan
    Groetjes Gerdi!!

Gebruik je naast de ceterizine bv ook rhinocort, helptt bij mij goed voor neusklachten??
  • kaatjekaatje Gebruiker
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ben inderdaad bij de arts geweest en heb nu dus Arius.
    Slik het nu 3 dagen en merk dus ook weinig tot niets.
    Nog steeds zeer pijnlijke ogen en een dichte neus.
    Ook moet ik nu voordat ik pufje neem eerst ventolin pufen. Maar mijn hoesten word hier ook niet minder door.
    Leve het voorjaar. Ik denk namelijk dat het daardoor komt.
  • flowertimeflowertime Gebruiker
    Hallo allemaal, ik gebruik nu ongeveer 2,5 maand xyzal en wordt alsmaar zwaarder. Al ongeveer 4 kilo in die afgelopen 2,5 maand. Is er iemand die dit ook heeft? Ik las in de bijslluiter dat gewichtstoename en vochtophoping in het weefsel mogelijke bijwerkingen zijn, maar wel zeldzaam. Iemand ervaring en bijv. overgestapt op een ander medicijn? :?
  • kristof skristof s Gebruiker
    ik gebruik nu ook al een tijdje xyzal, elke avond.
    maar het werkt niet echt, heb steeds last van benauwdheid, pijnlijke oren en ogen.
    ik gebruik ook symbicort, maar de klachten minderen niet :s
  • TicalTical Gebruiker
    op 1215515307:

ik gebruik nu ook al een tijdje xyzal, elke avond.
    maar het werkt niet echt, heb steeds last van benauwdheid, pijnlijke oren en ogen.
    ik gebruik ook symbicort, maar de klachten minderen niet :s

Kristof, als je de medicijnen al een paar weken hebt en ze werken niet bij jou, dan raad ik je aan weer een afspraak te maken met je arts. Want het is natuurlijk de bedoeling dat ze gaan werken. In de bijsluiters staat na welke termijn dat zo hoort te zijn, die zou ik er voor de zekerheid eens op naslaan.
    Sterkte! :W
  • heideheide Gebruiker
    Omdat telfast bij mij niet werkte schreef mijn HA mij een maand gelden Xyzal voor.
    Werkte op zich wel, maar ik werd inderdaad alsmaar zwaarder.... In een maand tijd ben ik 4 kilo bijgekomen!! Ook niet zo prettig dus :? Na het lezen van de bijsluiter ben ik toen direct gestopt, is inderdaad een bijwerking die zelden voor schijnt te komen?
    Veder had ik geen bijwerkingen van Xyzal, terwijl ik het toch 's morgens in moest nemen?
    Nu maar weer op zoek naar een medicijn dat wel helpt.......
  • DeryaDerya Gebruiker
    op 1215429994:

Hallo allemaal, ik gebruik nu ongeveer 2,5 maand xyzal en wordt alsmaar zwaarder. Al ongeveer 4 kilo in die afgelopen 2,5 maand. Is er iemand die dit ook heeft? Ik las in de bijslluiter dat gewichtstoename en vochtophoping in het weefsel mogelijke bijwerkingen zijn, maar wel zeldzaam. Iemand ervaring en bijv. overgestapt op een ander medicijn? :?

Dit heb ik dus ook op het moment, heb al bijna 30 pilletjes geslikt en 5 kilo zwaarder :(
    Heeft de Arius dit ook als bijwerking?
  • SienSien Gebruiker
    Oh jeetje, heb vandaag ook prednison en xyzall gekregen... en ik ben al niet echt slank  >:(
    Hopelijk heeft het bij mij niet te veel bijwerkingen!
    Als jullie er iets op vinden laat het weten hé.
    Heel veel succes ook,

Sien
  • sammytjhuusammytjhuu Gebruiker
    op 1237832809:

Oh jeetje, heb vandaag ook prednison en xyzall gekregen... en ik ben al niet echt slank  >:(
    Hopelijk heeft het bij mij niet te veel bijwerkingen!
    Als jullie er iets op vinden laat het weten hé.
    Heel veel succes ook,

Sien

hey sien,

Vergeet niet dat er ook veel positieve verhalen zijn :Y
    Ik gebruik xyzal al enkele jaren zonder problemen ;)
    en prednison kom ik nauwelijks van aan ;)
    Wees er niet te bang voor en als het toch gebeurd, vergeet niet hoeveel je er dan van opgeknapt bent ;)

Gr sam :W
  • SienSien Gebruiker
    Tuurlijk, dat is waar  :Y
    ik voel me vandaag in ieder geval al wat minder benauwd dus ben ik wel blij  *O*
    hopelijk gaat het zo verder en kan ik mijn slaap wat inhalen  :z

groetjes,
    Sien
  • rommeltjerommeltje Gebruiker
    Hoeveel xyzal slikken jullie dan per dag?
    Ik slik 1 tabletje per dag en dat al een paar jaar en ik ben inderdaad in die paar jaar een kilo of 6 aangekomen maar dacht dat het meer te maken had met de hormonen ( ben 52 jaar)
    Had er nog nooit van gehoord maar ik geloof het meteen, maar kan de xyzal ook niet meer missen en het valt met mijn gewicht nog wel mee.

Fijne dag nog.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    Ik slik al jaren Xyzal, tot grote tevredenheid. Ik neem het alleen in bij beginnende klachten, zoals een loopneus, jeukende ogen etc, of als ik op bezoek ga bij mensen waarvan ik weet dat ze meerdere katten in huis hebben.
    Nu heb ik van de apotheek merkloze tabletten gekregen, maar deze werken echt onvoldoende.
    Ik dacht eerst dat het tussen mn oren zat, mn neus bleef druppen, mn ogen bleven jeuken. Ook werken ze totaal niet in op mijn slaapbehoefte. I.t.t. de "echte"  Xyzal, daar pit ik altijd heerlijk door.
    Ik heb het nu een paar keer uitgeprobeerd, mijn man had gelukkig nog een strip in zijn bureaulade. Ik heb er vanmorgen eentje ingenomen en binnen een uur was mijn drupneus over.
    Terwijl ik gisteren de hele dag heb lopen niezen, ook na inname van de merkloze X.
    Herkent iemand dit? Of zit er dan toch tussen mijn oren?
    Ik slik verschillende medicijnen o.a. voor bloeddruk ook en heb daar ook vaak een ander merk van. Dan merk ik niets.  Dus het is niet zo dat ik persé een merktablet zou moeten hebben.
    Ik moet volgende week naar de h.a., ik wil het er toch eens met hem over hebben.
    Maar staaf dit graag met ervaringen van anderen. :)
  • ThirzaThirza Gebruiker
    Even dit topic een schopje omhoog :D
    Als je het hele jaar door Xyzal (of een ander allergietabletje) slikt, wordt de werking dan minder?
    Mijn dochter slikt m alleen in het voorjaar, (die periode wordt overigens wel steeds langer) maar kan dan in de winter stoppen. Zij merkt dat de Xyzal dan sterker wordt als ze weer begint in februari.
    Ik heb dus nu ook weleens dat ik de hele dag loop te niezen en te snotteren en ook na inname van de Xyzal verbetert het niet.
    Of zit dat "tussen je oren"? Hebben jullie deze vraag weleens aan je arts voorgelegd?
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Het schijnt niet zo te zijn maar ik heb meerdere mensen gehoord die dit gevoel wel hadden.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    deze is leuk... herkenbaar meer

Normaal kan ik half september makkelijk stoppen met de dubbele hoeveelheid allergiepillen (mizollen). Maar dit jaar lukt me het (nog) niet, en slik nog steeds 2x daags een tabletje
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik ben ook nog niet gestopt en heb de laatste tijd juist weer meer jeukende ogen en niezen.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    emsepems schreef: »
    deze is leuk... herkenbaar meer

Normaal kan ik half september makkelijk stoppen met de dubbele hoeveelheid allergiepillen (mizollen). Maar dit jaar lukt me het (nog) niet, en slik nog steeds 2x daags een tabletje

Ja, jij slikt dubbel he. Tjonge. Ik was met een zoon in de allergiepoli en een mevrouw kreeg voor een korte periode zelfs 3 x d een tabletje, om de boel te stabiliseren kennelijk. Daarna moest ze contact opnemen en afbouwen naar 2 x d.
    Bij gelegenheid zal ik het toch eens aan de longarts vragen. Als jullie dit dan ook doen, hebben we de mening van meerdere artsen. Altijd handig. :P
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Thirza, ik mag 3 tabletjes op een dag. advies allergoloog. In de zomer heb ik vaak oogdruppels erbij en 2 tabletjes op een dag.
Log in of Registreer om te reageren.