brommend gevoel in de longen.

31-10-2005 om 18:59 uur

Ik heb een vraagje over een brommend gevoel in mijn longen.Sinds een jaar heb ik hier last van wanneer ik diep in adem en wanneer ik op bed lig.Heeft dit iets te betekenen of is het gewoon slijm wat zich in de longen bevindt.Wanneer ik bij de longarts ben en hij beluisterd mijn longen dan hoort hij dit niet.Hij geeft mij hier dan ook niet echt een antwoord op.groet gerda

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
01-11-2005 om 09:33 uur

Beste Gerda

Een brommend gevoel wordt meestal veroorzaakt door slijm. Dat kan in achter in de keel of bij het strottenhoofd zitten, kan ook in de lagere luchtwegen of bronchieen zitten. Als je dat vooral voelt als je ligt( bij diep ademen ) dan zal het waarschijnlijk wel hoog zitten, in de keel if bij de stembanden. Dat komt meestal door slijm wat nog in de weg zit en wat vaak uit de neus naar achteren loopt.
Als de longarts niets bijzonders hoort, en de longfunctie ook goed is, is dat de meest logische verklaring. Hoef je je geen zorgen over te maken. Als je allergisch bent zou het met chronische ontsteking van de neus kunnen samenhangen en kan een neusspray helpen.

Groet

Frans

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 15:09 uur

heel erg bedankt voor het duidelijke antwoord.groet Gerda

Login of registreer om te reageren