Wat doen al die medicijnen met ze???

29-10-2005 om 23:22 uur

hoi  allemaal

Ik ben vrij nieuw hier ff snel voortsellen mijn dochtertje Micki is 5 jaar en heeft Astma. Het begon bij haar al vrij vroeg (3 maanden) en na een slecht jaar met om de 3 maanden een ziekenhuis opname 6 prednisolon kuren en een hoop ellende is haar astma dit jaar redelijk stabiel het is een vrolijk en slim kind die het hebben van astma wel "lastig" vind maar zich er niet door laat tegen houden. Ze gaat maar door en door en door  :)

Maar mijn vraag is eigenlijk over de hoeveelheid medicijnen die ze gebruikt. Mick gebruikt nu Seretide, Xyzal, Singulair en Beusonide neusspray dagelijks en zo nodig nog ventolin...ik vind het een boel maar ja volgens de longarts moeten ik nog niet eens over minderen gaan nadenken...zucht...

Ik maak me daar soms best zorgen over en vraag me af of het op lange termijn niet veel schade kan aanrichten. Ze heeft vanaf toen ze baby was zo veel kuurtjes gehad dat haar lichaam er nu 2 niet meer verdraagt (ernstige allergische reacties) en vraag me af wat de rest maar haar kleine lijfje doet.
Vooral de prednisolon daar maar ik me zorgen over je hoort er zo veel nare berichten over. Wie kan mij daar wat meer over vertellen...

Nou ik hoop natuurlijk op reacties!!

Login of registreer om te reageren
30-10-2005 om 10:09 uur

Ik draai voor mezelf die vraag altijd om: Wat gebeurt er als je al die medicijnen NIET geeft? Dan worden de kleintjes binnen no-time ziek en beneuawd, en wie weet hoeveel kuren antibiotica en prednison ze nodig hebben om daar weer bovenop te komen...

Ik ben er ook absoluut niet blij mee met wat ik mijn zoontje (3) ook moet geven, maar het weegt niet op tegen hetgeen wat we er wel mee bereikt hebben, en dat zijn een verminderd aantal ziekenhuisopnames, wat toch ook behoorlijk ingrijpend is voor een kind!

Heel veel sterkte met je dochter!

Martha

Login of registreer om te reageren
30-10-2005 om 11:44 uur

Ook ik denk daar wel over na hoor. Mijn dochter heeft ook al heel wat kuurtjes prednison gehad en slikt ook al jaren singulair. Maar als ze die medicijnen niet kreeg dan was ze nog vaker benauwd geweest en iedere aanval is ook weer een aanslag op je longen dus ook niet goed. Maar onze kinderarts houd Saskia's groei wel goed in de gaten en ik denk als ze wat ouder word dat ze dan ook wel medicatie erbij zal krijgen om botontkalking tegen te gaan.
Verder denk ik dat ik als kind veel ergere medicijnen hebt geslikt dan wat we tegenwoordig te slikken krijgen. En ook ik heb het overleefd hahaha. Toen had je nog geen pufjes maar kreeg ik volgens mij jarenlang prednisonachtige medicijnen.
Maar snap je zorgen wel volkomen hoor. Ik geef mijn dochter tijdens prednison kuren altijd homeopatische middelen erbij om het lichaam ook weer te ontgiften dus misschien is dat wel een idee. Verder heel veel sterkte met je dochtertje dat ze maar goed de winter doorkomt.

Login of registreer om te reageren
30-10-2005 om 11:50 uur

Zo kijk ik er ook naar hoor....ik weet dat ze het gewoon nodig heeft en als ik kijk naar vorig jaar en dit jaar doen al die medicijnen wel hun werk.....de groei van Mick word ook goed in de gaten gehouden maar over botontkalking heb ik nog nooit wat gehoord....van welke medicijnen kunnen ze dat krjgen????? En homopatische middelen om te ontgiftigen vind ik een goede tip....welke geef je dan???
bedankt voor de reacties!!!

Login of registreer om te reageren
30-10-2005 om 13:24 uur

Volgens mij kun je meer kans hebben op botontkalking als je teveel cortisone zoals prednison slikt maar ik denk ik dat je dan eerst uitgegroeid moet zijn. Verder houden de artsen inderdaad de groei en ontwikkeling ook wel goed in de gaten. Voor die ontgif middelen kun je naar een reformzaak gaan of naar een echte homeopaat. Mijn dochter kreeg ze dus eerst altijd van de homeopaat en later heb ik het gekocht bij de reformzaak. Maar ik merk dat iedere reformzaak andere middelen heeft.
De laatste keer hebben we Kiemplant lever gehad van Homeoropa

Login of registreer om te reageren
30-10-2005 om 21:12 uur

Hoi..

Ik heb ook al vanaf baby af aan astma.. naja eerst pseudo kroep later astma!

Door mijn vele kuurtjes en medicijnen heb ik dus een groeiachterstand opgelopen.. En waarschijnlijk doordat ik te lang ben doorgelopen bij de huisarts is mijn astma nooit goed onder controle geweest.. Waardoor ze er bij mij nu pas (ik ben nu 19) erachter komen dat het alleen nog maar erger word..

Maarja had ik de medicijnen niet als kind gehad dan was het waarschijnlijk nog veel erger geweest!!
En klein zijn is ook fijn ;)

Van xyzal word je trouwens moe.. IK slik het ook al een paar jaar en probeer er nu zo langzamerhand mee af te bouwen.. Omdat je er echt moe van word!

Liefs Laura

Login of registreer om te reageren