Wel of geen griepprik?

29-10-2005 om 12:47 uur

Gelet ook op discussie in andere rubrieken, lijkt het me eigenlijk logisch om de vraag hier te stellen, Heeft een griepprik nu wel of geen zin voor astma kinderen? Ik neig nog steeds naar niet gaan, ook omdat mijn kinderen eigenlijk nooit ziek zijn, maar hoe staat een arts er tegenover?

Login of registreer om te reageren
29-10-2005 om 16:46 uur

Ik ben hier ook wel benieuwd naar nu het blijkt dat ouders diverse adviezen hierover krijgen.
Het zo toch eigenlijk zo moeten zijn dat hier een eenduidig advies in wordt gegeven door artsenĀ  :?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
31-10-2005 om 14:48 uur

Beste Stuart en Spekkie

In het algemeen wordt bij astma aangeraden om een griepvaccinatie te doen. Voor volwassenen wordt dat ook aangeraden door de Nederlandse Huisarts Genootschap, bij kinderen weet ik dat niet zeker.

Er zijn geen aanwijzingen dat het niet goed is, bijwerkingen zijn zeer gering (een paar dagen eventueel wat hangerig) pas bij kinderen wel op voor kippenei allergie, dan kan je het beter niet nemen.

groet

Frans Krouwels

Login of registreer om te reageren
01-11-2005 om 12:50 uur

ok.....het is me duidelijk, ik sla ook dit jaar over.....hoewel het nooit met testen is vastgesteld heeft in ieder geval 1 van de drie wel overgevoelige reacties op bepaalde producten (waaronder melkprodukten), daarbij, een paar dagen hangerig vind ik ook onnodig als ze anders nooit ziek zijn. Persoonlijk weet ik nu genoeg.

Barbara

Login of registreer om te reageren
09-11-2005 om 23:56 uur

Toch blijf ik het wel wat raar vinden, de tegenstrijdige berichten, en dat eigenlijk helemaal niet bekend is hoe het bij kinderen is......toevallig belde de huisarts dus vandaag of we nog voor de griepprik kwamen (we hadden 1 november kunnen gaan)......maar nee, we doen het toch maar niet, maar ik zou toch graag willen weten wat nou beter is......

Barbara

Login of registreer om te reageren
17-11-2005 om 09:38 uur

ik ben 22 heb dinsdag een griepprik gehad,en nu krijg ik een grote rode ronde plek als ringvuur ongeveer op de plek van de rpik het is nog steeds erg warm klopt dit?heb wel vaker een griepprik gehad maar dit volgens mij nog nooit groetjes yvonne

Login of registreer om te reageren
17-11-2005 om 13:11 uur

hoi yvonne.
dat kan zeker, ik heb dat altijd! het is niet prettig maar trekt meestal naar 1 weekje weer weg! hoop dat dat ook zo is bij jou!

liefs susan

Login of registreer om te reageren
17-11-2005 om 21:08 uur

ok dank je susan vriendelijke groet yvonne

Login of registreer om te reageren