Niet durven ziekmelden :( help

19-02-2008 om 22:20 uur

Hallo,

Gisteravond heb ik een ontzettende astma-aanval gehad. Had mega pijn op mijn borst en tussen mijn schouderbladen, moest veel hoesten (deed ook pijn) en kon niet praten zo benauwd ongeveer een uur lang.
Uiteindelijk gaan slapen maar werd steeds wakker van pijn tussen schouderbladen en benauwdheid. Vanmorgen toch vroege dienst gaan werken om 7uur. Maar om 11uur ging t niet meer. Benauwd ondanks airomir, buiten adem tijdens praten en steeds hitte-aanvallen, duizelig en doooodmoe. Ben ziek naar huis gegaan maar mijn baas zei dat ze vond dat ik niet kortademig was maar maar moest gaan slapen en dan morgen dus weer kom werken. Ik voel me alleen nog steeds slecht en ben bang dat als het morgenvroeg niet beter is, ik weer zo ga werken.... Durf me door haar reactie niet ziek te melden... Wat nu??

Graag tips, of advies of maakt niet uit wat,

Bedankt,

Liefs Julie

Login of registreer om te reageren
20-02-2008 om 08:06 uur

Hoi Julie,

Luister naar je eigen lichaam.
Als jij vind dat het je lichamelijke grens overschrijd moet je stoppen.
Eerst bijtanken en dan weer verder.
Luister je niet, kom je alleen maar in een neerwaartse spiraal terecht.
Het lichamelijke opkrabbelen duurt dan alleen maar langer.

Dat jij het benauwd hebt valt van de buitenkant niet te zien.
Dus dat je baas er over oordeelt........heel knap.
En bovendien een gebrek aan mensenkennis.
Hij zou beter van je moeten weten.

Er zijn meer bazen als kerken zeg ik altijd maar.
Denk in eerste plaats aan jezelf.

Succes met je besluit.

Groetjes Hellen.

Login of registreer om te reageren
20-02-2008 om 10:29 uur

Bedankt Hellen voor de reactie!

Ik heb me vanmorgen toch maar ziek gemeld. Vannacht weer heel slecht geslapen... Ik moet zo mijn baas bellen.... durf niet! :(
Ben bang voor haar reactie.... zucht...

Login of registreer om te reageren
20-02-2008 om 11:25 uur

Gewoon denken dat ie uit hetzelfde gat poept als jij!
Dan staat die baas al snel een stuk minder op een voetstuk.
Het is ook maar een mens.

Sterkte Hellen.

Login of registreer om te reageren
21-02-2008 om 17:05 uur

hey,

hoe heeft je baas gereageerd? :)
en hoe gaat het nu?

groetjes sam

Login of registreer om te reageren
21-02-2008 om 19:57 uur

Pff. Moeilijk. Mijn advies luidt luister naar je lichaam, je gezondheid en je lijf zijn belangrijker dan welke baas of baan dan ook. De realiteit is helaas dat ik ook soms ziek naar het werk ga -O-. Heb helaas net zo'n soort baas als jij getroffen... Al heb ik vorig jaar maar al te goed gemerkt waar dit ziek gaan werken toe kan leiden: ik ben uiteindelijk voor langere tijd thuis komen te zitten, heb roofbouw op mijn lichaam gepleegd, mijn astma is waarschijnlijk voor altijd ernstiger dan het was en ik ben gedeeltelijk 'arbeidsongeschikt' verklaard. Gebruik dit dus alsjeblieft als voorbeeld hoe niet moet!

Hoe heeft je baas trouwens gereageerd?

Login of registreer om te reageren
13-03-2008 om 15:24 uur

Sorry voor de late reactie! Heb het zooo druk gehad met werken! Moet steeds 7 vroege diensten achter elkaar, ik kan dan nietttt meer! Is al zulk zwaar werk en dan 7 dagen achterelkaar van 07:00-16:00 uur is TE!

Ik had me dus ziekgemeld en ze zei dat ik maar veel moest puffen en ze ervanuit ging dat ik de dag erna weer gewoon kwam. Ik heb toen ik weer kwam werken okm 'geklaagd' over die 7 diensten achterelkaar steeds en dat vond ze maar vreemd dat ik niet niet goed volhield. Ze zei: toen ik je aannam voor 100% wist ik dit allemaal niet dus....' Met andere woorden volgens mij anders had ik je nooit aangenomen. En die 7 diensten achter elkaar blijven.... BELACHELIJK! Dus kan ik me straks weer ziekmelden...:S pffff

Hoe is het bij jullie op het werk en hoe doen jullie dat?

Login of registreer om te reageren
13-03-2008 om 15:26 uur

Mag dat wel, 7 dagen achter elkaar werken? Ik dacht dat 6 dagen maximum was (weet ik niet zeker hoor). Ik zou contact opnemen met iemand die je kan helpen. Ik weet niet precies welke instanties je dan moet hebben. Maar dit is voor niemand vol te houden.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
13-03-2008 om 15:58 uur

Volgens mij mag dat wel, als je daarna x dagen vrij hebt. Bij onregelmatig werk is het wel gebruikelijk. Een collega van mij op het lab van m´n vorige stage werkte wel eens tien dagen achter elkaar.

Voor mij is vijf dagen echt de max. Eigenlijk vier maar ik werk nu de ene week vier en de andere week vijf dagen en dan is vijf echt wel zwaar. Twee weken vijf dagen achter elkaar red ik niet echt. Dit is nu m'n vierde dag achtereen werken en ik ben nu echt moe en weet gewoon dat ik vanavond vroeg naar bed moet gaan en dan nog moet hopen dat ik morgen doorkom.

Login of registreer om te reageren
17-03-2008 om 12:22 uur
Reactie op Julie

Hallo,

Gisteravond heb ik een ontzettende astma-aanval gehad. Had mega pijn op mijn borst en tussen mijn schouderbladen, moest veel hoesten (deed ook pijn) en kon niet praten zo benauwd ongeveer een uur lang.
Uiteindelijk gaan slapen maar werd steeds wakker van pijn tussen schouderbladen en benauwdheid. Vanmorgen toch vroege dienst gaan werken om 7uur. Maar om 11uur ging t niet meer. Benauwd ondanks airomir, buiten adem tijdens praten en steeds hitte-aanvallen, duizelig en doooodmoe. Ben ziek naar huis gegaan maar mijn baas zei dat ze vond dat ik niet kortademig was maar maar moest gaan slapen en dan morgen dus weer kom werken. Ik voel me alleen nog steeds slecht en ben bang dat als het morgenvroeg niet beter is, ik weer zo ga werken.... Durf me door haar reactie niet ziek te melden... Wat nu??

Graag tips, of advies of maakt niet uit wat,

Bedankt,

Liefs Julie

Hoi Julie,

Vooral ziek melden is mijn optie.

Ik heb vorig jaar dat ook niet gedaan en ook niet naar mijn lichaam geluisterd.
Uiteindelijk ben ik  met een zware astma aanval en Burnout in het ziekenhuis terecht gekomen. DUs mijn  advies, ik heb er echt van geleerd. Luister naar je lichaam.
Een ander kan niet beoordelen hoe benauwd jij je voelt.  Dit ervaart iedereen weer anders. 
Ik hoop dat je hier wat aan het hebt, dus ziek is ziek.

Liefs
Hanna

Login of registreer om te reageren
05-03-2013 om 11:41 uur

Ja, dat is lastig. Ik ben ook gezegend met een enorm verantwoordelijkheidsgevoel. Dus ik snap heel goed dat je het moeilijk vind om je ziek te melden. Misschien pas als je erbij neervalt....:( Je werkgever moet zich schamen en zal zo werknemers verliezen. Maar daar heb jij nu niets aan. Heb je iets aan een bezoek aan de bedrijfsarts. Volgens mij mag je daar altijd een afspraak maken. Die is er voor de werknemers en kan je adviseren.

Succes Marklasier

Login of registreer om te reageren