Iemand ervaring met Sinestic?

28-10-2005 om 15:49 uur

:? Ik ging vandaag mijn herhalingsrecept ophalen (symbicort) en kreeg van de apotheek Sinestic mee. Zelfde werkzame stof, zelfde hulpstof....? iemand ervaring met deze variant van de paralelle import?

Heeft iemand nog een bijsluiter van symbicort? Had die van mij al weggegooid en wilde iets vergelijken..... namelijk de hoeveelheid werkzame stof die in longen terecht komt na inhalatie. Als iemand even voor mij zou willen kijken, dan kan ik dat met Sinestic vergelijken. Vast bedankt hoor.

Saskia

Login of registreer om te reageren
28-10-2005 om 16:07 uur

Ik heb geen ervaring met Symbicort & Sinestic, maar heb wel even gezocht voor jou.

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=2…

[i][color=Red]Sinestic®
Dit middel bevat de luchtwegverwijder formoterol en de luchtwegbeschermer budesonide; bestemd voor de onderhouds-behandeling van astma en chronische luchtwegaandoeningen (copd).
Te inhaleren als poeder mbv een turbuhaler (kant-en-klaar-inhaler).
Alleen op recept. Verkrijgbaar als:
- Assieme®
- Sinestic®
- Symbicort®[/color][/i]

In het volgende topic verteld Xanthy dat zij Rilast kreeg in plaats van Symbicort. Misschien heb je er wat aan. http://www.astmaforum.nl/index.php?topic=474.0

Login of registreer om te reageren
28-10-2005 om 16:18 uur

:) He, dat is een snel antwoord, bedankt hoor! Ik heb ook zelf nog even verder gezocht en uiteindelijk de nederlandse fabrikant van symbicort op gebeld. Mijn apotheek kon sommige vragen niet duidelijik beantwoorden en kwamen niet verder dan; maar het is echt hetzelfde hoor.  :? Ja en dan wil ik het juist precies weten he?

Om kort te gaan; de paralelle import moet omdat de regering eist dat het goedkoopste middel wordt voorgeschreven en   omdat de apotheek daar het meeste aan verdient  :-\

De middelen zijn volkomen gelijkwaardig volgens de meneer van AstraZeneca nederland en ook de hoeveelheid werkzame stof die je binnenkrijgt is gelijk. Daarmee is mijn vraag dus beantwoord he?  ;)

Maar bedankt voor het meezoeken hoor, klasse!  *)

Login of registreer om te reageren