Verkouden en steeds bloedneus

10-01-2008 om 22:38 uur

Hoi allemaal,

Zoals de meesten ben ik ook verkouden. Heb veel last van niezen, af en toe hoesten en benauwd. Maar vanavond al 4 x een bloedneus gehad. Ik weet dat je na een bloedneus niet moet snuiten.... maar als ik dat niet doe loopt het er dus uit. Iemand tips hoe ik de bloedneuzen kan stoppen? Misschien heb ik er morgen niet meert zo veel last van maar op dit moment is het toch nog wel irritant. Ik was straks ook benauwd met een soort rochel, ga hopen dat het dus niet stiekem naar de longen zal gaan.
Vooralsnog ben ik hoopvol en ga ik uit van een vervelende verkoudheid. Hoop dat jullie tips of ervaringen hebben die kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes
hilde

Login of registreer om te reageren
10-01-2008 om 22:52 uur
Reactie op Hilde

Hoi allemaal,

Zoals de meesten ben ik ook verkouden. Heb veel last van niezen, af en toe hoesten en benauwd. Maar vanavond al 4 x een bloedneus gehad. Ik weet dat je na een bloedneus niet moet snuiten.... maar als ik dat niet doe loopt het er dus uit. Iemand tips hoe ik de bloedneuzen kan stoppen? Misschien heb ik er morgen niet meert zo veel last van maar op dit moment is het toch nog wel irritant. Ik was straks ook benauwd met een soort rochel, ga hopen dat het dus niet stiekem naar de longen zal gaan.
Vooralsnog ben ik hoopvol en ga ik uit van een vervelende verkoudheid. Hoop dat jullie tips of ervaringen hebben die kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes
hilde

Je kunt het best je hoofd voorover houden en je neus dichtknijpen net onder het bot dat halverweg je neus zit; dat 10 minuten volhouden. Vaak is het bloeden dan wel gestopt. Mocht je er lang aaneensluitend last van houden, dan even naar de HA gaan. Kan zijn dat er een wond zit die vanzelf niet geneest. Maar dit is gelukkig zelden nodig! En idd slim om niet, of anders heel zachtjes te snuiten na een bloedneus.

Login of registreer om te reageren
10-01-2008 om 22:55 uur

Hai Mir,

Dat doe ik steeds als ik weer een bloedneus heb, dat botje knijpen en voorover zitten. Maar dat heeft vanavond dus al 4 x gemoeten en das niet goed voor mijn geduld. Ik probeer nu ook om helemaal niet meer te snuiten, dan maar stukje zakdoek in mijn neus om het snot op te vangen (vies he  :+)
Bedankt iig!
*O*

Login of registreer om te reageren
11-01-2008 om 09:17 uur

Hoi Hilde,

Als mijn neus gevoelig word door het snuiten, snuit ik helemaal niet meer. Meestal haal ik het op, laat ik het via mn keel in mn slokdarm lopen. *Okay dit klink te ranzig*. Maar het gaat niet vastzitten, je hoeft je neus niet te snuiten en je bent toch je rotzooi kwijt. Mijn ideale oplossing. In 't begin is het wel ff wennen haha :P

Nou hopelijk ben je snel van je bloedneuzen/verkoudheid.

Groetjes, Nina

Login of registreer om te reageren
11-01-2008 om 10:58 uur

Nina,

Niet snuiten kan wel maar dan loopt ondanks veelvuldig ophalen toch alle rommel mijn neus uit. Enige oplossing die ik dan heb is papieren zakdoekjes in stukjes in mijn neus stoppen om zo de rommel op te kunnen vangen.
Bloedneuzen zijn nu opgehouden, hopelijk blijft dat zo.

Login of registreer om te reageren
11-01-2008 om 19:37 uur

ik had ook altijd last van een bloedneus..de laatste tijd een stuk minder gelukkig..was er vroeger ook voor naar de dokter geweest omdat ik zo'n beetje iedere dag een bloedneus had..
Bij mij kwam het omdat ik vaak verkouden was/ben door allergie.. en temparatuurverschil..als het buiten heel koud was en ging naar binnen waar het erg warm was kreeg ik al een bloedneus.. volgens de dokter zwakke bloedvaatjes.. het zal wel..
maar wat bij mij altijd goed hielp was er iets kouds tegenaan houden..een koud theelepeltje bijvoorbeeld..op me werk maakte ik een stukje wc/keukenpapier nat met koud water en hield ik ff in m'n neus en tegen m'n neus aan..dan gaat het sneller over..
Nu heb ik het bijna niet meer...omdat ik de antihistamine neusspray gebruik..dus nies ik ook minder waardoor de bloedvaatjes niet meer zo snel kapot gaan..enige nadeel is..dat je wel een droge korsten neus krijgt >:( maar ja dat hoort erbij.. :W

Login of registreer om te reageren
11-01-2008 om 23:07 uur

Wanneer je een flinke bloedneus hebt is het juist ook even goed om wel te snuiten..
Nadat het een beetje lijkt te stoppen.. even snuiten.. Niet heel hard ofzo.. maar gewoon, zonder al te veel kracht... maar wel dat de lucht goed verplaatst...
Mocht er namelijk een bloedpropje zitten.. dan komt die vaak op dat moment juist mee!
Dat bloedpropje schiet anders op een ander tijdstip weer los....
(vandaar waarschijnlijk je 4 bloedneuzen op 1 avond)

Met dat propje opgeruimt kan het wondje sneller en met een sterker korstje genezen...
Het bloed wel weer even opnieuw..
Daarna is het idd wel goed om even voorzichtig te zijn met snuiten...

verder inderdaad lichtjes voorover gebogen zitten... (niet je kin op de borst leggen)
Goed je neus dichtknijpen... en niet te vlug weer willen loslaten...

Zowel mijn broer als ik hebben veel bloedneuzen gehad....
We hingen om de beurt boven de wasbak ;)

Hilde... fijn dat je bloedneuzen zijn opgehouden!

Login of registreer om te reageren
10-12-2020 om 03:57 uur

Sinds ik vitamine K2 slik heb ik geen bloedneus meer gehad

Login of registreer om te reageren