astma?

25-10-2005 om 13:31 uur

hoi hoi allemaal,

volgens mijn huisarts heb ik de lichtste vorm van asma, en heb de zwaarste vorm van Stoffenallergie,hooikoorts etc heb ik ook last van.dit is gecontroleerd door bloedonderzoek en zo'n pompje waar ik in moest blazen bij de huisarts.
ik gebruik Ventolin en Becotide.
nu moet ik gekeurd worden maar de mening van mijn huisarts telt niet mee :-(
ik heb nog nooit verder onderzoek gehad.

weet iemand hoe ik dit kan aanpakken? waar kan ik me laten testen zodat het officieel wordt?

groetjes Maaike

Login of registreer om te reageren
25-10-2005 om 13:44 uur

Hoi Maaike

Waarop moet je gekeurd worden dan? En hoezo telt de mening van de huisarts niet mee, dit is toch gewoon jou behandelend arts die deze diagnose heeft gesteld?

Groetjes nina

Login of registreer om te reageren
25-10-2005 om 15:59 uur

hoi hoi,

ze gaan kijken welk soort werk er bij mij past en moeten dus ook kijken naar mijn minpunten o.a dus mijn astma.
en degeen bv. de ggd neemt het niet zo nauw met de keuring diemijn huisarts heeft gedaan...
ik ben al eens door een GGD arts gecontroleerd en die vond dat het allemaal wel meeviel
ik zal hem eens door een rietje laten adem halen :-(

vandaar dat ik aan het informeren ben of het officieler kan nog dan mijn huisarts.

groetjes Maaike

Login of registreer om te reageren
25-10-2005 om 20:29 uur

Hey Maaike,

Misschien dat je dan om een verwijzing naar een longarts kunt vragen. Die heeft er volgens mij het meeste verstand van. Het lijkt me raar als ook zijn mening niet meetelt en wel de mening van een ggd muts.(sorry als ik scheld maar kan soms boos worden om dit soort rare regeltjes).
Succes ermee iig, ik hoop dat je snel leuk werk vindt.

Groetjes
Hilde

Login of registreer om te reageren
25-10-2005 om 21:39 uur

hoi hilde,

a ikkan het eens vragen, dank je wel.

ja maar wat je zegt is waar ! maar volgends de GGD arts die mij 2 jaar geleden gekeurd heeft kon ik gewoon magazijn en archief werk gaan doen o.a er zijn verschillende soorten magazijnwerk dat weet ik maarja...ik heb tot nu toe er nog niet 1 gezien waar weinig stof was. en met archief werk je met papier, ook dat geeft stof .....

maarja ik ga het eens proberen die verwijzing...

groetjes maaike

Login of registreer om te reageren
25-10-2005 om 22:12 uur

Je kunt altijd nog een second opinion aanvragen als je het niet eens bent met de arts van de GGD..  en een verwijzing naar een longarts kan sowieso geen kwaad

Login of registreer om te reageren