Alternatieve geneeswijzen

10-08-2005 om 14:33 uur Gesloten

Hoi Mark,
Je hebt een mooi forum, mijn oprechte complimenten. Ik heb zojuist voor het eerst je vorige yahoo-group bezocht en daar staat duidelijk dat promotie van alternatieve geneeswijzen ongewenst is. Geldt dat ook voor dit forum?

Waarom richt je niet een hoekje in waarin iedere promotor van alternatieve geneeswijzen zijn ei kwijt kan? Heb je er op de rest van je forum geen last meer van. Ik ben dus ook zo'n promotor.

Groetjes Lenard Verheijden

De reacties zijn gesloten.
10-08-2005 om 18:15 uur

Beste Lenard,

Vooralsnog kan ik niet negatief noch positief reageren op je verzoek. Ik wijs je voorstel dus
niet direct af, maar wil eerst merken dat meerdere leden hier behoefte aan hebben.

Alleen als dat het geval zal zijn is het mogelijk dat er in de toekomst een hoekje komt zoals jij bedoeld.

Nu zal ik dat echter nog niet opstarten. Dat betekend overigens dus géén definitief nee :)

Hopenlijk begrijp je dat met deze beslissing wordt gewacht om de behoeften van de leden te onderzoeken.

Groet,
Mark

18-08-2005 om 17:22 uur

Hallo Lenard en Mark,

ok, meteen maar een mening van een gebruiker over dit onderwerp. Ik vraag mij af wat met 'promotor'  bedoeld wordt. Ik vind het zelf niet erg als er ook ervaringen met alternatieve geneeswijzen op het forum staan, volgens mij kan iedereen beslissen wat hij/ zij daar bij de eigen behandeling mee doet. Ik vind het wel heel storend als mensen hun eigen geneesmiddelen/ behandelmethodes gaan aanprijzen. Maar dat geldt wat mij betreft ook voor de reguliere geneeswijzen.

groeten,
Loutje

28-08-2005 om 16:38 uur

Ik sluit mij aan bij Loutje. Ik wil best iemand zijn ervaring lezen, want ik sluit mij er niet voor af maar ik hoef ook echt niet te lezen via een of andere reclame maker hoe geweldig zijn product wel niet is!
Gr
Patty

03-09-2005 om 22:30 uur

Gezien de reacties binnen dit topic heb ik zojuist een poll aan dit topic gekoppeld om zo de behoeften te meten van de leden hier op het forum  :s)

01-10-2005 om 17:20 uur

Er zijn nog niet erg veel mensen die hebben gestemd. Ben benieuwd of het animo hiervoor nog toeneemt.
Denk zelf trouwens niet dat het erg veel toevoegd omdat ik bang zou zijn dat met alles door de promotors wordt verwezen naar het alternatieve als dé oplossing. Maar goed, er zal eerst wel meer gestemd worden  :)

15-10-2005 om 12:25 uur

pff je kan 3 dingen kieze, nee en maakt niet uit en ja als het binnen het board ofzo blijft waarom alleen binnen dat board?????????????? nou ja, mischien ben ik een beetje te anthousiast over alternatieve geneeswijzen

19-10-2005 om 09:40 uur

Ieder zijn eigen meug. Mijn mening is dat het absoluut een interessant onderwerp kan zijn voor degenen die hierin geinteresseerd zijn. Aan de term alternatieve therapie hangt altijd zo'n stigma. Alsof het eng is ofzo, net alsog je met een soort Jomanda te maken krijgt. Ik studeer zelf kunstzinnige therapie, ook dit wordt beschouwd als "alternatieve therapie". Terwijl het gewoon aan een hogeschool wordt gegeven en je aan het werk gaat in de "normale wereld". Er zijn zoveel therapieen die alternatief worden genoemd terwijl ze door de mensen niet eens meer opvallen als zodanig omdat ze zo geintegreerd zijn: bijvoorbeeld: Haptonomie, Accupunctuur, homeopathie, etc. Het gaat er vooral om dat je je er zelf goed bij voelt, dat is het belangrijkste. Maar dat is hetzelfde als bij reguliere behandeling, je moet er zelf achterstaan, anders heeft het geen zin. Ik vind het erg interessant om ervaringen van anderen te horen, dit als uitbreiding van je kennis. Je kan zelf bepalen wat je ermee doet. Dus wat mij betreft: kom maar op! ^O^. Groetjes, Jaimee

19-10-2005 om 16:18 uur

Hallo,

Ik ben wel voor een forum wbt alternatieve geneeswijzen.
Zelf heb ik ook een website, waarover gesproken wordt over de voedingstherapie bij ziekten.
Veel mensen kunnen baat hebben bij de voedingsadviezen. De reguliere geneeskunde staat nog te weinig open voor alternatieve geneeswijze. Konden we maar samenwerken, dan  zouden veel mensen hier baat bij hebben. Bijvoorbeeld huisarts en voedingstherapeute. Want veel aandoeningen hebben te maken met een intolerantie voor voeding. Ongezonde voeding heeft een negatieve invloed op psyche, lichaam en gedrag. Dat is mijn ervaring van de laatste twintig jaar, dat ik mij bezig houd met voedingsleer.
Ik zou ook graag een eigen forum op mijn website hebben, maar kan dit niet alleen.

mvrgr
Didy

02-04-2006 om 16:10 uur

hallo

ik lees graag  de ervaringen van mensen van dit forum. Maar als ik eerlijk ben heb ik geen behoefte aan een promotie hoekje. Ik ben beslist niet tegen alternatieve therapie en heb ook wel eens wat geprobeerd en als ik daar baat bij had zou dat zeker ook hier vertellen. Ik vind het ook best als er door de leden onderling over verteld word ,zelf hoor ik ook wel eens wat en dan wil ik ook wel
eens van mede leden een al dan niet ervaring of gedachte horen. Maar als ik echt heel erg geintersseerd ben in een bepaalde therapie en ik wil daar alles van weten dan ga ik wel naar een betreffende site ervan. Ik vind dit een erg prettig forum , ook omdat er andere leuke chats worden gestart.

Ik zou het jammer vinden als het straks een vraag en aanbod forum van alternatieve therapie wordt. Als er een alternatief hoekje komt zou ik eerder een soort lijst van therapien geven evt met links , kunnen  geinteresseerden alle info vinden op de betreffende site. Op andere forums kreeg ik wel eens de indruk dat ik een aansteller was of iemand die graag ziek was want ik moest nou toch echt therapie x of y doen en dat was toch al zo vaak gezegd en daar hadden toch al zoveel mensen baat bij maar ja als je niet wil....etc. Zeer vervelend, zeker als het een soort ondertoon van een forum wordt.  Als ik echt heel ziek ben helpen naar mijn ervaring toch echt alleen hele goede medicijnen.
Hier voel ik me echt thuis!

groetjes tavy 

tavy 

02-04-2006 om 16:18 uur

Beste Tavy,

Alléén binnen dit topic kunnen persoonlijke ervaringen worden uitgewisseld aangaande alternatieve geneeswijzen en nergens anders op het forum!

Promotie van welke therapie of produkten dan ook zullen wij nimmer toestaan. Berichten puur gebaseerd op promotie van zullen zelfs volledig en zónder vooraankondiging worden verwijdert.

Dit zal nooit een forum worden waar de alternatieve therapie centraal staat. Coulancehalve staan wij dit topic als 'pilot' (test) toe en als dat niet goed verloopt wordt het topic gesloten.

Groet,
Mark