Praat mee over uw ervaringen met astmazorg!

13-12-2007 om 10:00 uur Gesloten

Oproep: praat mee over uw ervaringen met astmazorg!

Het NIVEL, Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg, gaat in opdracht van het Astma Fonds een vragenlijst ontwikkelen waarmee de kwaliteit van de zorg aan astmapatiënten gemeten kan worden. Zo’n vragenlijst  ̶  officieel een ‘Consumer Quality Index’ ofwel CQ-index genoemd –wordt ook ontwikkeld voor andere aandoeningen zoals COPD.

Met de informatie die de CQ-index voor astma oplevert, kunnen behandelaars hun zorg beter afstemmen op de wensen van de patiënt en kunnen verzekeraars kwalitatief goede zorg inkopen. Het Astma Fonds kan de informatie gebruiken om de belangen van zijn leden zo goed mogelijk te behartigen. 

Evelien Bloemendal, onderzoeker bij het NIVEL, zoekt mensen met astma die eenmalig willen praten over hun ervaringen met de zorg. De gesprekken vinden plaats in twee groepen van elk tien personen op maandagmiddag 21 januari en donderdagavond 24 januari bij het NIVEL in Utrecht. De locatie is goed bereikbaar met het openbaar vervoer en toegankelijk voor rolstoelen. Een bijeenkomst duurt maximaal twee uur. Aan de hand van de onderwerpen die de deelnemers in de groepen ter sprake brengen, gaat het NIVEL daarna de CQ-index Astma ontwikkelen. 

U kunt meedoen als u het afgelopen jaar zorg hebt ontvangen voor uw astma (bijvoorbeeld van uw huisarts, een longverpleegkundige of longarts) en daar goed over kunt praten. Zowel mensen met een lichte als een zwaardere vorm van astma zijn welkom. Reiskosten worden vergoed en u ontvangt een leuke attentie na afloop. Bent u geïnteresseerd of hebt u nog vragen? Neem dan contact op met Evelien Bloemendal, E.Bloemendal@nivel.nl, telefoon (030) 272 98 61 (ma t/m do).    :W

De reacties zijn gesloten.
15-01-2008 om 10:26 uur

Nog een aantal plaatsen beschikbaar!

We zoeken nog mensen die op maandagmiddag 21 januari of donderdagavond 24 januari over hun ervaringen met de zorg willen praten. Geef u nu op via het e-mailadres e.bloemendal@nivel.nl of telefoonnummer 030-2729861. Alvast hartelijk bedankt!
 

23-01-2008 om 19:12 uur

Ik ben maandag geweest en het was zeker interessant en leuk :Y. Wel jammer dat er maar zo weinig mensen zich hadden opgegeven. Ik denk dat het zeker goed is om mee te werken omdat alleen met onze ervaringen als patiënten zulk soort projecten tot stand kunnen komen. Ik begreep maandag dat de tweede sessie later gaat plaatsvinden dan deze week, dus je kunt je nog opgeven :Y.

26-01-2008 om 18:26 uur
Reactie op snotneusje

Ik ben maandag geweest en het was zeker interessant en leuk :Y. Wel jammer dat er maar zo weinig mensen zich hadden opgegeven. Ik denk dat het zeker goed is om mee te werken omdat alleen met onze ervaringen als patiënten zulk soort projecten tot stand kunnen komen. Ik begreep maandag dat de tweede sessie later gaat plaatsvinden dan deze week, dus je kunt je nog opgeven :Y.

Wat leuk dat jij daar bent geweest. Vaak horen of lezen we niets meer over een onderzoek dus dat maakt het in dit geval dus extra leuk  *O*

05-02-2008 om 17:29 uur

Heeft u het vorige berichtje te laat gelezen en wilt u alsnog praten over uw ervaringen met de zorg rond astma, meld u dan nu aan!

Op donderdagavond 14 februari zal er nog een groepsgesprek zijn op het NIVEL. U kunt u aanmelden via e.bloemendal@nivel.nl of 030-2729861. Alvast bedankt!  :W