Hoesten

22-10-2005 om 21:06 uur

Hoi luitjes,

Tom (3 1/2 jaar) hoest alweer weken en voor ons gevoel wordt het steeds erger. Eerst was het vooral 's nachts maar nu loopt hij overdag èn 's nachts te bulderen. Hij slaapt er ook slecht door, is vaak overdag ook moe en bleek. Wanneer trekken jullie aan de bel bij hoesten?

groet,

Mandy

Login of registreer om te reageren
22-10-2005 om 21:15 uur

In ons geval trekken we maandag aan de bel. Mijn jongste is ook al een paar weken aan het hoesten -O-. Ik hoop dat het nasleep van de griep die hem 2 weken geleden geveld heeft... Moe, hangerig en hoesten, een mama met astma, reden genoeg om aan de bel te trekken.

Login of registreer om te reageren
23-10-2005 om 09:32 uur

Mandy ik zou toch zo snel mogelijk naar de dokter gaan, zo lang hoesten kan niet goed zijn, en het lijkt me dat je kind ook erg vermoeid raakt van het slechte slapen...

Login of registreer om te reageren
23-10-2005 om 20:17 uur

Hoihoi Mandy,

Ik zou inderdaad ook wel naar een arts gaan. Ik herken het lange wachten wel, je wilt ook niet zomaar voor elk wissewasje naar een dokter stappen, maar als het niet beter wordt...

Veel beterschap voor Tom!

Liefs Martha

Login of registreer om te reageren
23-10-2005 om 21:55 uur

Nu Tom al wekenlang aan hoesten is lijkt het mij tijd naar een arts te gaan. Het blijkt niet over te gaan en wellicht dat hij geholpen is met aangepaste medicatie of desnoods een antibioticakuur.

De arts zal naar hem kijken en zo weet je gewoon waar je aan toe bent. Het is voor Tom doodvermoeiend en jij maakt je zorgen. Logisch natuurlijk. Een arts kan wellicht helpen. Doen dus :Y

Succes en sterkte ermee, en laat ons weten wat je doet en hoe het gaat met Tom  :)

Login of registreer om te reageren
24-10-2005 om 11:51 uur

Ben ik weer. Gistermiddag kwam een vriendin van mij langs die toevallig ook nog huisarts is, dat was handig  ;). Zij vond Tom er vreselijk slecht uit zien (bleek, holle ogen, wallen) en schrok echt weer van hem. Het hoesten is volgens haar gewoon een hele lange "net niet" aanval. Sinds gisteravond zit hij dus om de vier uur aan de Ventolin en de Qvar hebben we opgehoogd naar 2xdgs. Al heel snel zagen we effect van de Ventolin gelukkig. Zij adviseerde ons wel om eens een langwerkende verwijder te overwegen maar dat doen we gewoon via onze eigen arts. Iemand ervaring met langwerkende verwijders bij kinderen?

groet,

Mandy

Login of registreer om te reageren
24-10-2005 om 22:42 uur
Reactie op eeka

Ben ik weer. Gistermiddag kwam een vriendin van mij langs die toevallig ook nog huisarts is, dat was handig  ;). Zij vond Tom er vreselijk slecht uit zien (bleek, holle ogen, wallen) en schrok echt weer van hem. Het hoesten is volgens haar gewoon een hele lange "net niet" aanval. Sinds gisteravond zit hij dus om de vier uur aan de Ventolin en de Qvar hebben we opgehoogd naar 2xdgs. Al heel snel zagen we effect van de Ventolin gelukkig. Zij adviseerde ons wel om eens een langwerkende verwijder te overwegen maar dat doen we gewoon via onze eigen arts. Iemand ervaring met langwerkende verwijders bij kinderen?

groet,

Mandy

Goed zeg, dat Tom reageerde op de Ventolin. Dan heeft hij het toch steeds benauwd gehad.
Hopenlijk gaat het hoesten snel over. Dan kan iedereen ook weer goed slapen  :)
Ik zou zéker vragen bij je huisarts of het een optie is om een langwerkende luchtwegverwijder te gaan gebruiken. Veel sterkte en succes met Tom  ^O^

Login of registreer om te reageren
24-10-2005 om 12:03 uur

Hoi Mandy,

Viento gebruikt nu bijna 2 jaar Seretide, een langwerkende luchtverwijder en een ontstekingsremmer in een. Op zich doet hij het er goed op, dat wil zeggen dat hij sinds hij dit gebruikt bijna niet meer in het ziekenhuis is opgenomen geweest, terwijl het daarvoor altijd halen en brengen was.

Mijn ervaringen zijn dus goed, hij is ook sindsdien een stuk levender geworden. Sliep hij voor die tijd 18 uur per dag en kon hij weinig anders dan zitten en kruipen, is hij binnen een maand na gebruik gaan lopen en dus vele malen actiever dan hij daarvoor was! Wij zijn dus erg te spreken over de Seretide!

Groetjes Martha

Login of registreer om te reageren
24-10-2005 om 14:14 uur

Hoi mandy,

Ook ons zoontje gebruikt 2 maal daags seretide. We merken dat dit beter werkt dan de flixotide die hij eerst kreeg[die was niet langwerkend] Hij is nog wel steeds moe en bij veel inspanning en verandering van weer merken we dat het weer wat minder gaat, veel hoesten slijm opgeven.

ik wens je hhel veel succes.

Login of registreer om te reageren
24-10-2005 om 23:01 uur

Hallo Mandy,

Robbie gebruikt de Seretede inmiddels alweer 5 jaar en hij is echt enorm opgeknapt van dit medicijn!! Voordien was alle inspanning hem teveel, trappen lopen, stukje op de driewieler, alles leek wel een uitputtingsslag. Wij zijn overigens begonnen met Serevent, zodat we konden kijken hoe hij erop reageerde en zijn later overgestapt op de combipuf....

Groetjes, Syl

Login of registreer om te reageren
24-10-2005 om 23:02 uur

Wij hebben de afspraak met de kinderarts, dat als gerrit-jan begint met snotteren of hoesten, hij gelijk gaat beginnen met de atrovent. Meestal redden we het net, maar soms gaat het dan toch nog mis en dan krijgt hij er ook nog ventolin bij.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren