Wat is er aan de hand?

16-11-2007 om 20:14 uur Gesloten

vraag...waarom is  het in vredesnaam zo stil op het forum.....
wat is er aan de hand....
er wordt nauwelijks meer gepost......
er is een afwachtende houding op het moment...
sommige mensen zie je helemaal niet meer.....
die zullen wel als gast mee kijken......
ik begrijp het absoluut niet meer...
zijn we ergens bang voor......
er wordt niet meer gelachen...
ligt het aan mij persoon...???????

Nou ja,
ik maak me een beetje zorgen....
het forum isaltijd dynamisch geweest...
maar het begint statische te worden en dat vind ik zorgelijk...

pd

De reacties zijn gesloten.
17-11-2007 om 01:18 uur

Hey PD,

klopt idd wel een beetje. ik ben er zelf ook schuldig aan. t is niet dat ik jullie niet mag. Maar eerlijk is t zo dat als t een hele tijd goed gaat met mn astma ik ook veel meer te doen heb. sociale contacten, meer verdiepen in studie dat soort dingen. En tja dan komt t forum op de 2e plaats. en sommige topics kan ik gelukkig niet over mee praten zoals 'oververmoeidheid', 'ja ik heb astma en ik leef'. Ik kan moeilijk zeggen sorry jongens ik heb er geen last van zolang ik mijn medicijnen goed neem. kan wel, maar wordt een beetje eentonig.

En ik weet van sommigen dat ze door (familie)omstandigheden niet veel meer reageren. Bang voor reacties van hun omgeving. t forum op zich vindt ik eigenlijk steeds leuker worden vooral omdat er nu ook positieve topics zijn. En er zijn topics die niet met astma te maken hebben zodat iedereen elkaar kan leren kennen als ze dat willen.
maar ja dat mensen weggaan en dat er nieuwe komen zul je altijd hebben. en misschien is er ff een dip zoals overal wel eens voorkomt. Ik zou eigenlijk niet zo weten waar iedereen bang voor zou kunnen zijn? ben wel nieuwsgierig geworden, onderhand... misschien kunnen we wat problemen oplossen???

groetjes bioloogje

17-11-2007 om 08:43 uur

Hoi,

Bedankt voor je reactie......

Weet je, tuurlijk hebben we allemaal onze beslommeringen die heb jij en ik...
Maarwat ik vaak hoor, het is niet meer gezellig, ik blijf weg.....
Tuurlijk zijn er momenten waarbij je denkt ik smeer em, maar dat denk ik in de eerste instantie.
Als ik zie hoeveel gasten er zijn, die een aantal weken nog actief mee deden, dan noem ik dit chicken gedrag.En zich nu verschuilen als gast...
En ik heb misschien niet het recht omdat te zeggen, maar het zou wel zo leuk zijn als er actief werd meegedaan met het forum...
Als ik kijk hoeveel topics en discussie's er zijn geweest afgelopen jaar...dan is dat toch super om mee te maken...
Topics met veel verdriet maar ook waar ik van me stoel viel van het lachen..
Veranderingen zullen altijd plaats vinden....maar laat het niet afhangen van  afwachtendgedrag..

Bioloogje nogmaals bedankt voor je reactie...

Kees

17-11-2007 om 10:35 uur

[quote author=Puffende Diesel link=topic=4669.msg95728#msg95728 date=1195285436]
Weet je, tuurlijk hebben we allemaal onze beslommeringen die heb jij en ik...
Maarwat ik vaak hoor, het is niet meer gezellig, ik blijf weg.....

[/quote]

Ik heb heel veel informatie van het forum geplukt en dat doe ik nog steeds van tijd tot tijd.

Zelf heb ik niet veel meer te vertellen dan: Met mij gaat het goed, ik ben stabiel,  zolang ik trouw mijn meds gebruik. Dus dat schrijf ik af en toe.
En als het slecht met mij gaat (wat al maanden niet is gebeurd) heb ik juist de behoefte om weg te kruipen in mijn hol. Dan ben ik superongezellig. Als het voorbij is kom ik weer tevoorschijnen  als een uit het water geklommen hond schud ik mijn vacht en pak de normale draad weer op.

Ja, en gezelligheid..... Veel "stamgasten" vinden gezelligheid op de slowchat, en het gekke is: ik kan daar zelf niets mee. Ik bedoel: ik kan wel gezellig ouwehoeren enzo, maar niet via het toetsenbord. Waarschijnlijk mis ik een gen.
Vind ik dat erg? Helemaal niet.

Wel volg ik de sportaktiviteiten altijd. En ik heb met een aantal forumleden leuke pb-contacten.

De anonimiteit van het forum geeft veel mensen een prettig, veilig gevoel.  Ik denk vaak: hoe interessant is het voor anderen om te lezen dat ik nog niet zo lang en niet zo erg astma heb en met een verbouwing bezig ben. Hoewel, ik vind het wel leuk om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn, of het nou honden fokken is, of muziek maken, hardlopen, koken enz.

Wat ik erg leuk vond: het woordenassociatiespel. Maarja, toen werkte ik nog, en als m'n werk te saai werd, maakte ik een uitstapje naar het forum. Speciaal voor dat spelletje.

Momenteel word ik erg in beslag genomen door de verbouwing, en alles eromheen, de tuin en mijn familie, vooral mijn moeder.

Kortom: Ik blijf niet weg, ik log altijd in, en ik denk dat af en toe een beetje minder dynamiek niet erg is. Buiten het forum is het wat mij betreft al dynamisch genoeg.  :Y  :)

Ajuparaplu, ik ga naar Utrecht, de verjaardag van kleinzoon Bram (6 jaar) vieren!

Tot de volgende keer.

Anneke

17-11-2007 om 10:35 uur

Hoi

Ik reageer veel minder omdat ik door mijn zwangerschap enorm moet inleveren wat energie betreft.Ik mag al blij zijn als ik gedweild en gezogen heb...want voor de rest van de dag lig ik vaak uitgeteld op de bank.....Echt niet leuk.

Af en toe zit ik wel achter de computer maar dat is meer om eventueel nieuws te posten....
Ik wil wel, maar op het moment lukt het niet zo goed.
Sorry :@

17-11-2007 om 11:22 uur

Forumgangers,

Met alle respect, jullie hoeven aan mij geen verantwoording af te leggen,
Voor mij is het de bedoeling om juist de forumgangers die niet meer reageren te vragen, kom weer terug.
Waar blijven jullie?????
Kees

17-11-2007 om 12:45 uur

Ik zit me even af te vragen of ik verplicht ben om te reageren. Ik reageer nog wel af en toe maar merk dat de behoefte aan het forum aan het afnemen is. Mijn astma is nu stabiel en ik heb er nog amper last van dus ik zie de noodzaak oiok niet meer zo. De slowchat vind ik af en toe wel leuk en pben en msnen met sommige forummers ook wel. Maar verder kijk ik vooral. En dat is voor mij prima.

17-11-2007 om 12:59 uur

Als je een ongezouten mening geeft, wat een discussie oproept, heb ik gemerkt dat je op je vingers getikt word.
Dit weerhoud mij er geregeld van om te reageren.

17-11-2007 om 13:10 uur
Reactie op Hellen

Als je een ongezouten mening geeft, wat een discussie oproept, heb ik gemerkt dat je op je vingers getikt word.
Dit weerhoud mij er geregeld van om te reageren.

Hellen,

Das een punt.....
Die ik herken  :@ ...aan de andere kant weerhoud het mij niet om te reageren...
Forumgangster zei verleden week tegen mij, jij hebt met iedereen conflict op het forum....
Kan wel.... :?

Kees

19-11-2007 om 19:18 uur

[quote author=Puffende Diesel link=topic=4669.msg95760#msg95760 date=1195301411]
jij hebt met iedereen conflict op het forum....
Kan wel.... :?

Kees
[/quote]

He Kees, je hebt met mij nog geen conflict gehad ;)

Maar goed, ik ben eigenlijk alleen op de sc te vinden... Reageer ook vaak neit... Omdat ik juist door mijn zwangerschap geen last heb van astma/allergie.... dus de rest interesseert mij niet zo op dit mment...

19-11-2007 om 19:53 uur
Reactie op Lisamuis

He Kees, je hebt met mij nog geen conflict gehad ;)

Maar goed, ik ben eigenlijk alleen op de sc te vinden... Reageer ook vaak neit... Omdat ik juist door mijn zwangerschap geen last heb van astma/allergie.... dus de rest interesseert mij niet zo op dit mment...

Lisamuis,

Bedankt voor de reactie......

Toch leuk om te horen....

Kees