Ultibro breezhaler

09-12-2013 om 16:35 uur

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ben nog niet zo lang bekend met COPD.
Nu is het zo dat ikĀ  als medicatie een nieuw medicijn voorgeschreven heb gekregen genaamd Ultibro breezhaler.
Nu blijk dit inhalatie medicijn uit 2 delen te bestaan waarvan o.a een ontstekingsremmer, maar nu is in de bijsluiter te lezen dat er voorzichtigheid geboden dient te worden wanneer o.a diabetes aan de orde is, wat ik dus ook heb.

Nu blijkt, dat sinds ik dit medicijn gebruik de bloedsuikerspiegel aardig de lucht in vliegt, en is dus mijn vraag, zijn er meer gebruikers bekend met dit medicijn, en hoe is jullie ervaring.

Tot op heden kan ik niet zeggen dat het iets toevoegt voor mijn probleem, ik blijf kortademig.

Groet Nico

Login of registreer om te reageren
09-12-2013 om 17:15 uur

beste Nico, vervelend dat je van dat medicijn de bloedsuikerwaarden in de war raken. Is het bij jou apotheek niet bekend dat je met diabetes bekend bent. Als mijn apotheek 'n recept krijgt van de huisarts en zij vertrouwen het niet dan overleggen ze het altijd met de huisarts of lde ongarts. ik heb op het moment ook 'n antibiotica kuur met 'n prednison stootkuur. ik ben ook bekend met diabetes en door de prednison lopen de waarden ook op en moet ik geregeld iets bijspuiten. Soms moet je je eigen broeder of dokter zijn. Succes met je gezondheid. P.

Login of registreer om te reageren
09-12-2013 om 17:35 uur

Welkom op het longforum.

Bij mij ging mijn bloedsuiker niet echt fluctueren, iets maar, maar kreeg er hoest buien van en met een half jaar ongeveer over gestapt.

Sterkte en succes.

Login of registreer om te reageren
19-12-2013 om 16:21 uur
Reactie op Marcus

Welkom op het longforum.

Bij mij ging mijn bloedsuiker niet echt fluctueren, iets maar, maar kreeg er hoest buien van en met een half jaar ongeveer over gestapt.

Sterkte en succes.

Ik kreeg er ook steeds hoestbuien van elke keer als ik het medicijn toediende en vroeg mij dan ook af of het nog wel zinvol zou zijn om hiermee door te gaan.
Ook had ik op den duur meer problemen met mijn gebit, staat overigens ook iets over beschreven als een van de bijwerkingen, dus ben een aantal dagen geleden zelf ermee gestopt en dit doorgegeven aan de assistent van de longarts.

p.s. naar welk medicijn ben je overgestapt als ik vragen mag?

Login of registreer om te reageren
27-04-2014 om 17:26 uur

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook ultibro. Een jaar geleden kreeg ik ipv spiriva seebri, maar had teveel bijwerkingen.
Nu vernevel ik eers met ventolin en daarna inhaleer kiezel langzaam de ultibro op advies van de lvpk. Het hoesten is daarna minimaal

Login of registreer om te reageren