Werk&stichtingMee&Wajong Ervaring?

25-06-2013 om 17:36 uur

Hallo,

Ik ben een studente en ik heb moeite met het vinden/behouden van werk.

al meerdere jaren heb ik vermoeidheidsklachten en allergische astma. Het afgelopen half jaar is het verergerd en daardoor ben ik begonnen aan een poliklinische longrevalidatie bij mij in de buurt. Eerder jaren heb ik verschillende bijbaantjes gehad om elke keer tot dezelfde conclusie te komen: ik kan school en werk niet combineren. Het is te intensief. Sinds een half jaar ben ik opnieuw gestopt met werken en ook heb ik er voor gekozen om maar een aantal vakken van school te volgen. Op dit moment gaat het naar omstandigheden goed: mijn conditie is al iets beter en als ik smiddags slaap (op aanraden van de longverpleegkundige) en op tijd op bed ga kan ik 's ochtends iets doen als school/huishouden/boodschappen/sporten etc. Ik zie op dit moment geen enkele mogelijkheid om te werken. Wel hoopte ik in de zomervakantie (een beetje laat ik weet het) een vakantiebaan voor 3-4 halve dagen in de week te vinden zodat ik iets kan bijverdienen.

Onlangs heb ik een wajonguitkering aangevraagd/hulp bij het zoeken naar werk. Ik kwam bedrogen uit. Helaas helpt de arbeidsdeskundige niet bij het zoeken naar een gepaste vakantiebaan of bijbaan. Verder ben ik onlangs naar de verzekeringsarts geweest. Zij vertelde mij dat het niet mogelijk is om op basis van allergische astma een uitkering te krijgen. Zij vond dat deze diagnose niet de volledige lading van mijn klachten dekt en als ik een uitkering wil, zal ik dus nog een diagnose moeten krijgen. Verder kan ze mij ook geen uitkering geven op basis van de longrevalidatie omdat deze 1 september officieel is afgelopen en vanaf dan zou, als ik een uitkering kan krijgen, de uitkering pas ingaan.  Het was verder een beetje raar gesprek maar de details zal ik voor nu even achterwege laten.