Revalidatie Beatrixoord Haren

24-06-2013 om 19:42 uur

Ik had al wel gezocht maar waren vooral oudere topics ook, ben benieuwd of er op dit moment mensen zijn die revalideren in Haren (of gedaan hebben) en wat hun ervaringen zijn?

Maandag 1 juli zal mijn revalidatie daar beginnen en zie er stiekem erg tegen op, maar is voor het goede doel! ^O^

Login of registreer om te reageren
24-06-2013 om 19:57 uur

Hoi! Ik heb in 2011 poliklinisch in beatrixoord gerevalideerd.
Er zijn fijne therapeuten, je wordt goed begeleid wn in de gaten gehouden en je leert veel. Ik heb er een goede tijd gehad en ben er van opgeknapt (al gaat het de laatste tijd weer iets minder goed, maar ja...).
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel. Mag ook via pb.
Groets, Marieke

Login of registreer om te reageren
14-10-2013 om 13:28 uur

Intake gesprek duurt helaas nog wel even.
Weet ook iemand wat je van zo'n intake kan verwachten?
Zou erg graag info willen ontvangen.

Login of registreer om te reageren
17-10-2013 om 09:49 uur

Mijn intake en opname daarna waren allemaal vrij snel achter elkaar, ik had ook niet veel verwachtingen van de intake. Bij mij was het gewoon een fijn en duidelijk gesprek met de longarts over mijn situatie en hoe een revalidatie er voor mij uit zou zien.

Login of registreer om te reageren
12-12-2013 om 09:04 uur

Ik ben gisteren naar de la geweest,  deze gaat mij aanmelden voor longrevalidatie in beatrixoord.
Situatie vooraf.
Heb inmiddels 25 jaar astma, de laatste jaren is deze instabiel en verslechterd. Inmiddels heb ik 3 jaar geleden gevraagd om verwijzing naar longarts. Hierbij uitbreiding van medicijnen gekregen,  maar niet stabiel gekregen.
In april 2013 werd ik met spoed opgenomen hier in het ziekenhuis,  wegens forse massale longembolieen bdz, bijna ruiterembolie. Ik kwam op het nippertje binnen, de dag erop had Ik het niet meer kunnen navertellen.
Wat het psychisch met je doet zal ik over zwijgen.
Lichamelijk doet het heel veel. Naast vermoeidheid, kom ik niet meer terug in conditie. Loop nu bijna een half jaar bij de 2e lijn revalidatie. Opbouwen van conditie lukt niet.
Sinds april heb ik een tachycardie,  bij sport loopt ie op tot gevaarlijke hoogtes 200 en er overheen.
Gisteren ben ik gestart met spiriva erbij. En heb er eindelijk hartmedicatie gekregen om mijn hart te ontlasten.
Een halfjaar na longembolie ga je cardiologie traject in. Bij hartecho kwam naar voren dat ik een lekkende hartklep heb aan de rechterkant.
Gisteren bij de thorax kwam uit dat mijn longen schade hebben opgelopen.
Tevens is de capaciteit aanzienlijk verslechterd naar 60% fev1 1.68
Ondanks antistolling schiet ik nog steeds embolieën.
Momenteel wacht ik voor oproep umcg naar onderzoek pulmonaal hypertensie.
Bij de fietstest van de cardioloog, had Ik al te hoge hartslag in rust, tevens heb ik bij inspanning pijn op mijn borst rond hartstreek, voornamelijk rechts. En ik werd op de fiets licht in mijn hoofd. Ik kwam slechts tot 90 watt.
Saturatie daalde tot 90%

Wat kan ik verwachten bij beatrixoord?

Login of registreer om te reageren
15-12-2013 om 20:25 uur

Aardige mensen, goede therapeuten en een verantwoorde zoektocht naar de voor jou optimale levensstijl.
Ik heb er in 2011 poliklinisch gerevalideerd en heb er erg veel geleerd.

Login of registreer om te reageren
15-12-2013 om 21:39 uur

Is het zoeken naar een verantwoorde leefstijl, klinisch? Of poliklinisch?

Edit, zie poliklinisch staan,  hoeveel dagen in de week? Of is dat per diagnose verschillend?
Kan je meer vertellen over de periode vanaf oproep,  tot daadwerkelijke start?

Login of registreer om te reageren
15-12-2013 om 21:44 uur

Kan allebei. Hangt van een aantal factoren af, bijvoorbeeld hoe ver je van Haren woont.
In mijn groep zaten klinische en poliklinische revalidanten. Poliklinisch was 3 dagen in de week.

Ik ben in april/mei doorverwezen, heb in juni de assessmentweek gehad (in die week krijg je daar allerlei gesprekken en onderzoeken op grond waarvan ze je behandelplan vaststellen) en vanaf 1 aug van dat jaar gerevalideerd

Login of registreer om te reageren
15-12-2013 om 21:47 uur

Woon zelf in Stadskanaal,  ongeveer 30 minuten van Haren.

Login of registreer om te reageren
15-12-2013 om 21:51 uur

Dat zou poliklinisch te doen zijn. Maar ik denk dat het ook wel van je gezondheid afhangt. Je moet t wel kunnen, dat reizen.

Login of registreer om te reageren
15-12-2013 om 23:21 uur

Dat is idd wel een punt. Bij inspanning, pijn op borst en hartkloppingen.

Login of registreer om te reageren